6 weken na bevalling ( controlle)

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ramona82, 9 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hallo meiden, weten jullie wat ze op de 6 weken controlle allemaal doen? ik heb namelijk hechtingen gehad en heb begrepen dat ik weer met de billen bloot moet :oops: en kijken ze de kleine ook na?
    ik hoor graag van jullie ;)
    groetjes van Ramona

2. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik hoefde niet met de billen bloot ik vond de controle niet echt noemenwaardig het was van en hoe voel je je en oh wat een leuk kind en hoe was de bevalling bla bla bla niks aan dus

3. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik heb na de tweede niet eens controle gehad, hoeft niet als je het zelf niet nodig vind.

4. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb toevallig gister nacontrole gehad. Ik had een flinke knip en daarbij ook nog eens uitgescheurd. Ben dus ook gehecht. Hechtingen zijn oplosbaar. Bij nacontrole hebben ze alleen bloeddruk gemeten (was bij mij hoog in zwangerschap) en we hebben ff gekletst over hoe het allemaal gaat (met mij, met Noortje, met de papa en voeding e.d.) Heb niet met de billen bloot gehoeven hoor.. Hebben helemaal niet naar wond gekeken. Heb er ook geen last meer van. Als je nog klachten hebt, dan kan ik me voorstellen dat ze even willen kijken.

5. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Gewoon even baby showen, meer niet. ;)

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben wel met de billen bloot gemoeten, maar ik was bang dat ik een baarmoederverzakking had. Verder moest ik mijn benen optillen om te kijken of mijn buikspieren goed waren. En hebben ze mijn bloeddruk en hb (voor bloedarmoede) bekeken.
    Verder is het nog even nababbelen over de bevalling en kraamtijd en inderdaad je kleine showen! :D
    Groetjes Saskia

7. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    ze vroeg wel aan me of ik het nodig vond om even naar de knip te kijken.. maar dat vond ik niet nodig.. verder beetje over anticonceptie gepraat en over hoe het met mij ging.. en hoe ik vond dat de bevalling was gegaan..
    nix bijzonders dus!

8. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Hallo, toevallig dat hier een topic over is....

Ik zie bij de vk praktijk soms vrouwen met hun jonge babys daar binnen komen en ik vroeg me eigenlijk af waarom?
    Na-controle dus.......

Maarre is dat een standaard procedure dan, ik ben in Mei 2006 bevallen van mijn eerste kind en heb nooit een oproep o.i.d. gehad voor zo'n controle....?

9. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik moest zelf bellen om een afspraak te maken.
    Dat vroeg ze bij de laatste controlle thuis.
    Als je er geen zin in hebt hoef je het ook helemaal niet te doen hoor.

10. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Ze hebben mij destijds helemaal niets gevraagd ook, vandaar dat ik dat vroeg hierzo..
    Ik wist dat helemaal niet...

Bedankt voor je antwoord runner! :)

11. Niet meer actief

Tegen mij zei ze na de bevalling dat ik voor nacontrole mocht komen als ik daar behoefte aan had, het is niet standaard en ik moest t zelf beslissen. Ben niet geweest, vond t niet nodig.

12. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier stelde de nacontrole ook helemaal niks voor.
    Voor de hechtingen heb ik zelf de vk gebeld omdat ze heel strak zaten en pijn deden. Zij heeft ze er toen uitgehaald.
    Als alles goed gaat met de hechtingen dan kijkt ze daar niet naar bij de nacontrole.

13. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik moest ook op controle bij de Gyn. maar hoefde alleen te zitten(wat nog steeds pijnlijk was bij mij toen haha) maar niet met de billen bloot.
    Het was gewoon een babbeltje hoe het ging en hij wou Lieve eventjes zien.
    Wat natuurijk leuk is voor hem toen ook want hij heeft meegeholpen met de bevalling en kon zo even zien hoe Lieve was enzo.
    Na een kort gebabbel kon ik weer gaan en dat was t einde van mijn kraamtijd en bezoekjes aan de gyn enzo.
    VErder niks bijzonders eigenlijk.

14. Shalina

Shalina Lid

1 sep 2007
    72
    0
    0
    Bij de eerste moest ik ook op nacontrole en moest wel met de billen bloot. Maar dit omdat ik nog erg veel last had van onderen (was namelijk ingescheurd en aantal hechtingen) Bleek dus dat ze me verkeerd hadden gehecht, met gevolg dat ik paar maanden na de bevalling naar de ok moest om het weer los te knippen :evil: Verder was het gewoon praatje van hoe het nou allemaal ging met de kleine en de rest.

15. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Na de bevalling van mijn dochter ben ik nooit geweest (maar zij lag na een week al in het ziekenhuis dus hebben we die laatste controle aan huis niet gehad).
    Na de bevalling van mijn zoon wilde mijn vk mij per sé zien.. maar dat kwam door de bevalling (was niet zo leuk). Ik ben wel blij dat ik ben geweest, heeft mij goed gedaan. En ze wilde natuurlijk mijn manneke zien hè!

Deel Deze Pagina