Laten inleiden of niet??

Discussie in 'De bevalling' gestart door kabouterkwebbel, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kabouterkwebbel

26 dec 2009
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag bij gyn terug op controle geweest.
    Uitgaande van mijn laatste menstruatie was ik blijkbaar 28 juni uitgerekend, maar hij heeft deze datum nooit genoemd, maar altijd 4 juli. Ik kwam er vandaag pas achter omdat het niet klopte met het aantal weken. Hij zei dat ik vandaag 41+2 was:$maar dat is als je uitgaat van 28 juni. Als je uitgaat van 4 juli (bepaald door echo) dan ben ik 40+3. Eerst wilde hij me a.s. vrijdag inleiden, maar nu zei hij je kan ook wachten tot na het weekend, als het dan niet spontaan komt leiden we je dinsdag of woensdag in.
    Wat moet ik nou doen?Moet ik uitgaan van 28 juni of 4 juli? En zou ik me vrijdag laten inleiden of weekend afwachten?
    Heb wel CTG geahd en die was goed,baby beweegt nog volop (bewegingen doen trouwens erg veel pijn) en met mezelf gaat het ook nog goed, op slecht slapen door rusteloze benen na dan!

2. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Ze zeggen hier altijd dat het beter vanzelf op gang kan komen. Dus ik dacht toen ik overtijd was: gewoon rustig afwachten en de natuur zijn gang laten gaan.
    Maar inmiddels is mijn mening wel een beetje bij gesteld. In het buitenland (bijv België) wordt er na een week overtijd ingeleid vanwege de risico's. Bovendien heb ik zelf twee dagen en nachten met voorweeën gelopen en toen ik gestript ben, kwam het de derde nacht (niet slapen) op gang en ben ik bevallen. Nu denk ik dus: soms mag je de natuur best een beetje helpen.
    Dus ik zou de volgende keer niet zolang afwachten. En als ik jouw was dus voor vrijdag kiezen. Hopelijk heb je dan nog voor het weekend je kindje!

3. Seth

Seth Niet meer actief

Bij mijn eerste klopte de echodatum beter als de berekende datum....
    Die was 2-1..... echodatum 8-1 en ben 10-1 bevallen....

bij tweede had ik 3-1 berekend... echodatum 1-1.... (had vk ook berekend) en ik ben 13-1 bevallen....

IKZELF... zou nog ff afwachten... idd omdat ingeleide bevallingen soms lang duren... vooral als de baarmoedermond nog week gemaakt moet worden enzo....
    Zeker als je nog een ctg gehad hebt, en je ukkie het nog naar de zin heeft....

4. Seth

Seth Niet meer actief

of optie 3:

Vanavond gewoon ff bevallen.... :D

(iig succes gewenst)

5. kabouterkwebbel

26 dec 2009
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties..
    Baarmoedermond is wel al week en ik heb al 1 cm ontsluiting, maar toch dacht de gyn dat het wel even zou duren omdat kindje nog erg hoog lag.
    Ik ga toevallig naar het zh in België en daar zijn ze idd sneller met inleiden als in ned.
    Ik vind het een erg moeilijke keuze en ik moet straks aan de gyn doorgeven wat ik wil..pff:(
    Als ik eigenlijk morgen 41+4 ben wil ik wel ingeleid worden, maar als ik maar 40+5 ben wil ik nog ff afwachten.
    Als ik kies voor afwachten moet ik sowieso dit weekend weer even naar zh voor ctg, dus ik word wel goed in de gaten gehouden.
    Iemand nog goede raad op de valreep?

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou er vanuit gaan dat je 4 juli bent uitgerekend. Bij mijn weten is een echo betrouwbaarder in de termijn dan de datum van je laatste menstruatie omdat je cyclus nog wel eens wat dagen kan schommelen. Op basis daarvan zou ik dus nog even wachten met het laten inleiden, maar ja, dat is voor mij makkelijk gezegd.

Veel succes!

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Zou je man de WK-finale willen zien zondag???
    Nee , even zonder gein. Ik vind het een moeilijke keuze (en dan gaat het nog niets over mij), maar bedenk je wel dat er aan langer wachten wel risico's zitten.
    Ik denk zelf dat ik voor inleiden zou gaan, daar ik het niet over rmijn hart zou kunnen verkrijgen dat er op het laatste moment nog even iets mis zou gaan.
    Overtijd ben je sowieso al. En als de gyn dan zegt dat je kindje nog zo hoog zit, denk ik niet dat het (snel) uit zichzelf zal komen.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou wachten.

Zolang het allemaal goed is met jou en je kindje kun je het beter zo natuurlijk mogelijk doen.

9. kabouterkwebbel

26 dec 2009
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    #9 kabouterkwebbel, 8 jul 2010
    Laatst bewerkt: 8 jul 2010
    hmm.erg lastig, jullie meningen zijn namelijk verdeeld.;)

Met de baby gaat het goed,is dat wel zo? Krijgt hij nog genoeg voeding en zuurstof? dat valt natuurlijk niet te checken.

Ik denk dat ik straks aan mijn gyn vraag hoe ver ik nu precies ben, van welke datum we moeten uitgaan?
    en of hij denkt dat het nog spontaan komt, zo niet dan liever morgen inleiden als volgende week.Het kindje zal er toch wel klaar voor zijn als je overtijd bent?

