Eigenlijk precies zo. Simon sliep eerst op de zij, maar na een kleine twee weken, draaide hij naar zijn rug. Dus kwam hij zo half schuin, half op zijn rug te luggen. Niet erg fijn. Overdag deden we ook al regelmatig op de buik in de box enzo. Dat ging heel goed. Toen de zij niet meer ging, deden we de rug. Maar dat waren geen fijne nachten: erg onrustig, veel wakker. Ook vind ik het met spugen erg naar. daar maakte ik me meer zorgen over dan het stikken. Dus tijdens de zoveelste onrustige nacht heb ik besloten hem op de buik te leggen. Heeeeerlijk! Ik vond het wel eens eng, maar meer omdat je er erg bang voor gemaakt wordt. Hier ook geen aerosleep. Ik denk dat het voornamelijk een verkooptrucje is. Zwangere en met hormonen overlopen vrouwen die het beste willen voor hun kind: heel gemakkelijke prooien..! Ik denk zelfs dat ik de volgende weer op de buik ga leggen, als hij/zij dat fijn vind. Een baby heeft 9 maanden geborgen ( en opgekruld) bij je gezeten en ineens moet hij op de rug en komt de wereld op hem af. Ik denk dat vele baby's daarom ingebakerd moeten worden tegenwoordig. Maar goed, dat terzijde. is ook puur en alleen mijn mening hoor. Ik weet wel dat je kinderen op de buik zeker niet te warm moet aankleden. Dat is vaak nog eerder de reden van overlijden dan het hoofdje in het matras leggen. Maar natuurlijk moet iedereen kiezen wat het beste voelt en het beste voor je kindje is!
mijn moeder legde ons ook op de buik te slapen, dat werd toen ook geadviseerd, en ik zit hier nog springlevend hoor
8 keer is inderdaad erg veel. Ons zoontje kan zijn hoofdje al vanaf de geboorte heel erg goed rechtop dit houdt hij ook erg lang vol. Ons werd dan ook geadviseerd om hem vaker maar minder lang op de buik te laten liggen. Ik begrijp het nog steeds niet. Als hij het leuk vindt en het ook goed kan waarom zou hij dan op de rug moeten liggen. Maar ja volgens mij moet je alles wat ze bij de cb zeggen met een korreltje zout nemen.
Wij hebben een buikslapertje. Overdag leg ik hem 2x op zijn buik in de box, en dan is hij bijna meteen van de wereld en slaapt 2 uur achter elkaar. Wanneer hij wakker wordt, tilt hij zijn hoofd wel op. Ook bij ons op de borst kijkt hij lekker om zich heen. De tip van het op de buik leggen na badderen/verschonen, ga ik ook gebruiken, bedankt!
Sjips, ik heb nu echt het gevoel dat mijn mannetje 'achterloopt'. Ik leg hem best regelmatig eens op zijn buik maar hij laat zijn hoofd stug liggen hoe ik ook klets, rammel etc en begint bijna gelijk te jammeren. Misschien moet ik dan inderdaad iets van fysio gaan doen ofzo. Minder hoor.
Onze pukkel doet dat ook Als ik hem op mijn benen op zijn buik leg dan legt hij lekker zijn hoofdje op mijn knieën en gaat televisie liggen kijken. Maar heel soms leg ik hem ook weleens op zijn aankleedkussen of in de box op zijn buik en dat koppie gaat steeds verder omhoog hoor. Wat we wel doen is hem op schoot laten 'zitten' zonder hoofdsteun. Hij houdt dan ook zelf zijn hoofdje omhoog. Wij houden hem dan goed vast om zijn middeltje zodat hij niet ingezakt zit. En vliegen doen we ook! Alleen dan houdt hij wel zijn hoofdje omhoog maar zijn beentjes laat hij plompverloren hangen. Ziet er echt niet uit @Zina maak je niet druk joh. Onze kleine is nu vier maanden en tilt nu pas zijn hoofd echt goed op (met bovenlijf enzo erbij). Het komt echt wel en ieder kindje is anders. Een beetje stimuleren kan geen kwaad maar het is niet de bedoeling dat hij gaat liggen huilen. Daar bereik je mi ook niks mee. Het komt echt wel hoor!
