Mijn bevalling van 2 weken!

Discussie in 'De bevalling' gestart door juudje, 4 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Beetje laat, maar heb er nu pas tijd voor!

Op maandag 21 aug, braken, na grote boodschappen te hebben gedaan, mijn vliezen om 15.30 uur. Ik was toen 34,6 weken zwanger. Zei nog tegen een vriendin van me: lijkt wel of ik in mijn broek plas, kan het niet tegen houden. Zij is weggegaan en ik heb maar de vk gebeld. Wist het ook niet. Ik helemaal in paniek mijn moeder gebeld en dat ik zou bellen als de vk weg was. Van de vk moest ik op mijn hand blazen, die dacht aan een scheurtje boven in. Ik blazen, maar niks hoor, geen vruchtwater meer. Toch maar even naar het ziekenhuis..... Mama gebeld, die kreeg ik niet te pakken, want die was al onderweg. Snel wat spulletjes gepakt, de hond naar de buren gebracht. In het ziekenhuis aangekomen moest ik dus nog een keer op mijn hand blazen. Toen moest ik watertrappelen om boven te blijven, een hele vloedgolf kwam eruit. Het was duidelijk: mijn vliezen waren gebroken.
    Werd aan ctg gelegd en had wel wat activiteit, die ik overigens niet voelde. Verder, geen weeën!

's Avonds werd ik naar de afdeling gebracht, ACUTE BEDRUST. Alleen om te plassen mocht ik mijn bed uit. Kreeg geen remmers, omdat ik de 34 weken voorbij was. komt het, dan komt het.

Ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen en op een gegeven moment heb ik huilend gevraagd of ze me niet in konden leiden. Ik was niet ziek, maar mocht toch mijn bed niet uit. 5 september zou ik 37 weken zijn. Dan gaan ze inleiden, omdat het vanaf die tijd geen meerwaarde geeft aan het kindje. Dat ik een kleintje zou krijgen, stond al voorop. Ze zou, naar schatting maar 2200 gr wegen. Ik de gyn lief aangekeken dat ik 4 sept een mooiere datum vond. En ja hoor, als het niet druk was op de verloskamers, zou ik dus maandag 4 sept ingeleid worden....

4 September:

Om 7 uur kwamen ze me wakker maken, zodat ik nog even kon douchen. Dus ik ben lekker gaan douchen, scheren enz enz en om half 8 was ik er klaar voor.
    Op de verloskamer aangekomen werd er eerst gevoeld en daarna werd er een gel ingebracht. Aan het ctg! Ik reageerde er niet op en om 12 uur kwamen ze nog een keer. Vriendin van me zou bij de bevalling zijn, maar omdat ik nog niks voelde heb ik haar maar laten werken. Lag ik daar alleen op de verloskamer, erg gezellig!
    Om 13 uur kwamen dan toch de weeën op gang. Dus ik smsen en ze kwam er meteen aan. Ik heb heel wat weeën weggepuft en om half 7 had ik nog maar 3 cm ontsluiting. Dus ik zei: dat wordt nog wel 5 september! Ik had hele erge onderbuik weeën en kon niet een houding aannemen zodat ik wat minder pijn had, dus ik zeuren of ik in bad mocht (had ik al 2 weken moeten missen door de gebroken vliezen) En ja hoor om half 9 mocht ik, nadat ze 4 cm constateerden, in bad. Vriendin ging sigaretje roken en kwam om 21.15 terug. Ik ging kapot in dat bad, dus probeerde op te staan toen ze binnen kwam. Ze vroeg wat ik aan het doen was en ik zei: het komt eraan, ik kan het niet meer weg puffen. Er kwam toen een of andere oerkreet uit mij en toen had de verpleegster ook zoiets van: het komt! Ze hebben me zo goed als het ging afgedroogd en mijn shirt weer aangetrokken en weer op bed gelegd. De vk ging wel even voelen hoeveel cm ik had en toen ze met haar vingers naar binnen ging, zat ze dus al tegen de billen aan. Alles ging in sneltreinvaart en de gyn kwam binnengerend. Om iets over half 10 mocht ik gaan persen en 3 persweeën later is LYNN geboren om 21.42 uur...... In stuit. Ze woog meer dan iedereen dacht: 2440 gram en werd via de couveuse naar de afd gebracht. Oma en tante karin hebben haar goed bewaakt!

