Over 4 weken ben ik uitgerekend, midden in de bouwvak vakantie. Nu zit ik heel erg te dubben wat ik met mijn dochter ga doen wanneer de bevalling begint. Mijn ouders zijn namelijk op vakantie (een uur rijden hier vandaan), de buren zitten in Frankrijk. Vrienden moeten gewoon werken. Mijn schoonouders wonen hier 2 uur vandaan. De vorige keer moest ik vrij plotseling naar het ziekenhuis. Hoop niet dat dat weer gaat gebeuren want dan weet ik niet wat ik met mijn dochter moet doen. Mijn vriend maakt zich er totaal niet druk om. 'Dan nemen we haar toch mee naar het ziekenhuis' is zijn antwoord. Ja ja, zit ik daar weeen weg te puffen met mijn dochter erbij. Lijkt me niet een ideale situatie. Hoewel, volgens mij mag ze niet eens die kamer in met al die apparatuur. Ik maak me er echt nu al zorgen om. Hoe lossen jullie dat op?
Mijn oudste is naar zijn tante gegaan! Ik zou het voor je eigen gemoedrust wel snel regelen. Persoonlijk zou ik mijn kindje nooit meenemen naar het ziekenhuis!
Wij hebben een achterwacht. Dus zodra de bevalling begint wordt mijn dochter opgehaald en de hond ook. We wachten ook niet af of ik wel of niet naar het ziekenhuis moet. Misschien kun je met je ouders afspreken dat ze direct je dochter ophalen bij de eerste weeën. Of zelfs misschien de schoonouders. 2 uren is ook nog wel te overzien.
No way dat mijn kleine man meegaat naar het zkh. Hij hoeft niet te zien dat mama zoveel pijn moet leiden, en ik heb mijn man hard nodig. Nee nee......mijn schoonouders houden er ook rekening mee en zullen er tegen die tijd altijd zijn.
Hier een beetje hetzelfde probleem. Ouders wonen een half uur rijden hiervandaan en hebben geen ouders. Schoonouders geen contact mee. Buren zijn over het algemeen stokoud (80+) of werken. Vrienden werken of hebben zelf kleine kindjes en pasgeboren baby's. Vriend maakt zich er hier volgens mij ook niet zo druk om, krijg weinig reactie (meedenken) als ik het erover heb. Moet waarschijnlijk ook heel snel naar zkh, vorige keer binnen nog geen 2 uur vann 0 cm naar 10 cm ontsluiting. En kindje ligt momenteel dwars, als nu mijn vliezen breken moet ik gelijk platliggen en het zkh bellen, dus dat is ook nog een spoedrisico. Ik ben hard aan het nadenken over een oplossing. Waarschijnlijk toch aan een van de buurtjes vragen en dan hopen dat mijn ouders heel snel hier zijn (zij mogen auto vaan familie lenen, maar dat moeten ze op dat moment ook nog even zien te regelen)
ik moet nog kijken waar ik de kindjes ga laten, maar waarschijnlijk zitten ze gewoon op school ik zal standaard in het ziekenhuis moeten bevallen, en eigenlijk vermoed ik dat ze gaan inleiden, gezien de bloedverdunners die ik moet slikken. ze kunnen dan overblijven op school, mijn ouders zijn meestal in het ziekenhuis met mij. heb vrienden, broers die allen heel dichtbij wonen. maar tegen die tijd zal ik nog eens kijken wie er beschikbaar is. mee naar het ziekenhuis gaan ze niet.. mijn dochter is snel van streek en mijn zoon is nogal hyper. en de laatste keer dat ze me daar moesten opzoeken waren ze me bijna kwijt. misschien dat een gezond broertje of zusje ophalen in het ziekenhuis dat nare gevoel voor hun weer een beetje wegneemt xx
Hoi! Ja, hier ook zo'n verhaal. We wonen sinds kort in Limburg en familie woont 2 uur rijden hiervandaan. Schoonouders op 45 minuten rijden. Alleen zijn die zooooooooooooooooooooo slecht telefonisch bereikbaar. Hebben beloofd tegen de tijd van de bevalling de telefoon aan te hebben. Ik heb een dochter van 10 en een zoontje van 7. Misschien wilt mn dochtertje er bij zijn en van ons mag dat wel. Even kijken tegen die tijd. Zoontje heb ik er liever niet bij. Als het niet anders kan, dan is het zo. Ik moet eigenlijk ook zeggen dat ik me er (nog) niet druk om maak. Succes met het regelen!!! Groetjes Claire
Schoonouders vangen haar in principe op (wonen op 5 min. afstand) Mijn moeder kan ik altijd bellen maar die woont op 2 uur rijden afstand, en dat vind ik voor haar te ver (plus dat de vorige bevalling erg snel ging) Als achterwacht hebben wij verschillende buren, die we zo uit bed mogen bellen. (met 3 spreek ik af dat we ze ook daadwerkelijk kunnen bellen) Dus mochten we toch heel snel naar het zkh moeten, dan kan ze even naar de buren tot mijn schoonouders er zijn. Meenemen zie ik echt niet zitten hoor.
