ik vraag me al sinds de bevalling van m'n eerst af, zijn er meer mensen die geen 'pijnpauze' hadden tussen de weeen vanaf een cm of 9? en helemaal de persweeen waren ondraaglijk, ook als de wee over was, was de pijn nog even erg! ik vond het verschrikkelijk dat ik niet even een paar seconden op adem kon komen, het was een grote lawine waar geen einde aan kwam en dus ook geen pauzes. had vreselijke rugweeen, alsof steeds dezelfde homp vlees uit m'n rug gesneden werd, de weeen voelde ik echt van top tot teen, ik heb ook niet de ervaring dat je persdrang voelt of je buik voelt samentrekken ofzo, het was een grote lawaine van pijn die onophoudelijk doorbleef razen met het hoogtepunt in m'n rug. is dit normaal, of ben ik een uitzondering? en voor anderen die het ook zo beleefd hebben, was het bij een volgend kindje anders? ik zie er erg tegenop dat het bij de 2e net zo zal zijn
Ik had dit bij Eliza ook, had echt het idee dat ik niet op adem kon komen tussen de weeen door. Had rug weeen en heb meer dan 6 uren gedaan over de laatste cm.. Dus ik was helemaal kapot en toen moest ik nog persen.. Leuk vooruitzicht als je weer moet gaan bevallen. Bij Jorit had ik meer rust dan weeen en voordat ik het wist was hij er al.. Heel anders en bijna geen pijn gehad van de weeen. Het kan dus heel anders gaan. Bij jou ook, het is je 2e.. Gaat een stuk sneller en hoop voor je dat je wat adempauze's krijgt!
Heb 2 zoontjes en allebei de bevallingen waren helemaal verschillent. De een ging goed tot ik moest gaan persen...gebeurde vrij weinig. Dus toen het te lang ging duren moest ik naar t ziekenhuis en dat is een vacuumpomp bevalling geweest. De tweede ging als n tierelier maar stopte ineens toen de persweeen moesten beginnen (was toen al met medische indicatie in t ziekenhuis vanwege de vorige). Werd onder de douche gezet en binnen 2 tellen waren de weeen er weer...heviger als ooit! Was me dat schrikken. Ik herinner me nog dat ik dacht "dus dit zijn pers weeen!" Bleek ik dus bij mn vorige niet of nauwelijks gehad te hebben....tja was de eerste dus wist ik veel hoe dat moest voelen. Ben na minimaal afgedroogt te zijn weer op t bed gehezen en binnen 20 minuten had ik mn 2e zoontje op mn buik. Dat was dus heel anders ...veel heviger de persweeen dan de eerste...maar ook n STUK vlotter. Ik denk dat dat dus zo hoort en mn eerste gewoon om wat voor rede mis is gegaan... Ben nu erg benieuwt hoe het dit keer zal gaan. Maar dat zie ik dan over 6 maanden wel. Iedere zwangerschap is anders, iedere bevalling is anders en ieder kind is anders. Dus maak je niet te druk over de bevalling. Komt allemaal wel goed en waarschijnlijk is deze heel anders als de vorige.
Wat ik mij kan herinneren van mijn zoontje is dat ik voor dat ik volledige ontsluiting had de weeën achter elkaar had. Haast geen ruimte om op adem tekomen. Toen ik eenmaal voledig was toen had ik even 5 minuten rust en toen mocht ik aan de bak, 13 minuten later was hij er.
Hier ook bijna geen pauze tussen de rugweeen... vreselijk, wat doet dat zeer zeg... ook 6 uur over laatste cm gedaan (met laatste 3 uur persweeen)... maar ach, het is het allemaal waard toch? Tuurlijk zou ik er bij een 2de ook niet om staan te springen, maar je bent het zo weer vergeten... succes meid & super gefeliciteerd dat er een 2de op komst is!
yep, hier hetzelfde verhaal. het was verschrikkelijk, ondanks dat ik pehidine en een ruggeprik heb gekregen. maar helaas werkten deze niet. :x . moet er niet aan denken dit ooit nog eens door te moeten maken, maar ja...... joyce
mja ik moet er ook niet aan denken dat ik dit nog eens moet doorstaan ik vond de bevalling echt een hel... maar hou me vast aan het het feit dat de meeste 2e kindjes veel sneller komen dan de 1e (en nu maar hopen dat ik bij die groep hoor ) maar vergeten ben ik het nog lang niet, hoe zo'n bevalling is
zoveel pijn! had ook rugweeen, en op het laatst dus ook zonder pauze. ben ook verschrikkelijk boos op iedereen geweest vooral op die verloskundige in het ziekenhuis "kom op, je hebt t zelf gewild!" ben 2 keer opgestaan om weg te gaan net of ik voor de pijn weg kom lopen. wat een heerlijk gevoel toen ze eruit was, maar daarna vreselijk kramp in mn rug en benen.. nee ik ben de pijn nog niet vergeten, al heeft de bevalling maar 5 uur geduurd, ik vond het ontzettend heftig! de pijn werd ook heel snel heel erg
hier ook rugweeën zonder pauze vanaf 3 cm, omdat ontsluiting niet opschoot is na een paar uur van deze vreselijke weeën besloten tot pijnstilling.. van de laatste cm heb ik dus niks gevoeld... Enige wat ik kon was puffen en wel 10 keer roepen dat ik een pauze wilde!
HI, Het lijken allemaal wel weeenstormen. Ik ben daar in terecht gekomen. Had hooguit 5 sec. rust in het begin. En na 1,5 uur bleef ik pijn houden. groetjes