Eindelijk.. hij is er.. onze kanjer Marijn Jonathan.. Na veel voorwerk en valse starts was ik de zwangerschap meer dan zat. Ik liep inmiddels 13 dagen over en zou de volgende morgen (dinsdag) het zh moeten bellen om een afspraak te maken voor controle bij de gyn. En ik wilde juist zo graag thuis bevallen. Die maandag morgen had ik me er bij neergelegd en vond het prima.. ik stond maandag al brak op en kon die dag maar moielijk lopen, zitten en liggen.. eigenlijk alles deed zeer of was ongemakkelijk. De slijmprop was ik al verloren en ook het strippen de donderdag ervoor had niets uitgehaald. wel had ik al 2 cm ontsluiting. Omdat ik zondags het idee had dat mijn vliezen misschien wel gebroken waren heb ik maandag toch maar even de vk gebeld. omdat beeb al heel diep lag zou ik niet veel vruchtwater kunnen verliezen dus ter controle zou ze smiddags even komen kijken.. Om half 3 was de vk er en na controle bleken mijn vliezen nog intact.. wel had ik 3 cm ontsluiting. Nou die kreeg ik dan maar mooi cadeau. Om 17u had ik het gehad en ben ik naar bed gegaan. Edwin heeft met de kinderen gegeten en ze naar bed gebracht.. om 19.19 voelde ik een echte wee. dit had niets meer met voorwerk te maken dacht ik nog, maar daarna bleef het lang stil. 20 minuten voelde ik niets. zelfs geen harde buik dus toch weer teleurgesteld. 19.49 weer een wee en vanaf toen kwamen ze om de 8/10 minuten.. dit duurde tot 22u en vanaf toen om de 5 minuten.. Om 23.15 toch maar de vk gebeld en ze was er om 23.30.. als ik flinke ontsluiting had durfde ze een thuisbevalling nog wel aan, maar helaas ik zat op 5 cm.. op zich prima, maar aangezien 00u de grens was met 42 wk wilde ze toch liever in het zh mijn vliezen breken. ze zou dan wel zelf de bevalling begeleiden. Ik kon de weeen nog wel redelijk opvangen, maar ze kwamen inmiddels om de 3 minuten.. Schoonmama gebeld om bij de kids te blijven en om 00u reden we naar het zh. om 00.30 brak ze in het zh mijn vliezen...helder vruchtwater..pff gelukkig ik hoef daarom dus niet 24u te blijven dacht ik nog..de eerste wee daarna zakte ik door de grond.. wat een geweld.. hier was ik niet op voorbereid en meteen had ik veel moeite met het wegpuffen van de weeen die maar bleven komen en soms zelfs niet eens weggingen..1,5 uur later om kreeg ik persdrang en na onderzoek bleek ik 9 cm ontsluiting te hebben. Het laatste randje verdikte en zorgde ervoor dat ik niet verder ontsloot.. reden: een sterrekijkertje.. andere houdingen geprobeerd om alsnog de beeb te laten draaien mislukt.. De persweeen waren niet meer te houden en ik kreunde het uit.. ik wist niet eens dat een mens zulke oerkrachten kon voelen zeg..dit had ik nog nooit zo erg meegemaakt.. de vk besloot tijdens de persweeen het randje weg te masseren terwijl ik mocht toegeven aan het persen.. EINDELIJK... vanaf dat moment gaf ik alles wat ik had en na 3x persen voelde ik het hoofdje naar buiten komen.. Ik zuchten en puffen en terwijl zijn hoofdje "stond" draaide beeb alsnog.. AUW Ik moest iets langer zuchten, maar wonder boven wonder had ik die tijd geen weeen.. Toen ik weer mocht voelde ik een wee komen en perste ik nog 1x.. daarna werd Marijn Jonathan geboren.om 3.52u op 26 feb 2008 . een klein ventje van 3460 gram en amper 50 cm langer.. Een prachtkereltje dat meteen op mijn buik op onderzoek uitging en richting mijn borst kroop.. Heel bijzonder.. Meteen aangelegd en hij heeft heerlijk liggen "drinken".. Intens gelukkig dat alles goed was en marijn kerngezond.. De placenta kwam snel daarna en ivm eerder flink bloedverlies kreeg ik 2x een spuit en wat tabletjes om de baarmoeder te laten samentrekken zodat ik niet weer zoveel zou verliezen.. Het bleef bij 350 ml. 1 Kleine hechting, maar heb er niets van gevoeld.. Even wat drinken, eten, en douchen.. en om 8u mochten we ons klaarmaken voor vertrek naar huis.. Al met al een voorspoedige vlotte bevalling, maar ik vond het vooral erg heftig.. Ik herstel snel en Marijn doet het geweldig.... een voorbeeldig kind Of er nog een nr 4 komt? daar gaan we over een jaar of 2 wel weer s over nadenken.. Voor nu gaan we heerlijk genieten van onze nieuwe spruit waar we ontzettend trots op zijn..
Ichtus ik had het ook dat het hoofdje stond en ze nog met haar hoofd bewoog indd heel erg auw De vk zei dat het niet vaak voorkomt hebben wij weer hahaha. Geniet van je mannetje!