Pfff maak me nu wel echt even zorgen. Mijn meisje drinkt al 2 dagen maar 3 flessen ipv 5 en laat ook wat staan. Toen ik haar vanmorgen wakkermaakte had ze een weeig ruikende luier, die over was gelopen. Nog nooit gehad. Ook heeft ze maar een halve fles gedronken. Er zit een beetje een kuiltje in haar fontanel, maar ik weet niet hoe diep hij is bij uitdroging? Het gekke is, ze is niet huilerig of heeft geen koorts. Ze is wel minder babbelig en wat stil nu. Mijn man is werken, en ik wacht nu tot een uur of 12, als ze dan niet wil drinken of weinig drinkt ga ik de huisartsenpost bellen.
Misch last van de tandjes? dit was mijn 1e ingeving toen ik je verhaal las. Mijn zoon heeft dan ook dunne luiers en toen hij kleiner was liet hij ook flessen staan, doet waarsch zeer het zuigen aan de speen (ivm druk op de oortjes) Probeer haar eens melk uit een plastic bekertje te geven... Alle vocht die ze binnenkrijgt is meegenomen! sterkte!
tip op uitdroging te checken: even aan het velletje op de hand trekken. Als die rechtop blijft staan is dat een teken van uitdroging. Trekt die gelijk weer strak dan is het goed! Vervelend hoor! Je kan altijd de huisartsen post bellen hoor! Hoeveel vocht krijgt ze in totaal binnen? Nog andere dingen die ze binnen krijgt?
Als ze nog 3 flessen drinkt en maar 1x diarree, zal ze nog niet uitgedroogd zijn, lijkt me. Maar hou haar goed in de gaten. Blijft ze levendig en vrolijk, huilt ze met traantjes, heeft ze nog goeie plasluiers? Als je t niet vertrouwd gewoon de HAP bellen!
Ja ik zat ook al aan dat velletje te trekken... ging volgensmij niet zo soepel als anders, maar ja dan denk ik dat ik me het inbeeld ofzo... Tandjes, daar twijfelen we al een tijdje over, maar ik zie of voel niks aan haar kaakjes... heeeel licht misschien een of twee hobbeltjes maar die zitten er ook al tijden en zijn niet rood. Verder krijgt ze nog geen bijvoeding, ze kreeg wel wat liga eerste stap en rijstebloem, maar toen ze slechter dronk zijn we meteen gestopt omdat melk natuurlijk op nr 1 staat, ik wil dat ze dat binnenkrijgt. Pfff, en het is al geen dikkert. Volgensmij hoor ik wat knetteren, even kijken...
Hier heb ik de tandjes niet zien aankomen. Ik zag biven een stip en dacht dat ze daar last van had... idd weinig drinken, en vreselijke poepluiers! Na een week had ze twee ondertandjes!!! Nou, die had ik dus echt niet gezien of gevoeld! Anders misschien wat water of rooibosthee geven?
malka, bedankt voor je reactie. Hoop zo dat het maar tandjes is.... Ze heeft plots ook heel veel spikkels op dr billen dus dat past er ook wel bij. Maka123: bedankt voor je tips. Haar plasluiers vind ik minder, vandaar mijn zorgen. Ze ligt nu op bed, heb haar net verschoont. Een rare lichtgroene vloeibare frut.... weeïg. Ik ga me nu even aankleden en straks zal ik dan even wat water proberen te geven. ( ze heeft om 8.00 die halve fles op dus ik wacht even, wil ook niet teveel aandringen).
Die prut die jij omschrijft klinkt aardig als tandjespoep!! Vies he! wij hadden ook de huisartsenpost gebeld, omdat het een paar dagen aanhield. Ik vond dat ook eng ivm uitdrogen, maar na een week was het over. Stopt ze dingen in haar mond en haalt ze dat langs haar tandvlees? Kwijlt ze meer dan anders?
Dat ze minder plasluiers heeft, is op zich wel logisch. Er gaat minder in, dus er komt minder uit, maar zolang ze nog een paar keer per dag goede luiers heeft is dat geen probleem. Wat al genoemd is, traantjes huilen is ook een hele goede. Ze grijpen niet zo snel in in het ziekenhuis, maar bij twijfel altijd even bellen hoor. Je kindje is gewoon nog erg klein en ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.
Hoihoi, nou ze slaapt heerlijk dus laat ik haar nog maar even lekker pitten. Met haar handjes in haar mond en kwijlen als een gek doet ze al een hele tijd, misschien al wel een maand ofzo. Maar bijten op dingen niet echt heel erg... wel op onze vingers. Wat betreft dat traantjes huilen: ze huilt eigenlijk nooit dus dat kan ik niet nakijken hihi. Fijn dat ik hier mijn hart even kan luchten, ben niet iemand die zich zorgen maakt om een scheet.
Een tijdje terug had mijn dochtertje koorts en dronk ook minder. En toen zat ik ook met het uitdrogingsverhaal. Had toen ook huisartsenpost gebeld want ze had 39,8 koorts. Over uitdroging zeiden ze, zolang ze de helft van het normale drinkt is het goed. Of in ieder geval een minimum van 400cc. Dan zal er geen uitdroging zijn.
We hebben net even de advieslijn gebeld van het cb wat je ook in het weekend kan bellen. Het advies was: als ze 500cc op een dag drinkt mogen we het weekend afwachten. Zit ze eronder dan morgen HApost bellen. Dit ook omdat ze aan de dunne kant is. Ze heeft nu 2x 100 cc gedronken en volgensmij komt nu de derde spetterluier eraan... We zien het wel........
Hey malka bedankt voor je reactie. Nog niks van een tandje maar ik hou het nauwgezet in de gaten hoor...