Mijn bevalling van Nina op 10-10-2008

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lisette28, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Het is 10-10-2008, 03:30 ik ben 40 weken en 4 dagen zwanger ik word wakker en voel een plasje water in bed ontstaan. Snel loop ik naar het toilet, er stroomt een beetje langs mijn been en als ik op mijn hand blaas komt er wat meer, het is begonnen.

Ik ga terug naar bed en krijg vrijwel direct lichte weeën, ze zijn meteen vrij kort op elkaar, ik maak Arnaut wakker. Omdat de vorige bevalling vrij vlot verliep en we deze keer in het ziekenhuis moeten bevallen is ons verzocht vrij snel de Verloskundige te bellen dus dit doen we om 06:00 uur.

Omdat ze erg druk aan de slag is in het ziekenhuis kan ze niet naar ons komen en wordt ons verzocht ook naar het ziekenhuis te komen. We brengen rustig Sofie naar mijn ouders en gaan naar het ziekenhuis waar we om 07:00 uur aankomen. De verloskundige heeft het druk dus komt ze om een uurtje of 9 voor het eerst kijken, ze toucheerd, ik heb 3/4 cm ontsluiting maar ze voelt nog veel vocht, vliezen hebben waarschijnlijk alleen maar een klein scheurtje en ze breekt ze echt.

In eerste instantie lijkt het vruchtwater helder maar als ik me een uur later op mijn zij draai en er een tweede golf vruchtwater uitkomt blijkt dat de baby in het vruchtwater heeft gepoept. Ik word overgedragen aan de gynaecoloog en krijg een infuus met weeënopwekker, de baby kreeg een sensor op het hoofd en ik kreeg een weeëndrukregistrator ingebracht. De weeën zagen er goed en regelmatig uit maar ze deden geen pijn en ik kon ook gewoon de krant nog lezen.

Om een uurtje of 13:00 werd ik weer getoucheerd, helaas nog maar 4 cm ontsluiting.
    Om 15:00 maar 4/5 cm, dit schoot niet op, de mogelijkheid van een mogelijke keizersnede werd alvast voorbesproken. Ook werd me gevraagd of en een hoge pijngrens had 
    Om 16:00 waren de weeën een stuk heftiger geweest en overwoog ik pijnbestrijding, dit ging ik geen uren meer volhouden, bij toucheren bleek ik dan gelukkig opeens 8 cm ontsluiting te hebben, ik begon er weer vertrouwen in te krijgen.
    16:40 9,5 cm
    16:50 10 cm en persdrang
    17:10 hoofdje geboren. Helaas komen de schouders niet mee. Ik word in allemaal moeilijke houdingen gemanoeuvreerd maar dat mag niet baten. Er wordt op een noodbel gedrukt en er stormen nog een hoop mensen binnen. Ik moet op handen en knieën draaien en er wordt aan alle kanten aan me getrokken. Als dat niet helpt moet ik weer op mijn rug gaan liggen, dan schieten eindelijk de schoudertjes los (een schouder had achter schaambotje vastgezeten).
    17:18 mijn kindje is er uit en begint gelukkig meteen te huilen, ook meteen goede Abgarscore.
    Ook mijn placenta komt i.t.t. bij de vorige bevalling meteen los. Ik blijk ook eigenlijk geen “schade” te hebben en hoef geen hechtingen. Hierdoor ben ik meteen na de bevalling al meteen veel frisser dan de vorige keer.

Na een nachtje in het ziekenhuis, waarbij de kinderarts heeft geconstateerd dat ook bij Nina niets gebroken is, mogen we naar huis.

Nina weegt 4230 en is +- 53 cm lang.

Groetjes Lisette

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    wow, heftig geweest en dan zonder schade, super meid!

3. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Jee wat een verhaal Lisette! Mooi omschreven! Nu maar lekker genieten van jullie 2 mooie meisjes!

4. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Mooi beschreven!
    Pittig einde zo en dat zonder kleerscheuren. Petje af hoor. :)
    Nu wachten wij geduldig af op een foto van jullie nieuwste aanwinst. ;)

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hard werken geweest voor jullie zeg. Stukje over schoudertjes klinkt net als Yinthe. Fijn dat Nina het zo goed doet en jij je beter voelt dan na de geboorte van Sofie.

6. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Wauw, klinkt pittig!

Beter dat je je nu gelijk beter voelde dan vorige keer.

Lekker genieten van Nina!

Gr. Cellie.

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    gefeliciteerd! wat een pittige bevalling zeg, petje af voor je.

8. liebrando

liebrando Niet meer actief

wow pittig verhaal, maar helemaal super meis!
    geniet heerlijk van je kleine meisie!

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    gefeliciteerd met je flinke dochter! das niet niks geweest :) fijn dat alles goed afgelopen is!

10. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    zooowww wat een verhaal zeg...

van harte nog...

11. zwik

zwik Actief lid

29 feb 2008