Ik ga maar vragen wat hij voorstelt denk ik.

Ik voel sinds vanochtend ook weer een naderende depressie. Heb een pranatale gehad met medicijnen waar ik 1 maand geleden mee gestopt ben. Kans is groot dat het terug komt en overgaat in postpartum. Of zou het gewoon komen door einde zwangerschap/vermoeidheid/voor moeilijke keuze gesteld worden?
    Lastig hoor..:(

10. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    4 dagen overtijd is nog niet veel hoor normaal gesproken.
    Maar lees ook dat je kindje nog niet is ingedaald????

Wanneer dat wel het geval is dan zou ik nog wachten. VK's e.d wachten niet voor niks max 2 wkn.

11. kabouterkwebbel

26 dec 2009
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    4 dagen of 10 dagen overtijd, tis maar welke datum je aanhoudt?;)

Kindje lag nog hoog, maar ik had wel al 1 cm ontsluiting.

12. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Hier in NL gaan ze toch pas bij 2 weken overtijd inleiden als er verder geen problemen zijn? Volgens mij heb je nog wel even tijd, kan je baby ondertussen indalen. En ik zou uit gaan van de echo-datum. Zoals iemand al schreef, een ingeleide bevalling kan heftiger zijn dan een gewone. Vooral als de weeën opgewekt moeten worden. En hou er rekening mee dat er in het weekend minder personeel in het ziekenhuis is. Wat dat betreft is het fijner om te wachten tot volgende week. Ik moest na mijn 1e bevalling een uur wachten tot ik gehecht kon worden omdat er ondertussen een spoedkleizersnede was van een andere vrouw...;)

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    als je je stemming voelt zakken zo ik niet te lang wachten.

14. kabouterkwebbel

26 dec 2009
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo lieve meiden,

bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik zou op vrijdag ingeleid worden onder leiding van gyn met ruggeprik, dus wat betreft pijn en weinig personeel zou dat wel meevallen...maar..
    ik heb overlegd met mijn gyn en hij zei dat ik uit moest gaan van echodatum dus 4 juli, wat betekend 5 dagen overtijd en we hij adviseerde het weekend af te wachten, wel even aan de ctg en dan dinsdag terug bij hem op controle. Als er dan nog niks aan zit te komen gaat hij me eind die week inleiden.
    Ben nu wel wat geruster nu de knoop is doorgehakt.
    Hoop dat het van het weekend spontaan begint want ben het nu wel erg beu;)

15. Seth

Seth Niet meer actief

ach.. het begint gewoon zondag om 20.30 uur.. :D

ik had trouwens donderdags 2cm ontsluiting.... en dochter is dinsdagochtend geboren... (na een bevalling van nog geen 3 uur)

Dussuhhhh elke centimeter die je al smokkelt... scheelt weer... :D

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wat betreft genoeg voeding, als jij nog genoeg vruchtwater hebt dan functioneert je placenta nog goed. Zo heeft de gyn het aan mij uitgelegd afgelopen dinsdag.

Ik zou ook wachten tot na het weekend. Ik ben vorige keer ingeleid en het is echt hel heftig vanaf de eerste centimeters. Daarbij is de kans op kunstverlossing veel groter.
    En in NL wachten ze niet voor niks tot 42 weken, als het niet veilig zou zijn, zouden ze dat ook niet doen...

17. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
  18. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Ik was op 16 feb. uitgerekend en op 2 maart ben ik ingeleid, omdat ons eigenwijze dametje er toen nog niet uit wilde. Dit was op een dinsdag. Ik ben op vrijdag nog gestript, maar dit heeft de bevalling helaas niet op gang gebracht. Het inleiden viel me wel wat tegen. Erg pijnlijke weeen en ook heel erg veel en snel achter elkaar. 1 voordeel is dat om 10.00 uur de weeen begonnen en om 13.50 uur is Noa al geboren. Vrij vlot dus voor een 1e. Wel met de vacuum want zelfs toen wilde ze er nog niet uit ;)
    Ik zou gewoon nog even afwachten. Succes en hopelijk komt de kleine het weekend nog!

19. Alita

Alita Niet meer actief

Natuurlijk bevallen is gewoon ALTIJD beter....je kunt toch nog afwachten?

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    #20 kleintje88, 9 jul 2010
    Laatst bewerkt: 9 jul 2010
    Tja ik ben ingeleid doordat de kleine te weinig vruchtwater had en om 8.00 op maandagochtend begonnen ze en dinsdag op woensdag nacht om 0.30 braken mijn vliezen spontaan! (ben dus wel even bezig geweest met dat inleiden al had ik nog geen cm ontsluiting ) Om 7.30 op woensdag ochtend ben ik aan de weeën opwekkers gegaan en toen is het wel vrij snel gegaan voor een eerste volgens mij want 6 uur later had ik al volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen!
    Bij mij was de kleine overigens ook nog niet ingedaald en dat zou bij het persen wel komen.... Nou niet dus!
    Om 13.30 mocht ik persen en om 15.00 was ze er nog niet en ook niet eens wat ingedaald! Dus is het een KS geworden!

Om terug te komen op je vraag: je moet doen waar jij je goed bij voelt, als jij denkt dat je nog even kan wachten dan moet je dat zeker doen!
    Succes ermee en hopelijk dient de kleine zich snel zelf aan!

Deel Deze Pagina