mijn bevalling van Dhani

Discussie in 'De bevalling' gestart door -, 28 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Vorige week dinsdag 20 juni was ik tussen de middag even in slaap gesukkeld op de bank, totdat ik wakker werd van wat "nats" tussen mn benen..ik naar de wc en er zat wel wat in mn broek maar niet veel..dacht in eerste instantie aan afscheiding omdat ik daar al paar dagen last van had..ik besloot om het nog eventjes af te wachten..
    Ben toen de honden uit gaan laten..halverwege ging het fout..ik voelde ineens een mega plas tussen mn benen..keek naar mn broek en jahoor helemaal nat..lekker dan..loop ik daar op straat :p Ik snel naar huis..gekeken en geroken en het kon niet missen dit was vruchtwater..eerst mn vriend gebeld..is meteen naar huis gekomen en toen de VK gebeld..deze zou aan het eind van de dag langskomen om te checken of het vruchtwater was of niet..verder had ik nergens last van..
    Rond vier uur kwam de VK en het was idd vruchtwater..nu was het afwachten tot wanneer de weeen zouden beginnen..er moest in ieder geval binnen 24 uur wat gebeuren..
    het was lang wachten..hele nacht wakker geweest..maar er gebeurde helemaal niks..af en toe wel een vaag gevoel in mn buik..maar waren geen echte weeen..de volgende ochtend kwam weer de vk langs..ze had er een hard hoofd in dat er nog iets voor 2 uur zou gaan gebeuren, want dan waren de 24 uur voorbij en zou ik overgedragen worden aan het ziekenhuis :( Ze heeft afspraak gemaakt toen om 2 uur in het ZH en dan zou ik CTG krijgen en van het ZH verder horen hoe nu verder..

Om 11 begonnen toch de weeen en deze kwamen om de drie minuten en hielden steeds een min. aan..na een uur toch maar weer de VK gebeld en deze kwam om 1 uur..ze heeft toen getoucheerd en ik had 1 cm ontsluiting..maar omdat het pas 1 cm was en ik toch al langdurig gebroken vliezen had vond ze het toch verstandiger om naar het ziekenhuis te gaan..

In het ZH aangekomen meteen aan CTG gelegd en daar was een duidelijke weeenaktiviteit op te zien..ben naar de verloskamer gebracht en toen ging het eigenlijk best snel..weeen kwamen steeds vaker en werden steeds heviger..ben aan de monitor gelegd zodat ze de kleine goed in de gaten konden houden..hij bleef het steeds hartstikke goed doen..Halverwege heb ik om morfine gevraagd omdat de weeen zo snel achter elkaar kwamen dat ik niet meer op adem kon komen..dit was echt ff een verademing..kon weer ff beetje bijkomen..rond 9 uur kreeg ik al persdrang maar mocht nog niet persen..had 8 cm ontsluiting..pff wat is dat erg zeg..als je die drang hebt..maar er niks mee mag doen..
    Het hoofdje kwam niet langs mijn bekkenbodemspieren daardoor bleef het hangen bij 8 cm..vk heeft er nog een cm bij weten te krijgen tijdens een wee..
    Tegen 10 uur mocht ik persen..maar door die sterke bekkenbodemspieren schoot het niet op..na een uur persen besloten ze mij op de baarkruk te zetten en hooptte dat het hoofdje er zo wel langs kon maar helaas niet dus...
    Toen ging het te lang duren en werd besloten om de vacuumpomp erbij te halen..kreeg een paar flinke spuiten van onder..was best pijnlijk..en ik werd uit voorzorg ingeknipt..ook kreeg ik een infuus ivm evt bloedverlies..schijnt als je rossig/rood bent dat je dan meer kans kan hebben op bloedingen..
    Na drie keer persen kwam toen ons kereltje eruit..was echt zo blij en opgelucht..

Alles was/is helemaal goed met hem..hij had alleen beetje een bult op zn hoofdje van de vacuumpomp..
    hij had een apcarscore van 9 na 1 min en na 5 min een 10..

infuus was gelukkig niet nodig voor me..placenta kwam er na 1 x persen ook uit..

