mijn baby wil niet eten

Discussie in 'Voeding' gestart door vondebs, 27 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Ik vind 2 flessen melk voor een baby van 6 kilo echt extreem weinig. Ka is echt geen voedingsdeskundige, onze ka heeft dat eerlijk gezegd tegen ons en doorverwezen naar een voedingsdeskundige 'ik heb niet daarvoor geleerd, ik heb geleerd om ziektes te genezen' zei ze en dat klopt.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het ook weinig...onze man van 6,5 kilo krijgt nog 5 flessen haha

3. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    vind het allemaal zo tegenstrijdig. ik vind 2 flessen ook weinig. maar ze is ook niet echt zo een grote eter. dus als ik dan ook nog bijvoeding wil geven moet ik wel minderen met de melk. denk niet dat er een mogelijkheid is om fles + bijvoeding in 1 maaltijd te geven. of ik moet gewoon weinig melk geven dan. want anders heeft ze gewoon na de fles genoeg. ik ga nu eens proberen met gewoon stukjes te geven. misschien gaat dat vlotter.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap je twijfel...maar ik denk dat wanneer je meisje echt toe is aan meer bijvoeding dat ze dan vanzelf meer melk,laat staan. En probeer je niet gek tte laten maken door ka en opmerkingen wat andere,kindjes van die leeftijd allemaal eten....jouw kindje is jouw kindje en geen ander kindje;)

5. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik zou ook echt meer melk geven.. Dat blijft de belangrijkste voedingsbron. De rest is BIJvoeding. Probeer anders 2 uur na een fles hapje te geven en dan na 2 uur weer een fles. Of eerst hapje en daarna nog een fles zodat ze helemaal voldaan is. Als ze haar melk sowieso opdrinkt zou ik dat proberen.. 60 gram groente en 90cc is altijd meer dan 60 gram groente en geen melk..

Gek dat je maar 2 flessen hoeft te geven hoor. Toen Q weer voor nachtvoedingen kwam en ik dit besprak moest ik gewoon normale flessen geven. Hij kon die extra voedingsstoffen goed gebruiken voor z'n gewicht!

Eerlijk gezegd vind ik het niet vreemd dat ze weinig groeit op 2 flessen en 120 gram groente/fruit.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Maar 2 flessen? Wow.. als je kind moet groeien zou ik zeggen: meer melk. Dat maakt de bijvoeding ook een stuk meer ontspannen. Genoeg kinderen die pas met een jaar meer gaan eten. Als ze wil drinken en niet wil eten en zo klein is zou ik juist melk geven en geen water. Je hebt nog máánden om af te bouwen naar 300/400 ml zuivel per dag!

Mijn dochter is 6 maanden en 7,7 kilo, drinkt nog 5x en eet denk ik twee eetlepels bijvoeding per dag ofzo.

7. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    toch heel andere reacties die ik hier lees dan wat mijn kinderarts mij vertelt. zelfs op de dozen pap staat dat een kindje van 6 tot 12 maand normaal 3 flessen van 210 moeten krijgen. ik ga morgen even bellen met nutricia. daar zitten speciaal voedingsdeskundigen die je uitleg geven. mijn gevoel zegt me ook dat ik haar meer melk moet geven. die tip van na 2 uur een hapje lijkt me ook niet slecht. nu is het elke keer hysterisch gedoe als ik ze groenten of fruit wil geven. kan ook niet de bedoeling zijn hé. jullie zijn erg bedankt om jullie meningen te delen. heeft me goed gedaan. om de duur ga je je een slechte moeder voelen.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Niet nodig! Je kindje en je gevoel volgen.. komt goed!

9. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik zou haar ook echt meer flessen geven om te groeien (waarom 150cc water op een dag, zou daar al sowieso 1 fles van maken).
    En groente en fruit idd tussen 2 voedingen in.

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Nutricia gaat je uiteraard vertellen dat je meer melk moet geven natuurlijk ;) kijk weer een telefoontje uitgespaard :)

Als t voor jou beter voelt wat meer melk te geven moet je dat gewoon doen. Wel zou ik in jouw geval eerst de bijvoeding geven enndan daarna de melk. Dan heeft je kindje op een gegeven moment de mogelijkheid om na de bijvoeding vol genoeg te zitten en zo zelf flessen af te gaan bouwen. Als je het andersom doet dan drinkt je kindje sowieso alle melk omdat ze dan honger heeft en dan is er geen ruimte meer voor de bijvoeding.

11. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    vannacht een helse nacht gehad. om halftwee sliep ze nog niet en werd ze hysterisch. het konnen 2 dingen zijn. pijn of honger. dus heb ze een fles gegeven van 180/6 en die heeft ze in 1 x uitgedronken. denk dat het overduidelijk is dat ze uitgehongerd geraakt. vanaf vandaag gaat ze terug op 4 flessen alleen om 12 u wat groenten en erna nog een fles. heb genoeg van al die dokterspraat :)

12. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Fijn dat je er nu uit bent vondebs!

