De laatste tijd zit ik er steeds vaker aan te denken om een blog te beginnen. Het lijkt me fijn en leuk om mijn gedachten, ervaringen en andere dingen op te schrijven en te delen. Nu is mijn vraag waar heb(ben) jij (jullie) je blog? Werkt het prettig en overzichtelijk? Heb je veel opties? Ik zie namelijk meerdere websites waar ik (gratis) een blog aan kan maken maar twijfel voor welke ik moet/zal gaan. Ik hou ervan om zoveel mogelijk qua lay-out te veranderen (kleuren, stijl etc) en niet te amateuristisch qua opzet. Andere tips wat betreft bloggen zijn ook welkom!
Ik gebruik Blogger. En reismee.nl. En everyoneweb - althans, die heb ik al eeuwen niet meer geüpdatet. Ik switch wel eens omdat ik nog niet 1 blog gevonden heb dat a. eeuwig online blijft b. weinig downtime heeft en c. mijn data niet kwijtraakt. In het verleden is dit zeer regelmatig gebeurd en ik vind dat gruwelijk vervelend.
Als je een blog wilt enkel voor plezier en voor een kleine doelgroep zijn de gratis sites wel handig. Als je echt professioneel wilt overkomen moet je toch een domein-naam kopen en een hosting pakket.. Wordpress is in het begin een heel gedoe, maar het resultaat mag er wezen. In het verleden had ik een blog, maar ik ben ermee gestopt omdat ik een nieuwe baan kreeg.. een blog vergt erg veel geduld, inspiratie en je moet er echt passie voor hebben.. succes.. het is heel leuk om een blog te hebben als je er genoeg tijd ervoor hebt