Daarna kreeg ik, via mijn infuus weer opwekkers, omdat mijn weeën doodsloegen en de placenta er nog uit moest. Die kwam dus niet! Een zwaarde spuit. Nog niks! Ik ben 2 uur na de bevalling naar de operatiekamer gebracht en daar heeft de gyn mijn placenta op de wereld gebracht, om 23.59! Deze zat een beetje vaster dan hij dacht. Ik ben onder algehele narcose gebracht en de gyn is met zijn hand terug naar binnen gegaan en heeft hem helemaal los moeten pulken. Om 01.00 uur werd ik wakker en voelde me best goed! Ik lag allemaal aan toeters en bellen en vroeg waarom dat was. Hartfilmpje, zuurstof, vloeistof, bloed. Ik was ruim 3 liter bloed verloren, dus hielden ze me heel goed in de gaten. heb die nacht een prive zuster gehad. Ik ben de hele tijd wakker geweest, adrenaline stroomde door mijn lijf! Ik ben 's morgens naar de kamer gebracht, gelukkig een voor mij alleen en om 10 uur heb ik mijn dochter voor het eerst gezien en de fles gegeven. Weet er alleen niks meer van. Gelukkig zijn er foto's!

Vandaar de titel, omdat als je vliezen breken, dat normaal het begin van de bevalling is!
    Dit was mijn bevalling. Sorry voor het lange verhaal, maar kon het niet korter schrijven!

Liefs juud

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Jeetje meis, wat een bevalling. Dat is ook niet wat je verwacht. Gaat alles wel goed met jullie?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Oef wat een verhaal.

Je hebt hard moeten werken, maar dan heb je natuurlijk ook een geweldig mooi kindje.

beetje laat, maar nog gefeliciteerd!

:p

4. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    mwa Daphne, ik heb er best wel een klap van gehad! Heb mijn laatste beeld van de bevalling er niet bij staan, maar die was: Vriendin drukt mijn hoofd op mijn borst en heeft haar arm in mijn knieholte, net zoals de zuster. De vk drukt vol op mijn buik en de gyn trekt aan de beentjes van lynn, omdat haar hoofd er dus niet uit wilde en ik geen wee meer had! Niet zo fijn dus.... Lynn doet het prima, op buikkrampen na en ik kom er wel. Duurt wel even, maar komt wel goed. Hoop ik!

liefs

5. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond

6. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    oeps, weet niet wat ik heb gedaan!

7. Sigietje

Sigietje Actief lid

11 okt 2005
    150
    1
    0
    Oostakker België
    Gefeliciteerd Juut met je dochter! Puik werk!

8. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    van harte gefeliciteerd hoor!

9. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Zo dat was me de bevalling wel!
    Gefeliciteerd met je dochterje! Geniet ervan!

10. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Nou Juud das geen leuke bevalling geweest.
    Bij mij bleef placenta ook vastzitten en is operatief verwijderd.
    Was ook erg veel bloed verloren en heb hierdoor zelf even kritiek gelegen.
    Gelukkig kun jij er nuchter over praten; bij mij heeft de verwerking toch wel even geduurd.

Gauw maar weer lekker verder genieten van jullie kleine meid.

Silly

11. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Heb jij zolang met gebroken vliezen gelopen? Normaal moet je dan toch binnen 72 uur bevallen?

Gefeliciteerd met jullie mooi kindje!

Groetjes Kalush

12. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Dat dacht ik ook, maar schijnbaar niet als je nog maar 35 weken bent! Ze hebben me echt 2 weken bedrust gegeven en mocht alleen uit bed om te plassen. Elke dag 2 tot 3 keer aan de ctg, dus ze hebben ons wel goed in de gaten gehouden!

liefs juud

Deel Deze Pagina