oppassen en uit logeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door emje, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden.

ik vroeg me af wanneer jullie voor het eerst weg gingen zonder de kleine?

mijn vriend zegt nu al dagelijks van dat we de kleine wel even bij opa en oma kunnen brengen zodat we samen even weg kunnen bijvoorbeeld naar de stad. vandaag zij hij zelfs dat de kleine vast wel een nachtje kan blijven zodat we kunnen gaan stappen.

zelf vind ik het nog veel te vroeg. ik wil me kleine meisje de gehele dag bij me houden. ik denk niet dat ik het kan haar nu al een middag of een nacht te missen. is dat raar?

2. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik zou het eerder raar vinden als je je dochtertje nu al een hele nacht kon afstaan, ze is nog geen twee weken oud :$ Houd haar maar lekker bij je tot je het wel ziet zitten om haar even bij iemand anders te brengen, je vriend moet maar even geduld hebben ;)

Hier doe ik alleen af en toe boodschappen/even snel naar de stad zonder de beeb (die laat ik dan thuis bij mn man), verder ook niet, maar met bv wordt dat ook gauw lastig.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier is de eerste keer logeren met een maand of 10 geweest (we hadden een bruiloft van mijn beste vriendin, hele dag uitgenodigd, incl. feest enzo. Vond het best moeilijk, maar achteraf ook wel heerlijk).
    De eerste keer oppassen voor bijv. een middag of ochtend heeft ook best lang geduurd, omdat ik bv gaf en Lucas de fles weigerde, tja... dan is het ook lastig. Ik denk dat hij toen zeker al wel een paar maanden oud was (5? 6?), voordat ik zeker wist dat ik even een uurtje weg kon zonder voedingen, zeg maar...

Waar het op neer komt is dat je hiermee je gevoel volgt. Vind jij het over een paar weken tijd, dan doe je dat. Vind jij het pas tijd over een paar maanden of langer, of een jaar? Dan doe je dat.
    Tuurlijk is het ook het kindje van je vriend, maar dat hij zich er prima bij voelt, wil niet zeggen dat jij je gevoel moet overhaasten!

Dus nee, helemaal niet raar hoor!!

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Eeste keer logeren moet hier nog komen en eerste keer even een uurtje zonder hem weg (zonder dat mijn man er was) denk ik zo rond 5 maanden..

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bij mijn dochter was de eerste keer logeren rond 6 weken maar die kreeg toen kv

mijn zoontje ging voor het eerst een avondje naar opa en oma rond 4 weken, blijven slapen vind ik nog te lastig ivm kolven.

ik vind het juist heerlijk om even tijd alleen/met mijn man te hebben en mijn ouders vinden het leuk om op te passen.

Een vriendin van mij gaat een week op vakantie zonder haar baby van 6 maanden. Ieder moet gewoon doen wat goed voelt zeg maar...

6. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

eerste keer uit lgeren was ze een maand geloof ik en dat was 1 nachtje toen kwam ze weer lekker terug.. daarna is ze met 4 maanden nog weggeweest. 1 nachtje en vanaf toen niet meer. heb er toch liever bij me nu :)

7. tulip

tulip Niet meer actief

uhh, jouw man vind mij vast buitenaards;) Eerste keer logeren moet eigenlijk ook nog komen. Wij hebben 1 keer een bruiloft gehad van onze beste vrienden en toen heeft mijn moeder opgepast en zijn wij daar ook gaan slapen. In haar eerste jaar zat ik zonder werk en heeft er dus nooit iemand op hoeven passen. Nu gaat ze 2 dagen mee naar het kdv en verder heb ik ook haast nooit oppas nodig. Verjaardagen die s avonds zijn gaat ze mee naar toe en dan halen we haar s avonds weer uit bed.

edit, ik vind jou dus helemaal niet raar. Ik vind het heel apart dat je man een kindje van nog geen 2 weken oud al bij een oppas wil doen.:$

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ons manneke was zo'n 2,5-3 maanden toen hij een nachtje ging logeren. We hadden een doordeweekse verjaardag wat verder weg dus op en neer sjouwen zag ik niet zitten.
    Het meest bang was ik dat hij de hele nacht zou spoken. Ik zadel daar liever een ander niet mee op. En natuurlijk deed hij dat :) Nu wachten we maar even tot deze sprong voorbij is en weer een paar nachten door slaapt (hoop ik!)

Binnenkort willen we samen lekker uit eten en dan mag hij ook een nachtje bij opa en oma blijven... morgen even regelen :D

9. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Nu al? Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou dat absoluut niet willen. Sterker nog hij is nu 5mnd en doe het nu nog niet.

10. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Je moet t pas doen als jezelf vertouwen erin hebt! Of dit nu met 2 weken of 2 jaar is..

11. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Is hier ook nog niet voor gekomen. Wel eens ff uurtje bij opa & oma, maar verder niet. Vind nog geen 2 weken wel erg vroeg voor logeren. Maar als jij je er goed bij voelt, waarom niet?

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn ouders hebben voor het eerst opgepast toen mijn zusje vrijgezellenfeest had, onze dochter was toen 5 weken oud.. Ik heb het volgehouden van 2 uur 's middags tot 23 uur 's avonds, toen wilde ik haar echt weer zien..

Eerste keer logeren was toen mijn zus trouwde en toen was onze dochter 4 maanden oud..

Tussendoor is ze een paar keer bij oma, schoonzussen geweest omdat we weg moesten en haar niet mee konden nemen..

Ik ga geen oppas inschakelen omdat wij zonodig willen gaan stappen, we gaan liever leuke dingen doen als gezin dan een avond stappen..

13. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik, of mijn man, zouden er toen nog niet aan moeten denken hebben. Zou praktisch ook totaal niet haalbaar geweest zijn ivm BV.
    Wij hebben onze zoon nog nergens laten logeren. Enkele weken geleden moesten we naar een huwelijk en toen is mijn moeder naar hier gekomen, hebben wij onze zoon zelf in bed gelegd en zijn we gewoon 's nachts naar huis gekomen.

Wij hebben er een tijdje over gedaan om zwanger te worden en voor ons is het zo dat onze zoon bij ons hoort zoals wij bij elkaar horen en we hebben er ook geen behoefte aan om dingen zonder elkaar te doen dus ook niet om dingen zonder onze zoon te doen... Elke minuut die we met ons gezinnetje kunnen doorbrengen, koesteren we!

14. Storm

Storm Niet meer actief

Ik weet eigenlijk al niet eens meer precies hoe oud mijn zoontje was toen hij voor het eerst uit logeren ging. Het was omdat ik slaapdienst had en mijn man er de volgende dag heel vroeg uit moest. Ik denk rond een maand of 6.

Ik vind nog geen twee weken ook wel erg snel hoor. Moet ook eerlijk zeggen dat toen mijn zoontje twee weken was ik nog in de herstel periode zat van de bevalling (ontstoken open wond) en ik er ook niet aan moest denken om op stap te gaan. Ik was allang blij dat ik weer fatsoenlijk op de bank kon zitten :).
    Mijn zoontje was ook een week of tien denk ik toen hij voor het eerst een paar uurtjes bij opa en oma is geweest, zodat wij even naar de stad konden.

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

logeren nooit ( alleen met mij erbij toen ons huis verbouwd werd) , oppassen ergens anders ook nooit.ik doe het meeste met de kleine samen. als we echt weg moeten naar een ouderavond ofzo,komt hier iemand in huis meestal, zodat hij lekker zijn eigen ding kan doen en naar bed kan als het tijd is. meestal blijft mijn oudste dochter erbij of mijn ex. hij is bijna 2 en hierin gaat ook niks veranderen trouwens.

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

met 2 weken zat ik ook nog in het herstel programma. daar heb ik echt wel 2 maanden voor nodig gehad, voordat ikzelf ook weer de deur uit kon.

17. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Dane was 8 maandjes toen hij voor het eerst bleef logeren, dit was bij mijn zus. Hij vondt het leuk, heeft lekker geslapen dus was helemaal goed gegeaan.
    Vondt het wel lastig, maar was ook wel lekker een avondje voor mezelf. ;)

Zou gewoon kijken wat voor jou het beste voelt, niemand kan dit voor je beslissen!

18. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    447
    83
    Limburg
    Hier na een week of 5 a 6 onze dochter voor de eerste keer voor een 2 a 3 uurtjes naar opa en oma gebracht zodat we ff met zijn 2tjes konden lunchen en winkelen. Nachtje weg weet ik zo niet, denk toch wel na het halve jaar.

19. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg

ze is nog geen week oud! tuurlijk wil je haar bij je hebben (en zij jou ook lijkt me!)

wij gingen voor het eerst toen sem 11 weken oud was een paar uurtjes samen uit. de eerste nacht weg was ze 4 maanden

20. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Onze dochter is vorige week voor het eerst bij mijn ouders wezen logeren, maar dit was omdat ik met spoed naar het zieknhuis moest. Mijn ouders waren bij ons aan het oppassen, maar om half 12 hebben ze haar maar mee naar huis genomen, want mijn moeder moest de volgende dag weer werken. Uiteindelijk mocht ik om half 3 's nachts weer naar huis:$.
    En Thirza heeft het volgens ons niet door gehad dat ze ergens anders heeft geslapen, maar ik was maar wat blij toen mijn vader haar weer kwam brengen de volgende ochtend:D

Deel Deze Pagina