Waarschijnlijk gaat een stagiaire mijn bevalling doen. Ik heb haar al een paar keer op spreekuur gehad. Ze is 4e jaars student en krijgt dus van de zomer haar diploma. Afgelopen controle bij de VK vroeg ze of ik het erg vond als zij de bevalling zou doen. Mijn eigen VK is dan gewoon aanwezig, maar op de achtergrond. Ik heb gezegt dat ik er geen enkele moeite mee heb. Ik mag zelfs tijdens de weeen nog terug komen op mijn beslissing. Nu ben ik wel benieuwd of jullie ervaring hebben met een stagiaire die je bevalling doet. Lijkt me wel leuk om te horen. Alvast bedankt. Gr Boney
hoi boney, ik heb een staigaire gehad bij de bevalling van mijn dochter, en mijn eigen vk,was gewoon in de buurt. ik vond het niet erg ,hun moeten het toch ook leren? wel was het een fijn idee,dat er handen met ervaring op de achtergrond aanwezig waren. hij (de staigaire)en ik ,hebben haar niet nodig gehad. het is fantastisch gegaan, ik had met anderhalf uur en 1 perswee mijn dochter op mijn buik liggen! als het zo mocht wezen,dan laat ik zo weer een staigaire bij mijn bevalling toe. succes met je laatste loodjes. groetjes diana
Heyhey, hier ook de stagaire gehad tijden de bevalling... de vk bleef ook op de achtergrond en was daar waar nodig... Moet zeggen dat ik blij was dat zij de bevalling deed, ze is niet van mn zijde geweken, zelfs tijdens de ruggenprik was zij gewoon bij me... (ziekenhuisbevalling) Ik vond het dus een erg prettige ervaring! suc6 met de laatste loodjes!
hoi hoi hier bij alle 4 stagaires gehad en moet eerlijk zeggen ze zijn zooo lief voor je en ik was ook echt blij met de stagaires die ik gehad heb dus lekker doen en zoals je zelf zegt je kan altijd nog erop terugkomen groetjes nathalie
Mijn bevalling is gedaan door een verpleegster in opleiding en een arts in opleiding, met op de achtergrond de vk. Ik vond het prima! Ze deden het erg goed en waren erg geduldig.
bij mij was er wel een staigiare aanwezig maar ze heeft alleen geassisteerd. De VK heeft het grote werk gedaan. (nou ja, eigenlijk ik.. )
Hier ook een positieve ervaring. Bij de geboorte van de oudste heeft de stagiaire het ook gedaan met de vk op de achtergrond. Ze heeft alleen niet zo heel mooi gehecht, vind ik, maar ach, hoe vaak kijk je naar je doos he
Ik vond het prima. Gaf een veilig gevoel 2 personen naast mijn bed die verstand hebben van bevallingen hahaha Oooh en hier wel netjes gehecht gelukkig..
Hier ook een studente verloskunde die mijn bevalling heeft gedaan. Op het moment dat ik hoorde dat ze nog studente was (dat was in het ziekenhuis toen ik daar aankwam) keek ik wel even . Maar ze deed het perfect! Wat mij betreft is ze geslaagd voor haar opleiding!
Bij mij heeft een stagaire 2 keer gestript, nou dat deed ze prima hoor. Ze laten het zo iemand echt niet zomaar doen en stagaires zijn vaak ook nog alerter en nauwkeuriger, omdat ze nog niet geroutineerd zijn. Kan ook een voordeel zijn.
Ik denk dat je het ook kunt zien als een gunstig teken. Als ze namelijk problemen verwachten bij je bevalling, dan doen de vk of gynaecologen het liever zelf.
