Erg geschrokken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wondertje1980, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertje1980

wondertje1980 Actief lid

12 apr 2009
    198
    0
    16
    Ik had zojuist mijn 5 maanden oude zoontje vast. ineens overstrekte hij zichzelf en gooide zijn lichaampje naar achteren. hierdoor kon ik hem niet goed vasthouden en klapte met zijn ruggetje om. Hij begon meteen hard te huilen. Na even getroost te hebben was t weer goed. Ben er heel erg van geschrokken. Merk verder niets meer hem. Is het raadzaam naar de huisarts of fysio te bellen?

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Het overstekken en naar achteren gooien in de beweging herken ik, dat doet mijn meisje ook wel eens.
    Ik begrijp alleen niet goed wat je bedoelt met "en klapte met zijn ruggetje om"? Bedoel je dat hij dubbel klapte niet naar voren maar naar achteren?

3. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Yikes, daar ben ik bij mijn zoontje ook bang voor. Hij doet dat ook regelmatig en kan 'm soms echt nog maar net "opvangen" dan. Tot nu toe nog geen "dubbelkappen" meegemaakt thank God..

ik zou wel even de huisarts bellen denk ik. al is het alleen maar even om gerust gesteld te worden...

4. wondertje1980

wondertje1980 Actief lid

12 apr 2009
    198
    0
    16
    Nee hij klapte niet echt dubbel met zijn ruggetje, maar hij gooide zich helemaal achterover en had zijn hoofdje niet ondersteunt waardoor hij wel met zijn ruggetje een heel eind naar achtere ging kon nog maar net op tijd tegen houden... Is een beetje moeilijk uit te leggen.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik snap wel wat je bedoeld.. Hier nl ook een keer gehad...

Schrok me dood maarja er was niks aan de hand.. Heb nog wel 2 dagen in de gaten gehouden of ik iets raars merkte.. Maar niks..
    Kinderen Zijn zoooo flexibel

Maar als je t heel eng vid kan je altijd de ha bellen voor advies

6. heeft hij reflux? zoontje van mijn vriendin deed dit dagelijks.
    zo eng

7. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Oh ja dat herken ik wel, heb ik bij mijn zoontje ook al wel meegemaakt. Doodeng... maar er was verder ook niks aan de hand. Heb hem wel heel goed in de gaten gehouden. Voortaan hou ik hem wel wat steviger vast, bah.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Als jij het niet vertrouwt gewoon even bellen naar je ha hoor.....misschien kan hij idd eens nakijken of hij misschien reflux heeft?

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Als je het niet vertrouwd kan je altijd bellen.

Ik zorg dat ik mijn meisje altijd extra goed vast heb, want ze doet het namelijk ook als ze de hond ziet, maar dan met leuke kirr geluidjes erbij. Maar ook bij krampen of als ze iets niet meer wil.

Hoe bedoelen jullie dat dit ook een teken van reflux kan zijn? Mijn meisje heeft namelijk reflux maar heb dit niet ermee in verband gebracht omdat ze het niet vaak op deze manier doet en nu dus wel.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik denk ook nie dt t met reflux te maken heeft hoor..
    Hier ook geen reflux..

Maar bijvoorbeeld als ik door t huis loop met de kleine op mn arm...
    Heb ik mn andere arm nodig om de deur open te maken..
    Zn evenwicht was nog niet wat t nu was.. Maar t ging altijd goed dusjaa behalve die ene keer... Hij ging iets te ver naar achter.. Balans weg.. En toen viel ie dus verder naar achter

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ons zoontje heeft dit ook heel veel gedaan. Waarschijnlijk ergens last van/pijn... Darmkrampjes ofzo.. Omhoogkomend maagzuur?
    (zoontje had reflux en deed dit)

12. wondertje1980

wondertje1980 Actief lid

12 apr 2009
    198
    0
    16
    @sam20. T was inderdaad precies zoals jij beschrijft.

Weet inderdaad dat kindjes heel flexibel zijn. Maar schrok me echt rot. Hij heeft inderdaad reflux. Maar het kwam volgends mij niet daardoor. Hij overstrekt ook als hij iets leuk vind. Maar had hem op dat moment helaas niet voldoende ondersteund waardoor het gebeurde. Kijk even paar daagjes aan. Gelukkig merk ik niets anders aan hem. Vind het ook prima om op zijn buikje te liggen.
    Dank je wel voor je jullie reacties.

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik snap het. Gelukkig dat hij er niks aan over heeft gehouden.

14. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Die van mij doet dat ook al een tijd. Nadat hij dat eens deed toen we halverwege de trap waren draag ik hem eigenlijk standaard andersom. Dus zijn rug tegen mijn borst, zo heb ik altijd een hand vrij.

Bij ons heeft het niks met reflux te maken, maar evenwicht kwijt, nieuwsgierig en enthousiasme.

15. misa

misa Niet meer actief

Ik herken dat ook wel van mijn zoontje. Gewoon wild bewegen. Ik denk dat je je geen orgen hoeft te maken hoor. Je kindje zal ook gewoon geschrokken zijn, al is het van jouw schrikken.
    Maar als je twijfelt, kun je altijd ff de ha bellen.

Deel Deze Pagina