koorts, wanneer naar de dokter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wuppie, 23 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Sinds gistermiddag heeft Anique koorts, 39 graden. Ze is snotterig en heeft natte oogjes, verder drinkt ze nog wel goed. Ook krijgt ze een paracetamol zetpil, dan zakt de temperatuur maar met 5 uurtjes zit ze weer op 39 graden.
    Ook gebruiken we zout neusspray.
    Hoelang mag een kleintje koorts hebben, wanneer ga je de dokter bellen? Nu is ze nog wel alert, huilt wel veel en grijpt naar haar oortje, dus het kan een oorontsteking zijn maar het kan ook door de verkoudheid komen. Ze wil eigenlijk alleen maar tegen me aan hangen. Slapen wil ze niet. Wie heeft advies? Moet ik vandaag de dokter al bellen of morgen als ze dan nog steeds koorts heeft?

gr.
    wup :( :idea: :(

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

3. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik zou ff de dokter bellen ik moest laatste keer bellen als mijn dochter 39 graden koorts had dus tjah voor de zekerheid ff bellen denk ik.

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Bij koorts icm grijpen naar een oortje zou ik altijd de HA bellen. Nu moet ik zeggen dat Lotte een echt 'orenkind' is en veel oorontstekingen heeft gehad..

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    hallo

Ik heb een lijst met eerste hulp bij kinderkwaaltjes!
    Ik weet niet of je die zelf ook al hebt, zoniet dan heb je er misschien nog wel wat aan. heb het precies volgens de lijst overgenomen.
    Ik weet niet of je vandaag al gegaan bent, maar ik denk dat als jij je zorgen maakt je altijd te Huisarts moet bellen!
    Hun luisteren dan ook even hoe vol ze zit en dan ben je zelf ook gerust!
    Eventueel uitleggen aan de telefoon kan natuurlijk ook en dan beslist de HA wel of hij jullie wil zien.

Hopelijk word ze gauw weer beter!

hier de uileg van de lijst!

groetjes

:idea: Koorts: temperatuurverhoging van 38 graden of hoger!

- wat te doen? Afkoelen met een nat washandje en niet te warm
    aankleden.
    (vloeibare) paracetamol verlaagd de koorts.
    veel laten drinken.

- Wanneer dokter bellen? Als de koorts hoger is dan 40 graden.
    En als dat samengaat met overgeven,
    sufheid, diaree, niet drinken, kreunen,
    benauwdheid of koortsstuipen.
    baby's onder 3 maand altijd bellen!

:idea: Oorpijn: kind grijpt naar het oor en schudt het hoofd heen en
    weer. het is vaak een beetje doof.

- Wat te doen? los het het snot op in de neus en neusholtes met
    zoutoplossing.
    De druk op het oor verdwijnt dan vaak en
    daarmee de oorpijn.
    Eventueel wat (vloeibare) paracetamol tegen de
    pijn.

- Wanneer dokter bellen? Als het te lang duurt en je het niet
    vertrouwd!

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Beterschap met je kleine meid!

7. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Gistermiddag toch nog even de assistente van de dokter gesproken. Pas komen als ze 3 dagen koorts heeft, dat wordt morgen dus, wel goed in de gaten houden, als ze gaat spugen/diarree krijgt, te rustig wordt etc. aan de bel trekken. Vannacht had ze 39,7 graden koorts, ze leek wel een kacheltje. Ze mag maar 3 zetpillen 120mg per dag maar daar komt ze moeilijk mee over. Maar hopen dat het vanmiddag weer wat beter gaat. De paracetamol werkt wel want als ze de zetpil gehad heeft wordt ze weer iets meer zichzelf en zodra die uitgewerkt is, weer huilen en alleen bij mama willen zitten. Zucht......... En is het morgen niet beter dan gaan we gewoon naar de dokter, ze kunnen me wat. Wel heb ik zelf besloten dat als ze boven de 40 graden komt ik direct de dokter ga bellen

Deel Deze Pagina