Bij mij deed ook een stagiare de bevalling. De vk was er ook bij maar ook op de achtergrond. Opzich deed ze het heel goed. Ze had alleen niet gemerkt dat Luca niet goed lag en er dus niet op een 'normale' manier uitkon. Maar ja dat hadden de vk en de gyn ook niet gezien dus... Achteraf heeft ze me ook gehecht. Ze zeiden tegen me dat de stagair het zou doen omdat het een gecompliceerde knip en scheur was toen werd niet gevraagd of ik het ok vond. Was ook te suf (en ontdaan omdat ze me mannetje hadden weggebracht met ademhalingsproblemen) om er wat van te zeggen. Nu heb ik soms het idee dat het niet helemaal goed is gegaan. Voor mijn gevoel is het te strak gedaan...kan dat doet soms verrekte zeer Er zaten me ook lange draden in! zelfs de vk stond er van te kijken Maar bij een evt volgende mag er van mij gewoon weer een stagaire bij zijn hoor. als ze maar van mijn knip/scheur afblijven
In het begin van mijn bevalling ( toen het nog niet medisch was ) had de vk ook de stagiaire meegenomen, en ik vond het hartstikke fijn! Ze pufte met me mee en tussen de weeen door hebben we gezellig zitten kletsen!
ze hadden bij mij trouwens van het kraamzorgbureau ook gevraagd of er een staigiare mee mocht. Gelukkig heb ik nee gezegd, want had 6 mensen (incl ik en mn man) een beetje teveel gevonden in de slaapkamer!
Hihi, ik had tijdens de controle op inscheuren enzo 4 mensen aan het voeteneind staan: de stagaire, de kraamhulp en 2 verloskundigen (eentje nam net de dienst over om 19 uur (om 18:38 uur is Eva geboren), en die moest dus de telefoon hebben en hoorde dat ik net was bevallen en 'moest' gewoon even komen kijken . Stonden ze daar te verwonderd te kijken hoe mooi mijn onderkant er wel niet uitzag (grote baby, maar niet ingescheurd). Ik vond het vooral erg gezelig . Hier dus ook een stagaire die de bevalling heeft gedaan en toevallig had ik bij haar ook de laatste controles en ze zei vrijdag nog dat ze hoopte dat ik dat weekend zou bellen, want zij had dienst. En ik belde zondagochtend ! Ik was helemaal blij dat zij zou komen, ik vond haar echt super! Bij het toucheren en bij het persen enzo kwam ook telkens de verloskundige (die was er telkens binnen 5 minuten als zij belde). Ik denk dat er 2 dingen zijn geweest die de stagaire niet zelf had bedacht/gezien, namelijk dat ik op de baarkruk moest omdat Eva wat gedraaid lag (alhoewel, ik hoorde ze overleggen, dus misschien was het ook wel haar idee). En toen Eva's hoofd eruit was, bleven haar (brede ) schouders steken. Ik heb het op de video teruggezien (was toen alleen maar druk met aanwijzingen volgen en hard persen om die schouders dus eruit te krijgen) en ik zag dat het de stagaire niet lukte om Eva eruit te trekken (ging best hardhandig , mijn vriend vond het ook niet zo leuk, ik had het niet door ), toen heeft de verloskundige eerst 1 schouder eruit gehaald en toen kwam de rest vanzelf. Ben heel tevreden over de stagaire, maar denk dat ze er ook veel van geleerd heeft. En dat is ook de bedoeling! Zal bij de nacontrole nog eens vragen hoe zij vindt dat het gegaan is. Liefs, Snoopy
Ik had een stagiaire bij de bevalling van mijn zoon. Denk maar niet dat ik haar heb laten toucheren! Ik ben wat dat betreft een vreselijke muts als het om mijn muts/doosje gaat. Maar ik moest er toch aan geloven... Ik moest mijn doos overlaten aan een ander. Mijn vk moest het overdragen aan de vk van het ziekenhuis en de gyn (allerlei complicaties). Ik heb weinig gehad aan die stagiaire, ze heeft mij zelfs niet aangemoedigd. Wel was ik super blij dat mijn eigen vk nog aanwezig was (tot na de geboorte) want die heeft mij wel super gesteund!