Wie maakte de foto's?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Selcan, 14 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, hier is geen speciale of medische reden voor. Ik weet alleen nog veel dingen niet, heb al een hele vragen lijst om te stellen bij mijn aanstaande echo. Vragen zoals hoeveel verloskundigen of verpleegsters of wat dan ook, er in de kamer zullen zijn.

Het geen wat ik van jullie graag zou willen weten is;
    Wie was er aanwezig bij jou bevalling?
    Wie wou je er echt bij hebben en wie niet?
    Wie maakte foto's/video?

Ik wil heel graag dat er beeldmateriaal wordt gemaakt. Alleen het punt bij ons is dat mijn man en ik liever dit speciale moment voor onszelf willen en liever geen andere familie erbij hebben, zoals moeder of zus oid. Echter zit ik dus te denken, wie maakt dan de foto's? Ik wil dat mijn man aan mijn zij staat en mij steunt, ik wil niet dat hij foto's gaat maken. Hoe moet ik het dan doen? Is het mogelijk dat een van de aanwezige mensen van ziekenhuis/verloskundige foto's maakt of is dit raar ??? Ik weet namelijk dus nog niet hoeveel mensen er aanwezig zullen zijn en of die wel bereid zijn om voor ons foto's te maken is dat überhaupt wel normaal om te vragen? ...

2. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft mn vriend foto's gemaakt, het medisch personeel is er natuurlijk voor de bevalling en niet om foto's te maken.
    Wel was er tijdens mn laatste bevalling toevallig een stagiaire bij die heeft vlak na de geboorte een foto van ons samen gemaakt.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #3 Hippo89, 15 nov 2015
    Laatst bewerkt: 15 nov 2015
    Bij de eerste alleen mijn man aanwezig en natuurlijk de gynaecoloog en verpleegkundige, niemand heeft foto's gemaakt, mijn man dacht er pas na de geboorte aan door dat de verpleegkundige zei, zou je niet eens foto's maken....

Bij de tweede om die reden mijn zusje erbij gehad, en het was een fijne ervaring hoor om mijn zusje er bij te hebben, maar mijn man wou bij de derde toch liever met ons twee doen, dus de verpleegkundige gaf aan wel foto's te willen maken, maar deze bleken zo goed als allemaal mislukt, allemaal van die bewegende foto's zeg maar, erg jammer,

Bij de vierde is er in onze woonplaats net een geboorte fotograaf gestart, een bekende van mijn man en schoonfamilie, een lieve leuke meid, ik zei mijn man dat ik haar er graag bij wou hebben, eerst wou hij het liever niet,, het moest een ervaring van ons twee worden,,,, ik zei hem dat ik graag foto's wou, mooie ...! En dat er altijd witte jassen om ons heen staan bij elke bevalling, dus als hij er last van had ik er wel voor zou zorgen dat ze een witte jas aan zou doen haha

De vierde dus een fotograaf bij gehad, en dat is echt helemaal super ! Een echte aanrader ! Zo jammer dat ze dit werk nog niet deed bij mijn andere drie .... Ik had haar ee graag bij gehad, en bij elk eventuele volgende zal zij er 100% bij zijn, wat een onwijs mooie foto's !

Uiteindelijk ging de geboorte niet zoals gehoopt, er deed zich een grote complicatie voor en er was een grote kans dat onze zoon niet zou overleven, extra dankbaar voor de onwijs mooie foto's die ze gemaakt heeft, en toen iedereen weg ging met onze zoon en zij bij mij blijf, echt heel fijn om haar er bij gehad te hebben.

4. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Bij bevalling waren aanwezig:
    ML en DL
    Gyn. en vpk

Dat was ook de max. van het aantal mensen dat ik erbij wilde hebben;).

Foto's zijn gemaakt door ML.
    Maar hier alleen "after" shots. Ik hoef geen actie pics:D.
    Als je echt beeldmateriaal van de bevalling zelf wilt, kun je overwegen een camera op statief te laten lopen, maar ja, dan moet je maar afwachten of er op "het moment" niet toevallig iemand voor het beeld gaat staan.
    Je kunt een fotograaf inhuren, het je partner laten doen etc. de medische staf doet 't in elk geval niet.
    Bij ons maakte de vpk naderhand wel foto's van het doorknippen van de navelstreng.

5. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn man was bij de bevalling verder niemand.
    Zou er ook niemand anders bij willen hebben.

Als foto's heel speciaal zijn voor je kan je een geboortefotograaf overwegen. Kost wat maar dan heb je wel hele mooie foto's!