Ik zou Louise ook niet graag meenemen hoor, gelukkig hebben we hier redelijk wat mensen in de buurt die allen beschikbaar (willen) zijn om haar op te vangen.
Heb ook zo een situatie.Maar nog geen ouders en geen schoonouders hier.Geen man.Heb wel buren die voor mij klaar staan.Maar wat als het 2-4 uur 's nachts?Buren hebben allemaal zelf kinderen.En mijn dochters liggen te slapen.Moet ik ze wakker maken?ik heb geen idee hoe dat moet!!!!!
Uurtje rijden is toch wel te doen voor je ouders ofzo? Als je gewoon belt dat het echt begint dan redt je dat uurtje lijkt me ook wel of doe je aan turbo-bevallingen? Ik zie op het moment zelf wel. Ik krijg een geplande ks maar de vorige keer begon het ook vanzelf veel eerder. Ik heb toen mn moeder gebeld die meteen icm met mn zus die dag heeft opgepast. Was wat geregel met werk maar het is nou ook niet iets wat regelmatig gebeurt. Nu zie ik dus wel. Evt. mn moeder, mn zusjes en anders durf ik een vriendin die ene kwartier verderop woont ook we te vragen. Mee naar het ziekenhuis nemen zou ik nooit doen.
Toen ik ben bevallen van de tweede lag de oudste gewoon lekker te slapen en heeft niets mee gekregen. Bij de bevalling van de derde waren mijn schoonouders de achterwacht.
Sja soms is het niet anders... Wij hebben ook wel een paar mensen achter de hand, maar die mensen hebben wel gewoon een leven dus het zou kunnen dat het net even niet uitkomt, of dat het iets langer duurt. Ik zie wel hoe het loopt en ga me daar zeker niet druk om maken.
Als wij niemand dichtbij hadden, zouden we de buren vragen om bij te springen, tot familie van verder weg haar op zou kunnen vangen. En tja, 4 uur snachts of niet, als ze weten dat het kan gebeuren dan moet het denk ik geen probleem zijn. Eventueel zorg je voor een luchtbed ofzo wat er al ligt, zodat de buurman/buurvrouw bij jullie in huis kan zodat je andere kindje gewoon verder kan slapen.
mijn schoonouders wonen op nog geen 5 minuten afstand, mijn moeder op 30 minuten.... zoonlief gaat al naar school, dus wrs zal hij er weinig van meekrijgen, en willen we hem het normale ritme laten houden.... hoop alleen niet, dat als ik dezwangerschap mag uitdragen, hij op geboren wordt op zijn grote broer zijn verjaardag. maar gezien de vorige zwangerschap en het gebruik van bloedverdunners zal ik wel een inleiding krijgen....
bij tygo was casey bij mijn schoonouders en bij de geboorte van mitchell was casey op school was een geplande ks en haar vader heeft haar toen eind van de ochtend van school afgehaald.
Mijn bvevalling is nog ver weg maar denk dat ze naar mijn schoonzus gaan. Bij de tweede bevalling heb ik onze zoontje bij mijn vader en zijn vrouw gebracht hij was toen bijna 2 jaar en had nog nooit ergens geslapen maar het was gelukkig goed gegaan alleen sliep hij pas tegen twaalfen en me vader was zo moe hhahaha
isabella gaat naar mijn moeder, of mijn moeder komt naar mij.(5 min fietsen) Als mijn moeder weg/ziek of wat dan ook is, kan ik vriendin, zus of schoonzus ook nog bellen, wonen allemaal bij ons in het dorp. maar ik weet dat dat wat dit betreft een ideale situatie is.. Dus daar is ts niet mee geholpen. Oja als het 's nachts gaat beginnen dan laten we isabella gewoon slapen en wanneer ik naar het ziekenhuis moet (wat gezien de lange bevalling van isa en dr geboortegewicht waarschijnlijk wel gaat gebeuren) dan rijdt manlief met isabella langs mijn moeder en ik met de vlos naar t ziekenhuis. Hmm, mis ik nog een scenario?