mijn bevalingsverhaal

Discussie in 'De bevalling' gestart door pascha, 3 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hallo

ik ben dan wel al een tijdje geleden bevallen maar dacht laat ik het toch eens opschrijven..

ik liep ruim een week overtijd en zou met het volgende bezoek aan de vk gestript worden..
    dat was niet meer nodig want op zondag 22 april ben ik begonnen...eigenlijk zat het zaterdagavond al te rommelen maar dat is achteraf..
    zondag overdag steeds krampjes waarvan ik eerst dacht dat ik wat verkeerd gegeten had want ervaarde het niet als iets pijnlijks...sávonds om zeven uur kwamen de krampjes om de vijf minuten en het is dat mijn moeder zei ik zou de Vk maar gaan bellen want volgens mij ben je bezig..anders had ik er nog niks achter gezocht...ik ben gaan klokken en om negen uur de vk gebeld die was er om 10 uur en toen had ik drie cm ontsluiting...ik was natuurlijk heel blij want ik dacht nou als dit doorgaat tot 6 cm en ik voel er niet zoveel van nou dan heb ik geluk haha
    de vk dacht dat het wel binnen 24 uur zou kunnen gebeuren maar ik moest nog maar proberen te gaan slapen...
    ik ben gaan douchen en naar bed gegaan en om kwart over twaalf voel ik een pijnscheut en iets knappen ik ben naar de badkamer gelopen en dat was dus mn vruchtwater...Ik heb gelijk de vk gebeld en alles zag er goed uit dus ik moest maar weer bellen als het heftig zou worden...nou ik had nog niet opgehangen en toen kwam de volgende plons en gelijk de weeen erachteraan zonder pauze...mijn vriend kwam erbij met zn stopwatch en die zei al volgens mij klopt het niet want er zit geen pauze tussen..
    nou ik wist niet waar ik het had en hoe ik moest puffen vreselijk zo'n weeenstorm.. en ik dacht nog bij mezelf iedereen heeft me voorgelogen want de weeen zouden gelijdelijk aankomen en niet gelijk in 1x haha..ik gelijk de vk gebeld en ze zou eraankomen..dat duurde nog driekwartier voordat ze er was...en toen ze er was bleek dat ik 6 cm ontsluiting had..
    ik moest op bed gaan liggen en alles werd ik gereedheid gezet want het zou nu niet lang meer duren...
    rond kwart over drie mocht ik mee gaan persen en wat een heerlijkheid was dat..had ik tussen de weeen door weer wat tijd om op adem te komen..
    na ruim een uur persen ging het heel erg zeer doen en bleek dat de kleine scheef lag en er niet uitkon..het ziekenhuis werdt gebeld en moest er gelijk heen...nou in de auto met persweeen was ook een drama..
    daar aangekomen werd ik in een rolstoel gezeten en moest ik van hun plassen ik zeg maar ik hoef niet te plassen. pff ga maar eens op de wc zitten met persweeen is ook geen pretje..ja zegt ze maar anders krijg je een catheter..nou ok..plassen lukte niet dus ik kreeg een catheter waar ik overigens niks van heb gemerkt...
    de gyn. heeft eerst zelf nog geprobeerd om zn hoofdje goed te leggen maar dat lukte niet en pfff wat deed dat zeer zeg..dat is de enige x dat ik heb gezegd au au niet doen...
    toen heeft de gyn de vacuum op zn hoofdje gezet en die schoot er ook nog eens af..en toen is een half uur nadat ik in het ziekenhuis was om 05:03 onze zoon Jayden geboren..
    en wat was ik blij dat het achter de rug was..een heel mooi schattig jongetje..
    ik was flink geknipt waar ik op dat moment ook niks van heb gemerkt en het hechten viel me ook alles mee..

alleen na de bevalling was het vreselijk mn hechtingen zaten te strak waardoor de eerst er al na 1 dag uit is gehaald en de rest na 4 dagen toen is de boel gaan ontsteken en moest ik twee x per dag met mn kont in de soda en had ook blaasontsteking..

en ons mannetje had kiss-syndroom er zaten drie nekwervels niet goed door die rotte vacuuum...daar zij nwe zelf na twee maanden achter gekomen..en na twee behandelingen bij een erkend kiss therapeut en wekelijks fysio gaat het super met hem..hij heeft echt heel veel pijn gehad en dat is zo zielig..

ik weet wel dat ze bij mij niet meer met zo'n vacuum aan hoeven te komen..

nou het is toch nog een heel verhaal geworden..

groetjes

2. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    ben ik blij dat ik mn verhaal heb opgeschreven is er niemand die reageert haha..mooi is dat..

3. hupse

hupse Actief lid

29 nov 2006
    337
    0
    0
    Admin medewerkster
    Poe zeg heftig hoor, gelukkig dat nu alles goed is maar kan me voorstellen dat je flink gebaald hebt. niks ergers dan je kind met pijn volgens mij.

4. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    klopt je weet niet zo goed wat je ermee aanmoet omdat je niet weet wat er aan de hand is maar dat huilen gaat door merg en been..is zo zielig...en zeker omdat hij heel veel pijn heeft gehad..gelukkig gaat het nu super met hem...we hoeven niet meer naar de fysio en hij is supervrolijk..echt genieten nu..en het gaat zo hard..

gr.

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Heftig verhaal! Gelukkig is alles goed gekomen! En gelukkig waren jullie er zelf achter gekomen van het kiss syndroom!

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Jeetje, n weeënstorm.. daarna de kleine nog 'dwars' en n vacuüm.. Idd goed dat Jayden hier van opgeknapt is. Zo sneu, zoveel pijn.. :cry: Geniet nu lekker van elkaar!

Deel Deze Pagina