Wat kost een bevalling mij eigenlijk?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Richa, 21 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo,

Ik wil bevallen in het ziekenhuis, maar ik vraag me af wat het eigenlijk kost gemiddeld? Ik heb al nagekeken in me ziekteverzekering, ik krijg alleen vergoed als ik medisch moet bevallen, en daar gaan we dan maar niet van uit he! Ik krijg uit de basis wel 50% vergoed voor de verloskamer

Groetjes

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik geloof dat het 245 euro kost

3. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    ik zou het ook niet weten ik heb mijn verzekering gebeld en die vroeg of ik in het ziekenhuis ging bevallen omdat het medische was dus ik zei ja ( i.v.m. rhesusfactor mag ik niet thuis) dus zij zei tegen mij dathet me dan niks kost maar ik ben ook wel benieuwd wat dat nou eigenlijk kost zoiets

4. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Hangt er vanaf waar je verzekerd bent, ons gaat het ongeveer 320 euro kosten.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou 300 euro zelf moeten betalen, maar werd uiteindelijk toch een medische indicatie ;)

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik heb ook een vraag. Wilde zelf ook al in het ziekenhuis bevallen maar ben een tijdje terug overgedragen aan de gyn ivm een groeiachterstand van mijn kindje. Zij gaan me dus tot de bevalling onder controle houden en hoef niet meer naar de vk. Wil dat nu zeggen dat ik medisch ben of..?

Liefs Jessy

7. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Ik dacht het wel, Jessy.

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38

Ik heb ook een vraag. Wilde zelf ook al in het ziekenhuis bevallen maar ben een tijdje terug overgedragen aan de gyn ivm een groeiachterstand van mijn kindje. Zij gaan me dus tot de bevalling onder controle houden en hoef niet meer naar de vk. Wil dat nu zeggen dat ik medisch ben of..?

Liefs Jessy

jullie bevallingen worden volledig vergoed omdat jullie geen keuze hebben

groetjes nathalie

9. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Een thuisbevalling wordt bij elk basispakket toch ook 100% vergoed?
    En als je thuis wil bevallen maar toch naar het ziekenhuis moet dan is het medische en wordt het vergoed toch als ik het goed heb?

Ik ga lekker voor thuis en ga pas naar het ziekenhuis als het moet van de verloskundige.

Volgens mij kost het mij daarom niets.

(Basisverzekering vgz)

10. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    je kunt bij de meeste ziekenhuizen op internet wel zien wat een bevalling kost. Meestal zul je rond de 250 - 300 euro zelf moeten betalen.

Daarnaast heb je natuurlijk nog je eigen bijdrage kraamzorg die ook niet in alle gevallen vergoed wordt. Dit is volgens mij 3,65 per uur.

Bevallen in het ziekenhuis kost geld tenzij je een medische indicatie hebt inderdaad. Het standaard 'poliklinisch bevallen' heet dat.

11. Samama

Samama Niet meer actief

ik had geen medische indicatie, maar omdat ik voor pijnstilling eerder naar het zh moest tijdens de bevalling en onze dochter met de vacuum is gehaald, was het uiteindelijk nog medisch en kostte het ons helemaal niets. :)
    Volgens mij zit het poliklinisch bevallen zo rond 400 euro, ligt alleen per verzekering verschillend wat zij vergoeden.

12. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    @mamaatjevan4

Ja bij mij wordt het inderdaad helemaal vergoed om dat ik gewoonweg geen keuze heb ( jammer genoeg)

Ik heb ook een vraagje of er hier meerdere meiden/vrouwen die het rhesusfactor hebben ?

groetjes

13. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik ben in november ook in het ziekenhuis bevallen, maar heb nog geen rekening ontvangen? Is dit normaal.. het was geen medische indicatie..

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    @bo: is normaal hoor, duurt erg lang! Ik had wel een medische indicatie, maar kreeg wel een rekeningoverzicht van het ziekenhuis. ben in september bevallen en heb het overzicht nog niet zo heel lang geleden gekregen.

15. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik heb gekozen voor een poliklinische bevalling in het kraamhotel.. dat kost mij 109 euro.. de rest wordt vergoed door het ziekenfonds.. anders koste het iets van 250 euro..

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Even nog een weetje: je kunt alle zorgkosten voor zwangerschap en bevalling die je zelf hebt moeten betalen en die je niet op een andere manier vergoed krijgt opgeven bij de aangifte inkomstenbelasting. Op die manier kom je dus wellicht over het drempelbedrag voor ziektekosten en kun je een deel op die manier terugkrijgen.

Groetjes Rosa

17. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    klinkt wel goed, maar verkijk je er niet op. Die drempel is best hoog!

Wel kun je alles wat ook maar met ziektekosten te maken heeft gebruiken om aan deze drempel te komen, bonnetjes van brillen, lenzen en vloeistof, de huisapotheek, inentingen, maar ook je betaalde premie!

18. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    ParticiaK, ik ben ook rhesusnegatief bij mijn dochter was het geen noodzaak om daarvoor in het ziekenhusi te bevallen, ik moest alleen na de bevalling een injectie krijgen en die heeft de vk ook gewoon.

Uiteindelijk werd het een ks en dus medische indicatie, ook bij spruit 2 is het een medische indicatie. Nu ik de bedragen hier zo lees vind ik het eigenlijk nog wel meevallen wat een bevalling in het ziekenhuis kost.

19. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    @Elin

Ik krijg ook een injectie maar moet toch in het ziekenhuis bevallen i.v.m. een mogelijke bloedtransfusie ofzo.. Maar ja aan de ene kant ben ik wel blij dat ik gewoon in het ziekenhuis moet...

En ik vind het ook allemaal wel meevallen wat het nou eigenlijk kost zo`n bevalling het het duurder verwacht

groetjes

20. anneh

anneh Lid

16 dec 2006
    38
    0
    0
    Ik las ergens dat je alleen een medische indicatie hebt als je bij de gynecaloog onder controle staat. Toch mag ik bij de vk onder controle, maar kreeg wel het advies om in het ziekenhuis te gaan bevallen. Is dit dan medisch of poliniklinisch?

Deel Deze Pagina