Heb je de arts er nog over gesproken? En hoe gaat het nu met je schema?

13. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    neje ik moet volgende week naar de kinderarts dus dan zal ik wel horen wat ze zegt. ze krijgt nu om half8 een fles. om 12 u en 15 u groentenpap. om te 'leren' eten. dan om 17 u een fles en rond 20.30u de laatste. ze slaapt nu ook veel beter. wordt niet meer zo veel wakker snachts. en ik laat ze ook mee eten van de tafel. of geef ze stukjes fruit. het is vooral sabbelen en dan terug uitstspuwen maar zo leert ze ook andere smaken. het zal wel goedkomen zeker. maar op haar tempo :). alleen broodkorstjes vindt ze geweldig, die eet ze ook daadwerkelijk op.

14. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik vind het écht een heel extreem advies van je KA en het bewijst maar weer eens dat die geen verstand hebben van voeding!
    Je kindje is nog erg klein/licht (4700gr!) en moet juist groeien van de melk. En oh wat zal ze een dorst/honger hebben met maar 2 flessen.
    Goed van je dat je je gevoel volgt en terug gaat naar 4 flessen.
    En het gevalletje van vannacht lijkt mij duidelijk honger geweest!

Je kunt overigens stukken ook aanbieden zonder tandjes, maar dat kun jij het beste inschatten afhankelijk van de motorische ontwikkeling van je kindje.
    Probeer gewoon vers te geven, potjes bestaan met name uit rijstebloem water en appelsap. Leer je kindje wennen aan echte smaken en laat haar daarbij groeien van de melk!

Hier dronk ze tot 7.5-8 mnd 4 flessen van 180/6 per dag met daarnaast nog wat happen fruit en groenten + een boterham vanaf 7 mnd.
    Daarna tot aan 1 jaar 3 flessen van 180/6.

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh en iets van granenpap of zo als ontbijt, zijn ook weer extra calorieën en je kindje krijgt meteen goede granen binnen??? (en dan heb ik het niet over de pyjamapapjes oid)
    Persoonlijk vind ik de tijd tussen de eerste fles en de tweede fles wel heel erg groot! Je zou van 's morgens half 8 tot 's avonds 17u zonder drinken moeten doen!
    Kun je de flessen niet anders verdelen of bijv wat extra geven (90/3) na de groenten van 12u??

16. tuc

tuc Niet meer actief

ben het helemaal met nova eens. Heel gek hoe die kinderarts erover denkt.

17. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik zou ook nog 1 of 2 flessen extra aanbieden! Van 7:30-18:00 zonder drinken is echt niet goed, helemaal niet met dit weer. Je kunt na de groentehappen een kleine fles aanbieden. Als je water oid aanbied tijdens de hapjes kun je hier ook (koude) melk van maken. Krijgt ze nr 1 of al nr 2 voeding?

Ik zit in jouw situatie elke kans om melk erin te krijgen aanpakken. Ze kan het gebruiken voor dr gewicht en zeker ook bij d'r leeftijd. En als ze het opdrinkt zal ze het wel nodig hebben, drinkt ze het niet op merk je het vanzelf.

Zou het mogelijk zijn eens een paar dagen te kijken hoeveel ze zelf wil eten en drinken? Dus melk aanbieden op bepaalde momenten of bij hongersignalen. Misschien dat je dan een beter idee krijgt wat ze zelf wil en nodig heeft.

18. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    ze krijgt in de dag gewoon water tussendoor. ik mag geen melk geven na de hapjes. omdat ze anders altijd denkt dat ze nog melk krijgt na haar hapjes en daarom gaat ze minder eten. dus ik moet het wel op deze manier doen. er moeten ook echt wel 4 uur tussenzitten anders heeft ze helemaal nog geen honger. ze krijgt al nummer 2

19. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Van wie mag je dat niet?

Als ze straks ouder is geef je toch ook bij brood oid melk? Waarom dat nu niet ook doen dan?

Q krijgt na al z'n hapjes nog een hele fles.. Dat moeten wij juist doen voor het groeien.

En wbt de voeding, misschien toch weer nr 1 halen? Ook hier weer mogen wij nog niet over naar nr 2, dit mag namelijk pas als ze genoeg voedingsstoffen uit de bijvoeding weten te halen. In nr 1 zitten veel meer voedingsstoffen.

Ik wil echt niet vervelend overkomen met mijn adviezen en ervaringen hoor! Ik zou eens vragen of je naar de voedingsdeskundige doorgestuurd kan worden. Want ik vind de adviezen van jouw ka echt heel vreemd. (Maar misschien ligt dat aan mij of de verschillen tussen Nl/BE)

20. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van dezelfde leeftijd eet max. 30 gram fruit en 20 gram groente naast de bv. Ze sabbelt soms aan een broodkorst en de mini zoutloze rijstwafeltjes van de kv krijgt ze sinds een paar dagen af en toe. Tot een jaar is het BIJVOEDING. Ik zou dus zolang mogelijk melk, liefst bv, geven.

Deel Deze Pagina