Mijn man heeft achteraf foto's gemaakt, de kraamverzorgster van het ziekenhuis heeft er ook een aantal gemaakt

6. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Hier vk, verpleegkundige en man erbij en de verpleegkundige heeft behoorlijk wat foto's gemaakt. Hier hebben we niet om gevraagd, maar ze stelde het zelf voor. Wel pas toen onze dochter er al was, vlak voordat ze geboren werd vroeg ze aan mijn man waar de camera was zodat ze meteen foto's begon te maken toen dochter net op mijn buik lag.

7. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Wat mij is verteld is dat als je poliklinisch bevalt je eigen verloskundige dat doet met een kraamverzorgende. En die is ook van mijn bureau maar t kan zijn dat ik thuis een andere krijg, of haar hangt af van beschikbaarheid.

Verder wil ik mn vriend en mn moeder erbij hebben en mijn moeder maakt dan ook de foto's.
    Dit worden wel gewoon nette foto's en niet in actie zegmaar dus pas als ze eruit is en bij mij ligt.

Soms kan de kraamverzorgende ook foto's maken maargoed die is er natuurlijk vooral om de verloskundige te assisteren.
    Maar als ze bij je ligt en de navelstreng is aan het uitkloppen kan je man toch wel wat foto's maken?

8. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Bij mij was de gynaecoloog erbij en nog wat assistentes mijn zoontjes deden het op het laatste stukje niet goed dus dan stroomt de kamer vol haha, merk je trouwens niks van. Verder natuurlijk mijn man en voor de rest wil ik er ook niemand van de familie bij hebben..

De camera werd gepakt door een assistent en die heeft de foto's gemaakt..allebei de keren:)

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #9 Hippo89, 15 nov 2015
    Laatst bewerkt: 15 nov 2015
    Ook de " in actie " zijn nette foto's hoor :) als het hoofdje staat Zie je niets meer van de vagina hooguit een randje van de schaamlip maar zelfs dat valt niet op,persoonlijk vind ik het gaaf om terug te zien, misschien komt het omdat ik onze zoon bijna kwijt was dat die foto's me extra dierbaar zijn, ik heb weinig fotos van meteen na de bevalling, hij werd meteen weg gehaald en daarna met spoed naar Nijmegen, 4uur na de geboorte hem voor het eerst "bewust" gezien maar ik denk dat ik zonder de reeële kans hem kwijt te raken ook de foto's geweldig zou vinden.

Maar goed het is en blijft natuurlijk persoonlijk,foto's van meteen erna zijn als je die hebt ook helemaal super natuurlijk :)

10. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee nee ik wil geen "actie" foto's, vooral geen foto's van daar benede. Ik zou het alleen bijzonder vinden om van moment dat hij eruit komt zegmaar en op mijn borst wordt gelegd beeld te hebben en dat op het beeld ook mijn man naast mij staat. En natuurlijk van het moment dat mijn man de navelstreng doorknipt. Daarna vind ik het niet zo heel belangrijk alleen deze twee momenten wil ik echt op beeld hebben.

Ik lees dus dat het soms wel gewoon wordt gedaan door de assistente of kraamverzorgende... Ik ga dit de komende echo bij mijn verloskundige eens voorleggen en kijken wat zij er over zeggen, als het echt niet nodig is dan ga ik toch overwegen om mijn moeder of mijn zusje er bij te betrekken.

11. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Hier maakte in eerste instantie mijn man foto's.
    Maar toen kreeg ik een KS. Ik heb geen idee wie de foto's gemaakt heeft, maar de gehele gentle sectio en alles er omheen zijn vastgelegd door iemand van het personeel. Daar ben ik zó dankbaar voor!!

12. Angeliique

Angeliique Actief lid

3 apr 2013
    124
    0
    0
    Studeert Media en Entertainment Management
    ZH
    Ik wilde ook alleen mijn man erbij hebben! Hij heeft ook foto's gemaakt en tijdenshrt knippen van de navelstreng was de aassistente van de gynaecoloog zo lief om foto's te maken! Qua personeel had ik alleen een gynaecoloog en assistente. We waren dus in totaal maar met zn vieren, vond ik wel fijn! Want ze waren echt super lief

13. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ok mijn antwoorden:

Wie was er aanwezig bij jou bevalling? Mijn man, en vanuit het ziekenhuis , de gyn en een verpleegkundige
    Wie wou je er echt bij hebben en wie niet?Alleen mijn man, en verder echt niemand.
    Wie maakte foto's/video?Fotos, de verpleegkundige pakte op eigen initiatief de camera over en heeft foto's gemaakt (helaas was ze niet de beste fotograaf)

14. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Ik wilde ook in het ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie. Ik wilde eigenlijk helemaal geen foto's van tijdens de bevalling, maar we hadden toch de camera bij ons voor na de geboorte. Ik wilde mijn man erbij en eventueel mijn moeder, maar dat zouden we op het moment beslissen dat het zou beginnen. Begonnen in het geboortecentrum met mijn man, verloskundige en kraamhulp van het geboortecentrum.

