Wat zijn voorweeën?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Juud, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik durf het bijna niet te vragen, want iedereen lijkt overtuigd te zijn van het feit dat ze al voorweeën hebben en valse starts en zo. Maar als ik heel eerlijk ben: ik heb geen idee of ik al voorweeën heb, want ik weet totaal niet hoe dit zou moeten voelen.

    Nu is het wel zo dat ik sinds een week of anderhalf andere gevoelens heb dan alleen het bewegen van de baby, en dat er vaak een druk naar het schaambeen/de vagina komt, maar dit is totaal niet pijnlijk en ik moet daarna vaak plassen. Volgens mij wordt er dan dus (ook) op de blaas gedrukt.

    Hoe weten jullie nu dat je oefenweeën hebt en dat/of de bevalling aanstaande is? Ik ben niet onzeker over de bevalling en kijk er zeer naar uit, maar heb dus totaal geen idee hoe ik het herken.

    Daar komt bij dat mijn moeder bij mijn bevalling de volledige ontsluitingsfase heeft gemist. Bij de eerste gevoelens bleek ze al 9 cm ontsluitint te hebben en ik was er dus met een uurtje. Ben ik het ook aan het 'missen'?

    Bedankt!
     
  2. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier nog zo een met die vraag...
    Gisteren had ik wel een onrustige buik. Steeds hard worden en ik had t idee dat het kontje er steeds bovenop lag op mijn buik. Ik voel vooral bovenin druk. Nu nog wel wat...maar kan niet zeggen dat ff weg is en dan terug komt. Althans dat valt mij niet echt zo op. Zullen dit dan voor weeen zijn? Ik weet toch ook niet hoe die moeten voelen als je je eerste pas krijgt?! Nou ja als iemand het weet vertel het me dan want ik weet echt niet wat ik moet voelen met voor weeen.
    Liefs een wachtende Mowtom
     
  3. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik had de maandag voor mijn bevalling (op woensdag) weeën, wat achteraf voorweeën bleken te zijn. Want ze stopten 's nachts weer net zo plotseling als ze begonnen waren. Ik dacht zelf dat de bevalling begonnen was.. :(

    Ik had de weken ervoor 's nachts vaak hevige menstruatiepijnen die dan een uurtje lang duurden en dacht zelf dat dat de voorweeën waren, maar nee.

    Ik denk dat het moeilijk is te 'weten' wat voorweeën zijn. Pas als je ontdekt dat ze dus niet doorzetten kun je waarschijnlijk zeggen dat het een valse start was?
     
  4. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Bij mij ook inderdaad die druk bovenin en dan wat branderig rondom mijn maag. VK zegt dat de baarmoederspier dan waarschijnlijk wel wat oefent in het samentrekken, maar dat dit niet als weeën te typeren is. Het zegt ook niets over een aanstaande bevalling; kan vandaag zijn, maar ook over twee weken pas...

    Ik maak me er maar niet druk om, maar ben toch vooral benieuwd hoe het komt dat iedereen zo zeker is van dat voorwee-gevoel. Of zijn Mowtom's gevoelens en die van mij nu juist die voorweeën?

    En hoe voelt een echte ontsluitingswee dan, of weet ik dat op dat moment echt wel?
     
  5. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    ze zeggen dat als je echte weeen krijgt dat je dat wel meteen weet dat ze dat zijn...dus daar ga ik maar vanuit dan. maar ja wat ik nu al voel sinds gisteravond...wil ik ook kunnen verklaren...in de hoop dat t snel gaat gebeuren. kan niet wachten namelijk :)
     
  6. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik ga er ook van uit dat ik de echte weeën wel herken hoor. Tis inderdaad dat ik mijn gevoel om de één of andere reden toch wil kunnen verklaren.

    Ach ja, laat maar komen, want ik ben veel te benieuwd naar ons hummeltje. Voorweeën of niet, het zal er toch uit moeten, niet?
     
  7. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Juud,

    Ik had bijna hetzelfde als je moeder... ik heb de eerste 7 cm ontsluiting "gemist". Echte weeen heb ik niet gehad dus die persdrang heb ik niet ervaren. Heb alles op eigen kracht moeten doen. Heel raar was dat.
     
  8. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Voorweeen zijn lichte weeen die maar komen en gaan wanneer ze zelf zin hebben. Vaak zit er dus geen ritme in of bv om de 10 minuten. Het voelt aan alsof je hele buik samentrekt. En ik krijg een benauwd gevoel ervan waardoor je als snel wat weg zit te puffen. Verder kan het een uur of wat aanhouden en dan dus weer lekker verdwijnen. Heel irritant, heb t nu al weken!

    Succes
     
  9. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hmmm nou het houdt hier een beetje aan het harde gevoel in mijn buik. Het ene moment is t hard t andere weer wat zachter. Het voelt vooral bovenin en langs de randen naar beneden toe zeg maar. Het voelt dan op zo'n moment strakker zeg maar. Ook viel het me op dat ik meer moet plassen en ik heb vandaag al 2x ontlasting gehad? (sorrie voor het smakelijke nieuws). Ook lijken mijn borsten wat gevoeligger dan voorheen. Een beetje als in het begin van de zwangerschap...ik heb zelf wel het gevoel dat dit echt voor weeen zijn. Ik heb wel 's avonds dat ik af en toe wat hardere buiken heb dat t kontje bovenop ligt zeg maar, maar nog niet eerder midden op de dag gehad...
     
