Ik ben benieuwd of je die echt nodig hebt bij een thuisbevalling. Toen de kraamzorg kwam voor het intake-gesprek heeft ze het er niet over gehad namelijk, maar later zag ik dat het wel in hun info-boek stond. Ik dacht trouwens dat dat ding alleen was om te plassen, maar onze wc is 2 meter bij het bed vandaan, dus niet ver lopen. Maar nu zei iemand dat ze het ook gebruiken om de placenta in te doen na de geboorte. Dus mijn vragen: Moet je het echt in huis hebben, gebruik je het ook echt en waar wordt het precies voor gebruikt?
Ik ben niet thuis bevallen maar wat ik altijd gehoord heb is dat een ondersteek idd in de eerste plaats is voor de placenta. Lekker!
Hier gebruikt voor de soda/biotex badjes, omdat de hechtingen waren ontstoken.. De bevalling was in het ziekenhuis, dus geen placenta erin..
Hier ligt ie klaar, met de kraam intake niet over gehad die hadden het alleen over de klossen. Maar bij de thuiszorg winkel zeiden ze wel dat je hem in huis moest hebben dus hij ligt er, maarja nu de bevalling nog....
Bij een bevalling is het soms nodig om meer ruimte te creeëren. Dit kan dan door een po onder de billen te schuiven. Hierdoor kan het kind meer neerwaarts worden bewogen.
of hij wordt voor de placenta gebruikt (niet vaak wordt vaak opgevangen in een matje) of hij wordt gebruikt om onder de billen te schuiven tijdens de uitdrijving, om je bekken te kantelen zodat de baby meer ruimte heeft, of om op te plassen, wegens bijvoorbeeld veel bloedverlies en dan het advies om te blijven liggen op bed. Dus hij wordt wel eens gebruikt maar niet zo heel erg vaak.
volgens mij hebben ze em bij mij ook niet gebruikt, maar het was idd de bedoeling om daarin de placenta te leggen zodat ze deze goe dkunnen onderzoeken.
Nou, ik heb hem toch maar gehaald vorige week en nu ligt hij onder mn bed. Het is echt net een hapjespan, haha... ik had helemaal geen idee hoe zo'n ding eruit zou zien.
Nou, goed dat ik het lees ik ben van plan een van deze dagen naar de thuiszorgwinkel te gaan om de klossen te halen maar misschien dat ik zon ding dan ook maar gelijk meeneem. Weet iemand trouwens hoeveel het ongeveer kost om die klossen te huren?
Klossen weet ik niet, die heb ik bij mijn oma van zolder gehaald. Maar voor de ondersteek hoefde ik niks te betalen. Als ik het goed heb uit mn hoofd, kan ik die ondersteek 3 maanden (gratis) lenen, en als ik hem dan nog niet heb terug gebracht gaat het over in huur en kost het 0.75 cent per dag. Maar dit kan natuurlijk per instelling verschillen. Ik heb mijn ondersteek bij Stichting Opmaat gehaald.
Ik heb de klossen, ondersteek en een ruggesteun gehaals bij de icare. Dit was allemaal gratis. Je hoeft trouwens geen lid te zijn van de icare.