Opmerkingen over je buik etc...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweeling, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Heeft iemand tips over hoe je subtiel ;) mensen kunt laten weten dat je buik na 2 weken niet weg is :confused:

    Ik heb een KS gehad en kreeg gisteren te horen meteen bij binnenkomst ''ooh je buik is nog niet weg, dat zie ik wel!'' :evil:
    Toen heb ik uitgelegd dat dat met een KS wel eens langer kan duren ivm opgezette darmen en omdat je niet zo snel er iets aan kan doen als met een ''gewone'bevalling. Maar nu zit ik het gewoon goed te praten...wie zegt nou zoiets ik word daar echt boos en verdrietig van, ben net bevallen en heb het een en ander meegemaakt dus zie er al niet op en top uit... :x

    Hebben jullie tips?

    (ook kreeg ik te horen dat ik er uit zie als een lijk :confused: :x ...vanwege mijn zeer lage HB gehalte/bloedarmoede)
     
  2. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Denk je dat de buiken bij gewone bevallingen wel na 2 weken weg zijn dan? Was het maar waar :)

    Verder... tja, ik zag er na 2 weken ook nog niet florisant uit. Begin me nu pas weer wat fitter en beter in m'n lijf te voelen (maar nog steeds wel buikje hoor!).
    En het commentaar van sommige mensen, ach, denk maar: 'ze weten niet beter' Er zijn altijd mensen die geen fatsoen hebben én er geen verstand van hebben.
     
  3. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik kreeg laatst de vraag of ik weer zwanger was :confused: En Lynn was toen 8 maanden

    En ik vond mijn buik reuze meevallen...het is wat slapper. Heb ook gezegd tegen diegene: Hallo, mag ik ff...ben al druk zat.

    Wees trots, je hebt net een kindje gebaard en dat is een topprestatie (ongeacht normale bevalling of keizersnee). En daar hoort nou eenmaal een buikje bij.

    (en het wordt echt vanzelf wel minder)
     
  4. Jessica 1985

    Jessica 1985 Actief lid

    15 jun 2007
    205
    0
    0
    oude-pekela
    Hallo,

    Ik heb ook ks gehad,7 week gelden.
    Mijn buikje is ook nog steeds niet weg wel beetje minder geworden maar ja.
    Jah veel mensen zeggen direckt je hebt er nog wel een buikje zitten,en dan denk ik ja heb ook net paar week gelden ks gehad,blijkbaar gaat het gewoon niet zo snel.
    En zag er ook de eerste twee week erg bleek uit.
    Maar nu zie ik er al weer veel fitter uit ;D
    Laat de mensen maar praten zij weten niet beter.

    Liefs Jessica
     
  5. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Vandaar ook ''gewone'''tussen haakjes. Ik bedoel er alleen wel mee dat je miss eerder kan gaan sporten dan met een KS...maar hoe dan ook het verdwijnt niet zomaar, kind eruit buik weg :) :)
     
  6. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Meis, twee weken is toch nog helemaal niks. :)

    Ik heb ook een keizersnede gehad en idd de eerste weken had ik me toch nog een buik, ik leek wel vijf maanden zwanger. Na zes weken ben ik weer begonnen met sporten/bewegen (en niet snoepen) en na drie maanden kreeg ik eindelijk :p resultaat. Ik dacht toen ook dat het nooit meer goed zou komen! :)

    Maar nu zes maanden later is alles weer zoals het was en draag ik gewoon weer mijn bikini. Komt goed. :)

    Ja en verder tips heb ik niet helaas... de mensen zouden wat meer tact moeten hebben.
     
  7. vonkje27

    vonkje27 Actief lid

    13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    ik krijg ook nog steeds commentaar over mijn buik.
    mensen zeggen zelfs,ben je nu al weer zwanger?
    maar ja, dit is dan ook mijn 3e kindje en dat krijg ik er niet zo maakelijk meer af,als de eerste 2.
    gewoon tijd geven en niks van een ander aantrekken.
    jij hebt een kindje gekregen en dan mag je ook wel ff wat langer dikker blijven.
    gewoon trots zijn,toch?
     
  8. Quinton is ruim 8 maanden geleden geboren via een KS... Nou mijn buik is ook nog niet weg hoor, wel wat kleiner, maar het hangt nog steeds en is nog steeds wel een buikje...
     
  9. Ik zeg altijd: Ik ben zwanger geweest...wat is jouw excuus?
     
  10. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    hahaha dat zeg ik ook altijd!
     
  11. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Vind het een rare uitspraak van mensen.
    Ik kreeg ook te horen van een man, toen Steven 3 weken oud was.Jij bent ook nog dik.
    Ik zei; wat denk je, dat dat er meteen afgaat? is ook nog vader van 3 kids, moet toch beter weten.
    Maar m'n tante zei het ook tegen me..
    Nu heb ik een buikje, en aan de zijkanten zit nog wat vet, maar dat zal er wel niet meer afgaan.
    Ik vind het zelf wel meevallen, en als je zelf tevreden bent, dan voel je je toch ook goed?
    Die uitspraken zou ik ook beantwoorden met; wat is jou probleem?
     
  12. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik negeer zulke dingen gewoon... Ik heb in anderhalf jaar 2 kids gedragen en 2ks gehad dus ik vind het niet vreemd dat mn buik niet meer zo strak is. Verder zijn er weinig vrouwen die er na een ebvalling echt fris en fruitig uitzien hoor... vooral na de eerste was ik weken bleek en zag er zwak uit.

    Ik zit er zelf niet mee en kan er ook niet mee zitten dat een ander er een probleem mee heeft
     
  13. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Tips... gewoon negeren denk ik! Niet op reageren of een reactie geven als vind je het logisch, 2 weken terug zat daar nog een kind in! Kom op zeg!

    Ik kreeg juist andere reacties... Bij mij was na 3 dagen de buik helemaal verdwenen... Dus ik kreeg dat elke keer te horen! In het begin ben je wel trots maar op een gegeven moment had ik zoiets van "ja nou weet ik het wel hoor"!
     
  14. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Die ga ik onthouden :)
     
  15. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik stond vorige week in de winkel om wat shirtjes te passen met een vriendin die 14 weken zwanger is, komt er een verkoopster aan en die begint om ons heen te draaien en te lachen.....ik vraag waarom ze lacht! Ach, zegt ze wat leuk dat jullie tegelijkertijd zwanger zijn :-s
    Ik zeg: Wat? Ik ben net zo blij dat ze eruit is, ze staat in de paskamer......
    Hahah, je had haar moeten zien kijken. En dan heb ik helemaal niet meer een echte buik! Ik maak me er ook niet druk om, dat flubberige ben ik zo weer kwijt als ik weer ga sporten denk ik.
     
  16. Vennetje

    Vennetje Actief lid

    3 aug 2006
    261
    0
    0
    Ik snap uberhaupt niet wat mensen bezielt om commentaar op iemands figuur te leveren; zwangerschap of geen zwangerschap. Daar heeft toch niemand iets mee te maken? :rolleyes:
    Stoort het je, nou kijk dan niet! 8)
     
  17. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    OK dames, ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ook dacht dat ik gelijk weer in mijn kleding zou passen. Helaas kwam ik erachter dat dat wel ff ging duren. gelukkig door de borstvoeding was mijn buikje zo goed als weg na 8 weken.
     

Deel Deze Pagina