Kindje nog niet ingedaald

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kimmy83, 15 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmy83

Kimmy83 Lid

27 jun 2007
    92
    0
    0
    Hallo Allemaal!

Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en ons kindje is nog niet ingedaald. Volgende week kijken ze nog een keer en als het dan niet ingedaald is, krijg ik een afspraak bij de gynecoloog om te kijken of er toevallig iets in de weg ligt of mijn bekken te smal zijn.

Waarschijnlijk is er niets aan de hand en daalt het kindje wel in tijdens de bevalling, maar zijn er mensen die ervaring hebben met een bevalling waarbij het kindje nog niet ingedaald was. Duurde die bevalling lang? Moest er uiteindelijk toch op een andere manier ingegrepen worden omdat het kindje niet indaalde.

Ik hoop dat er mensen zijn die dit zelfde hebben meegemaakt. Ik lees het graag!

groetjes

2. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Bij mij was het zo dat bij de 40-weken controle Roosmarijn BiBi lag. Dus nog niet eens vast.
    Rond de 36 weken lag ze ook al BiBi, maar daarna is ze gewoon weer lekker omhoog gekropen.
    Ik heb geen extra controle in het ziekenhuis gehad, omdat ze al een klein beetje was ingedaald dus het was wel mogelijk om in te dalen. Omdat ze geen zin had om de wereld te gaan verkennen ben ik met 41 weken gestript, en dat heeft de boel een beetje in werking gezet.
    Ik ben bevallen met 41,3 weken en stja... ik heb wel een lange bevalling gehad (18 uur).
    Maar dat zegt natuurlijk niets over jouw bevalling!
    Succes ermee!

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Emme was met 37 weken ook nog niet ingedaald. Pas in week 38 -39.
    Ik zou je nog geen zorgen maken hoor.

Pim

4. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    bij mij wilde de kleine ook niet indalen , ik had s'morgens nog controlle (39 w 6 dagen) dus nog steeds niet ingedaald :( en die zelfde middag is mijn kleine toch geboren :D alles bij elkaar heeft de bevalling maar een paar uur geduurd<--- ik heb wel een uur moeten persen omdat de kleine toen pas (letterlijk) indaalde..
    succes alvast met bevallen ;)
    groetjes van Ramona

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca was ook nog niet ingedaald toen mijn vliezen braken.
    De ontsluiting wilde daardoor niet zo opschieten.
    Maar alles bij elkaar heeft het 8,5 uur geduurd..dat valt toch nog wel mee ;)

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier hetzelfde probleem.
    Met 37 weken nog niet ingedaald, bij controle in het ziekenhuis werd niks bijzonders opgemerkt.
    Met 40 weken was mijn zoontje een beetje ingedaald.
    De bevalling duurde zo'n 10 uur en verliep normaal.
    Het hoeft dus geen reden tot paniek te zijn :D

7. ImmieY

ImmieY Lid

11 dec 2006
    64
    0
    0
    GastOuder.. & Fulltime Mamma
    Capelle a/d ijssel
    Damiano was ook pas met 38 weken ingedaald.. En ben met 39 weken 6 Dagen bevallen

8. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Wij hadden 29 november nog een echo, onze meid was toen ook nog niet ingedaald. 3 december is ze geboren! De vk zei dat sommige vrouwen weeën nodig hebben om de kleine in te laten dalen. Komt wel goed :)

9. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ted was ook nog niet helemaal ingedaald. Ben bevallen met 39w3d. Kreeg het advies om te liggen als m'n vliezen gebroken waren. Heb dat toen ook gedaan, vond het niet zo erg omdat je dan ook meteen de vk mag bellen en niet hoeft te wachten.
    Er werd bij mij alleen verteld omdat Ted nog niet ingedaald was er een hele lading vruchtwater zou komen. Ze zei: dat je denkt dat je helemaal leeg loopt.
    Ik daar dus rekening mee gehouden en een emmer naast m'n bed gezet, dacht dan spring ik daar snel op, want zo'n zeiltje kan nooit alles tegen houden.
    Ik zat de laatste dag op een zeiltje op de bank, dacht is zonde om de bank met dat vruchtwater te verknallen.
    Maar op het moment supreme, druppelde het moeizaam. Bleek dat de vliezen hoog gescheurd waren en het eruit sijpelde.
    Zat ik dus met m'n zeiltje en dergelijke hihi :)

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C lag de dag voor de bevalling nog los in het bekken. Toen lag hij ook voor het eerst in mijn bekken. De weken daarvoor lag hij nog los boven de bekkeningang..
    Dat was met 41wk. In die nacht (dus 41wk1dg) Kwam het slijm los rond 3 uur, begonnen de eerste weeen rond 4 uur, en rond 7 uur knapten de vliezen. en om 12.30 had ik een zoon.

Ik ben met 40 weken nog naar het ziekenhuis geweest voor een echo, maar ze kunnen daar eigenlijk weinig zien aan de maat van het hoofd/bekken. Als het hoofd net iets draait, kan bevallen al een stuk makkelijk/moeilijker zijn. En dat dan kan tijdens de bevalling nog wel veranderen..

Het bleek dat mijn kleine een flink hoofd had, maar wel binnen de lijntjes, dus het moest natuurlijk kunnen. Uiteindelijk was het bijna een 8-ponder die precies op het bovenste lijntje zat met zijn hoofdomtrek...

11. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Fenneke is tijdens de bevalling pas ingedaald.
    Je wil ECHT niet weten hoe lang ik gelegen heb ;)

12. patricia26

30 okt 2006
    24
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn dochter is ook pas tijdens de bevalling (39+6) ingedaald, en toch heeft mijn bevalling maar 5 uurtjes geduurd hoor! Maak je geen zorgen.

Liefs, patricia

Deel Deze Pagina