hallo, ik heb een dochtertje van 7 weken oud. de eerste weken gingen heel goed, ze huilde eigenlijk amper, alleen als ze honger had. maar nu sinds een dikke 2 weken.... pffffffffffffff ze huilt echt heel veel, ze krijgt haar voeding, even knuffelen en dan gaat ze naar bed... dan is het misschien een half uurtje tot uurtje stil als ik geluk heb (ze begint ook ooit meteen al) maar dan begint ze te huilen en ze houdt niet meer op... tutje wil ze dan niet, bij mij op de arm wil ze niet, in de box wil ze niet, in bed niet... het enige wanneer ze wel stil wordt is als ik met haar ga wandelen of als ik met haar in de maxicosi wegga... zondag ben de hele middag met haar weg geweest (we hadden 2 verjaardagen) ze heeft zich toen voorbeeldig gedragen en uren geslapen in de maxicosi! (ik weet het is eigenlijk niet goed) ik heb al vanalles geprobeerd, haar laten huilen, maar dan raakt ze op een gegeven moment helemaal overstuur, meteen bij het eerste kikje erheen om de speen te geven, op de rug laten slapen, op de zij laten slapen, in de slaapzak, uit de slaapzak, gordijnen open en de gordijnen dicht... maar niets helpt.. savonds na haar fles van 7 uur leg ik haar ook op bed en dan slaapt ze wel, maar dan is ze nattuurlijk doodmoe van het gehuil, dan maak ik haar voor haar late avondfles en leg ik haar op bed 5 van de 10 keer gaat dit goed maar dus ook regelmatig dat ze dan weer begint te huilen... zo ook snachts.. ze komt zowat altijd voor een nachtvoeding (ze heeft 2 keer doorgeslapen) en 5 van de 10 keer is het ook na haar nachtvoeding huilen! pff ik herken dit helemaal niet, mijn oudste dochter heeft nooit zoveel gehuild!! ze is geboren met keizersnede, ze heeft bijna de hele zwangerschap in stuit gelegen. ze woog bij de geboorte 3720gram en een dikke week geleden 4850gram. ze krijgt overdag 5 voedingen van 150/5 friso standaard en snachts 90/3 friso standaard.. de flessen overdag drinkt ze nu sinds 2 dagen helemaal leeg, eerst liet ze tussen de 20cc en 40 cc staan.. wat doen we fout??? wat kunnen we nog meer doen?? pff heel verhaal geworden.. zit er echt een beetje doorheen!!! en heel erg moe!!
Hoi Muizz, Ik begrijp het hoor, dat je moe bent. Het is ook een heel gebeuren. Maar fout doe je het zowiezo niet! Je doet je best, en meer kun je niet doen. Ten eerste wil ik je wel zeggen, dat een pasgeborene veel minder huilt dan een baby van 6 weken. Zou het wat zijn om haar in een draagdoek bij je te dragen overdag. Niet heel de dag natuurlijk, maar zo af en toe? Ze vindt het blijkbaar heerlijk om geschommeld te worden. Hebben jullie het idee dat ze pijn heeft? Of hoe zou je haar huilen bestempelen? Wat ik altijd aanbeveel, en bij een keziersnede zowiezo, is om een keer door een osteopaat te laten beoordelen of er iets niet goed zit, wat betreft haar nekje of zo. Die kunnen dat behandelen, zodat het beter gaat met haar. Qua voeding zit ze op een goede hoeveelheid. Ik hoor van je. Groetjes Adrienne