  10. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hi,

    Ik denk eerder dat dit harde buiken zijn. Dan wordt je buik idd hard en voelt t gespannen aan. Maar bij voorweeen doet t ook echt wel ff pijn. Net of er iets heel zwaars op je buik wordt gelegd. Een hele zware druk dus. Je voelt het ook opkomen en heftiger worden en nog heftiger en dan neemt het heel langzaam weer af. En zoals ik zei, IK moet ze echt ff weg puffen nu. Ik krijg ze afgelopen tijd elke avond, 2 tot 3 uur lang en dan duren ze ook wel een minuut, er zit ongeveer 10 minuten tussen en dan komt de volgende.

    Iig is het allemaa niet prettig. Ik moet zeggen dat mijn tepels ook erg gevoelig zijn nu en ik verlies ook al melk. Deed ik bij de 1e al bij 20 weken en deze zwangerschap eigenlijk nog geen last van gehad tot nu dan. Het heeft allemaal natuurlijk met die fijne hormonen te maken he!

    Succes nog ff!

    Kiss RR
     
  11. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik denk ook harde buiken. Mijn weeën voelde ik echt onderin mijn buik en het voelde alsof iemand met twee handen mijn baarmoeder vastpakte en heel hard omdraaide. Zeeeeer pijnlijk. En 't is inderdaad een golf, het komt, piekt en gaat weer weg.
     
  12. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Maar ik lees ook vaak dat voor weeen niet pijnlijk hoeven te zijn, sterker nog niet alle vrouwen voelen ze dat ze ze hebben...
    Maar t komt hier en gaat nog steeds...ook af en toe wat krampen er tussen door alsof ik ongesteld ben...
     
  13. deb1

    deb1 Actief lid

    28 nov 2006
    256
    0
    0
    hoi hoi,

    om de hoeveel tijd heb je dit?
    ik heb zelf nu steeds harde buiken om de 10 minuten. doet ook geen pijn. maar het is er wel heel regelmatig. ik heb ook weleens gehoord dat het geen pijn hoeft te doen.

    x
     
  14. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ja om de zoveel tijd ik heb t niet echt bijgehouden eigenlijk...maar regelmatig komen ze....en dan zwakt t weer na een seconde of 30-40 af.
    T komt denk ik wel vaker dan eens in de 10 minuten...
     
  15. deb1

    deb1 Actief lid

    28 nov 2006
    256
    0
    0
    zou het dan toch even in de gaten houden en als je nu twijfelt toch de VK even bellen hoor. je zult niet de eerste zijn die weeën heeft en het niet voelt denk ik. misschien is het niks, maar beter het zekere voor het onzekere toch?!
     
  16. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Mowtom ik neem aan dat dit je eerste is? Dan is het gewoon heel moeilijk te bepalen wat weeen zijn. Ik zou gewoon bij mun volgende bezoek aan de vk ff vertellen. Als het echt heftig wordt dan merk je het gelijk hoor... ;)

    succes...
     
  17. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Heb vandaag weer een nieuw gevoel erbij. Inderdaad samentrekking meer onderin en de keiharde buik en het branderige gevoel bovenin zijn juist een beetje verdwenen.

    Ook ik moet vaker een grote boodschap, vanochtend al, terwijl ik gisteravond ook ging. Zeer uitzonderlijk voor mij. Heb ook (deel van) de slijmprop verloren...

    Nou ja, ik blijf maar afwachten. Heb nog steeds niet het gevoel dat ik een (voor)wee heb gehad, maar er gebeurt van alles!

    Succes!
     
  18. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Succes, Succes...
     
  19. Qwendo

    Qwendo Lid

    20 apr 2007
    71
    0
    0
    Ik ben nu 35 weken zwanger en heb sinds gisteravond (18.00u) krampen in mijn onderbuik. Rond 22.30u werd de pijn heftiger en kreeg ik ook erg last van mijn onderrug en bekken. Mijn benen kon ik niet meer optrekken. In bed liggen op mijn rug deed erg zeer en kon alleen op mijn zij wat verlichting vinden in de pijn. Mijn man heeft nog mijn rug gemasseerd, maar dat heeft niet mogen baten. Bij elke draai in de nacht deed het ontzettend zeer en voelde mijn linkerbeen ook zeer pijnlijk aan. Kon eigenlijk geen houding meer vinden wat nog enige verlichting gaf. Vanmorgen had ik nog steeds dezelfde pijn. Als ik naar de wc moet om te plassen dan loop ik verkrampt in elkaar van de pijn. Na een warme douche ging het wat beter, maar nu heb ik weer af en toe heftige pijnscheuten in mijn bekken en onderrug en buik. Ook als ik aan mijn buik voel doet het zeer.. en is vaak hard.
    Zijn dit nou indalingsweeen/voorweeen of echt weeen.

    Het is onze eerste en ik heb er geen weet van hoe weeen zouden moeten voelen. Eigenlijk wil ik de verloskundige wel bellen, maar denk dat het weer overbodig is.. maar aangezien wij a.s. zaterdag nog een weekje op vakantie gaan (wel in NL) willen we toch het zekere voor het onzekere.

    Hoop dat jullie snel kunnen antwoorden.
    Bedankt!
     
  20. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Beter een keertje overbodig bellen, dan racen vanaf je vakantie-adres, als dat dan nog gaat. Waarom hebben wij vrouwen er toch zo'n moeite mee om professionals 'overbodig' lastig te vallen? Trust me, ik hoor daar ook bij hoor, maar het is toch eigenlijk van de gekken!

    Gewoon bellen dus.

    Hier rust weer gekeerd, heb geen krampen meer, harde buiken zijn wel weer terug...
     

Deel Deze Pagina