Om een lang verhaal kort te maken; ik kreeg geen persweeën en mijn kind bleef niet in het geboortekanaal zitten, toen hij ook nog gepoept had, werd ik 'medisch' en moest ik naar de verloskamer verplaatst worden. Mijn man en de verloskundige gingen mee, de kraamhulp bleef achter. In de verloskamer weet ik niet precies wie er bij waren, in ieder geval de gynaecoloog en volgens mij ook nog een verloskundige van het ziekenhuis en een verpleegster. Toen zijn er geen foto's gemaakt. Er werd besloten dat ik een ks kreeg.

In de OK, ik wilde nog steeds geen foto's, drong de arts erop aan dat er foto's gemaakt zouden worden, want, zei hij, "je kan ze altijd nog verwijderen". We hebben de camera aan het operatie team overhandigd. Verschillende mensen hebben foto's gemaakt. De arts zelf volgens mij nog de meeste. Achteraf heel blij met de foto's.

15. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Hier zijn alleen fotos na de bevalling gemaakt, door de kraamverzorgster.

16. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Bij ons heeft mijn vk de fotos gemaakt

17. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Ik had er echt niet bij nagedacht om foto's te maken tijdens de bevalling.
    Ben van mijn eerste poliklinische bevallen met mijn verloskundige en een kraamverzorgster van het ziekenhuis.. Echter viel hartslagen mijn zoontje weg dus nam de gynaecoloog het voeren wordt het medisch..
    De verloskundige stond er dus eigenlijk maar bij, en heeft toen aan mijn moeder de ipad gevraagd en is foto's gaan maken van de bevalling en erna.. Dit was niet overlegd maar me moeder vroeg achteraf of ze ze moest wissen of dat ik ze wilde zien..Achteraf ben ik er super blij mee, ook al blijven ze voor altijd privé..
    Dus bij de volgende bevalling vraag ik het expliciet aan mijn moeder,en natuurlijk is mijn man er ook bij..

18. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Bij de eerste poliklinisch bevallen en hierbij was het druk (;)), vk + stagiair en kraamhulp + stagiair. De stagiair kraamhulp heeft de foto's gemaakt. Buiten mijn man dus alleen zorgverleners.

Bij de tweede was er alleen een vk bij, de kraamhulp was nog onderweg. Mijn man heeft een foto gemaakt en de vk van het doorknippen van de navelstreng.

Ik zit nu wel te denken over fotograaf erbij voor mooie foto's. Een bekende extra aan mijn bed heb ik geen behoefte aan. Stagiaires heb ik geen enkele moeite mee, het is de enige manier om het te leren.

19. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik ben heel wat keertjes in het ziekenhuis bevallen. de meeste keren met mijn eigen verloskundige erbij. Daarbij is dan ook 1 verpleegkundige van het ziekenhuis of geboortehotel. Als de bevalling gewoon goed verloopt hebben ze echt wel een handje over om een keer een foto te maken. Maar het is natuurlijk wel afhankelijk waar jij foto's van wil hebben. Wil je de hele geboorte in beeld? of alleen als de navelstreng wordt doorgeknipt en de kleine op je buik ligt?
    6 nov. is onze jongste geboren. Ik ben ingeleid en bij de geboorte was de gyn erbij en een vk en verpleegkundige. De vk deed niets, de gyn was mijn voetsteun;) en de verpleegkundige stond bij mijn hoofd. Toen de kleine op mijn buik lag en mijn man foto's wilde maken zei de gyn meteen dat hij het fototoestel maar aan haar moest geven, dan zou zij de foto's maken. Zij heeft dus foto's gemaakt van mij en manlief met de kleine en van het doorknippen van de navelstreng. Dat deed ze uit zichzelf.
    De bevalling verliep heel voorspoedig, dus daar had ze gewoon de tijd voor. Is er meer hectiek dan zullen ze het niet doen denk ik.

Ik denk dat het voor je zelf belangrijk is om te weten waar je foto's van wil hebben. Dan kun je ook beter inschatten of eventueel personeel daar tijd voor heeft.

20. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf (geboorte) fotograaf en wat is dat bijzonder!
    Ik heb spijt dat er bij ons geen geboortefotograaf bij was. (Hoorde je toen nog amper)

Mijn vriend heeft heel onhandig wat foto's gemaakt, maar die zijn niet echt goed. Daarbij ben ik een heel deel vd bevalling kwijt.
    Als er een fotograaf bij is kan je later dmv de foto's en het verhaal vaak weer veel terug halen.

Mocht je graag weer meer informatie hebben of foto's bekijken mag je me altijd een pb sturen!
    (En denk bij geboortefoto's zeker niet aan bloederige foto's waarop alles te zien is, hihi!)

Deel Deze Pagina