Lenzen inhouden tijdens bevalling ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door nancy1981, 25 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Ik heb weleens gehoord dat je tijdens de bevalling geen lenzen mag dragen
    Heeft hier iemand ervaring mee ?
    Ik word namelijk morgen vroeg ingeleid en draag lenzen

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik heb mijn lenzen gewoon ingehouden.
    Wilde mijn kindje natuurlijk wel graag goed zien ;)

3. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik heb ook mijn lenzen ingehouden! anders zou ik niets zien.

maar ik heb zachte lenzen, ik heb weleens gehoord dat harde lenzen uit moeten vanwege het persen. volgens mij was dat in een topic hier, misschien dat je dat op kan zoeken.

ik weet wel dat de meningen er toen verdeeld over waren!
    anders gewoon ff aan de vlos vragen.

joyce

4. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    ik had harde lenzen,, die irriteerden mij al enorm...En snachts om 4 uur zijn de weeen begonnen en ja dan ga je niet zitten klooien met je lenzen dus ik heb lekker mijn bril opgedaan...

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik heb zachte daglenzen maar heb ze toch uitgedaan tijdens de bevalling. Had gehoopt tussen de weeen door nog even te kunnen slapen en dan is het niet lekker als je wakker wordt met droge ogen..

6. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik heb idd ook last gekregen van droge ogen. ik heb een kleine anderhalf uur liggen persen en het grootste gedeelte met mijn ogen dicht.
    toen die kleine er was kwam ik erachter dat ik idd droge lenzen had.
    maar dat trok gelukkig snel weer bij, maar het is misschien wel een idee om idd je bril bij de hand te houden!

joyce

7. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Ik had geen lenzen in maar dat komt omdat de bevalling ´s nachts is begonnen dus toen had ik ze al uit.

Silly

8. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Hier is ook 's nachts de bevalling begonnen en ik heb toen mijn (zachte) lenzen weer in gedaan. Om welke reden? Omdat ik te ijdel ben om met mijn verschrikkelijke bril op de eerste foto's van ons kleintje te staan... lol
    Ik had mijn lenzen net twee uur uit en heb uiteindelijk 's middags om vier uur mijn bril toch opgezet omdat ik hele droge ogen had gekregen.

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik heb mijn lenzen ingehouden tijdens de weeen en ook tijdens de keizersnede het ziekenhuis had er ook niet naar gevraagd.

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Haha, ik ben net zo ijdel als Siesje... Ik stond om 2 uur 's nachts op en bedacht dat het wel eens zo ver zou kunnen zijn. Heb toen bijna automatisch mijn lenzen ingedaan. (ik heb -11, dan wil je dus echt niet met bril op foto). Maar eerlijk gezegd dacht ik helemaal niet aan de foto's, ik deed het zonder na te denken. Ik zie overigens scherper met lenzen dan met bril.
    Er is tegen mij niks gezegd over lenzen.
    En verder ging het bij mij allemaal zo razendsnel, dat het niet zoveel uitmaakte. Ik heb niet hoeven persen, alleen maar hoeven 'tegenhouden'. (jaja, ik ben er zoeen)

groet
    AMber

11. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    heb harde lenzen en had deze ook gewoon ingedaan toen 's nachts mijn vliezen braken. slapen kon ik niet meer en ik heb de volgende avond pas mijn bril opgedaan.. lenzen worden idd droog, maar eigenlijk niet echt last van gehad.

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Het is verstandiger om ze uit te doen... Stel dat er iets misgaat en je met spoed een keizersnee moet hebben... dan ga je onder narcose en mag je geen lenzen in hebben... En als het spoed is, bijvoorbeeld dat het kindje geen hartslag meer heeft, geven ze jou echt geen tijd om even rustig je lenzen uit te doen ;)

Dus voor zeker: lenzen uit en bril op! ;)

Deel Deze Pagina