Tijdens de bevalling waren er ook een aantal stagiaires bij en we hebben best veel wisseling van de wacht gehad dus veel mensen bij de bevalling..maar op dat moment had ik dat niet echt door tijdens de weeeen..buiten de weeen om was het best gezellig..heb ook wel lol gehad daar..ach je moet er wat van maken he :D

In totaal heeft de bevalling vanaf de weeen 13 uur geduurd..
    Als ik terug kijk op de bevalling vind het eigenlijk wel meevallen..het was gewoon jammer dat mn vliezen al gebroken waren maar er nog geen weeen waren..had graag thuis willen bevallen..maar achteraf was het zh ook prima..ben daar hartstikke goed geholpen..

ik moest 24 uur ter observatie in het zh blijven met Dhani..omdat ik langdurig gebroken vliezen had moesten ze hem in de gaten houden ivm evt. infecties..dat was wat minder maar goed hij werd tenminste wel in de gaten gehouden..Donderdag had ik het helemaal gehad in het zh..bed lag voor geen meter met die hechtingen..Dhani deed het prima..kinderarts is 's morgens geweest en er waren geen gekke dingen bij Dhani..ik vroeg toen of ik niet die avond naar huis mocht..eigenlijk niet zeiden ze..omdat ik om 23.42 bevallen ben moet je twee nachten blijven..maar ze zouden kijken wat ze konden doen..
    Die avond zou mn vriend naar huis gaan om 22.15 en de verpleegkundige zag aan mij dat ik echt baalde..kinderarts zou 's avonds nog komen kijken maar die had het te druk met spoedgevallen dus ik zou toch nog een nachtje moeten blijven..Verpleegkundige is toen naar die arts gegaan en heeft uitgelegd dat het goed gaat met zowel dhani als mij en jahoor ik mocht toen naar huis..zo lief van die verpleegster..
    Heb me nog nooit zo snel aangekleed..Had Dhani moeten blijven dan had ik wel gebleven hoor..had mn kind daar echt niet alleen achter gelaten omdat ik zo nodig in een lekker bed wou liggen..maar we mochten gelukkig allebei naar huis..

nou dit was zo'n beetje mijn bevallingsverhaal..

2. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Jeetje wat een verhaal!! Fijn dat die verpleegster dat ff geregeld had voor jullie! Ik hoop toch ook zo snel mogelijk na de bevalling naar huis te mogen ;)

3. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Jammer dat je niet thuis mocht bevallen.
    Wel aardig van die verpleegster dat ze dat had geregeld.

4. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Altijd bijzonder om te lezen hoe een bevalling is gegaan. jammer dat je toch naar het zh moest, maar ja dat is niet voor niets natuurlijk. Je hebt nu in ieder geval een prachtig zoontje!!!

XXX

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Jammer dat je niet thuis kon bevallen. Maar gezien de vacuum, achteraf maar goed. Je had wel een lieve verpleegster eg.

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Mijn god wat een verhaal! Ik wordt er helemaal bang van :confused: ! Van pompen en spuiten daarbeneden en knippen enzo :( ! Je hebt het overleefd hou ik mezelf maar voor als ik zulke dingen lees...

Maar ik heb even in je album gekeken, en wat een kanjer zeg! Wat een lekker droppie! Gefeliciteerd dus!

7. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Jeetje!!!

Wat een gedoe zeg! Maar idd achteraf lijkt het allemaal wel een beetje mee te vallen.

Wel rot voor je dat je hechtingen hebt ik hoop voor je dat je er niet al te lang last van gaat hebben!

En idd als je weeen hebt dan merk je weinig van wat erom je heen gebeurd en is het allemaal wel prima als je kleine uk er maar uit komt ;)

8. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wat een verhaal, en wat lief van de verpleegster dat ze een goed woordje voor je gedaan heeft! en maar lekker genieten!!!!!

9. MamaDanielle

16 mei 2006
    62
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Wat een verhaal zeg gelukkig dat je niet nog een nachtje hoefde te blijven zeker als jezelf daar niet prettig bij had gevoeld.

Alweer een week geleden wat gaat de tijd toch ontzettend hard zeg geniet er lekker van.

Deel Deze Pagina