Ons mannetje vond, en vind, er nog steeds niet zo heel veel aan. In het begin deed hij ook niet echt veel als ie op z'n buik lag. En het CB maar zeggen dat we het idd. 8x per dag moesten oefenen, gewoon op de buik leggen en hij moest z'n hoofd maar op tillen. Totdat de fysio met 8 weken tegen ons zei dat je gewoon z'n armpjes als soort steuntje onder z'n borstje kan doen (armpjes dan achter elkaar zodat hij op zijn onderarmpjes steunt) omdat het anders best wel zwaar is en zelf ga je ook niet op je buik de grond liggen en alleen je hoofd op tillen, dan steun je ook op je armen.. En persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de fysio dan in het CB en zo ging het prima.
HIer een buikslaper, hij vindt zijn rug helemaal niets Populair hier: - op zijn buikje op het aankleedkussen 's ochtends en dan ga ik zijn ruggetje lekker masseren (en kusjes op zijn kontje, schaam, hij heeft ook van die lekkere spekbillen) - op zijn buikje in de box en dan zelf op dezelfde hoogte als zijn koppie gaan hangen en gekke bekken te trekken - op zijn buikje op het kleed en dan voor de spiegel - op zijn buikje op de bank en ik op mijn buik ervoor liggen en lekker kletsen tegen elkaar, en dan 'kruipen' (houd mijn handen achter zijn voetjes en dan werkt hij zichzelf de bank over - vliegmachientje spelen is hier favoriet, in de lucht maar soms ga ik ook liggen op de bank en doe mijn benen omhoog en laat ik hem daar op liggen (begrijpt iemand wat ik bedoel?) In ieder geval, hier veel plezier (en veel gekwijl )
Welnee joh. Ieder kind heeft zijn eigen ritme. NIet gaan stressen hoor, jouw kleintje is nog echt klein!
Hij is nog klein, maar hij heeft echt een huge hoofd hahaha. Ik snap wel dat hij die niet makkelijk omhoog krijgt en kan houden. Of hij begrijpt gewoon niet dat dat de bedoeling is, dat kan ook :-D Heb het vandaag gelijk al 2 keer geprobeerd, hij sabbelt lekker op zijn vuistje. Ik zal eens proberen met zijn armpjes onder zijn lichaam en ook vliegtuigje eens proberen. Thanks voor de tips allemaal!
Ik zat toevallig gister in een foldertje van het CB te bladeren die wij hebben gekregen vanwege de voorkeurshouding en daarin stond dat je moet opbouwen en dan beginnen met 3x 5 minuutjes tot 3x 45 minuten bij 3 maanden. (op buik liggen he, niet hoofd omhoog houden hihi)
Ooh geen zorgen maken hoor! Die van jou is nog een ukkie! Maar oefenen is wel verstandig. Als hij blijft liggen (zonder mopperen) dan zou het gewoon soms zo laten. Hij gaat vanzelf wel een keer kijken.
nou dames heb hem vandaag dus gewoon op mijn borst gelegd en ik lag helemaal plat op mijn rug en hij deed het goed joh en vond t leuk!! Dit werkt dus echt he! Ik heb hem nog nooit zo erg zijn hoofdje omhoog zien tellen hij bleef me recht aankijken. Helaas toen ik het later op de dag nog een keer probeerde (half uur na maaltijd) werd ik onder gespuugd, toch iets te snel gedaan dus...
Mijn dochtertje tilt ook haar hoofd niet goed op. Ze is nu doorverwezen naar de fysio. Die komt maandag, dus ik ben benieuwd wat zij voor een tips heeft.
je moet echt proberen hem op je buik te leggen met zijn hoofdje (of haar hoofdje) leunend op jouw borsten, dan wil hij/zij je aankijken. Nu doet hij het geweldig ook als ik hem op de commode leg! Ik doe het nu elke keer voor de voeding, niet langer dan 1 of 2 minuten bij mij want dan gaat ie wel knorren soms
Goed zo! Zo hebben wij het heel lang gedaan, en dan gaan ze het hoofd echt ophouden, want hij wil jou aankijken. Betere motivatie is er niet! (hier ook een paar keer ondergespuugd )