Mijn bevalling van Cas

Discussie in 'De bevalling' gestart door Selmama, 21 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Het is vandaag alweer 2 weken geleden dat Cas op 07-02-2007 werd geboren.
    Ik was op die dag 41 weken en 5 dagen zwanger en zou 2 dagen later ingeleid worden.
    Ik had niet meer gedacht dat ik toch nog spontaan thuis zou gaan bevallen, maar het werd toch werkelijkheid!
    Op woensdagochtend 07-02-2007 werd ik om 05:25 wakker van een lichte kramp onderin mijn buik. Ik dacht het zal wel weer vals alarm zijn net als alle andere keren dat ik iets voelde, maar na 8 minuten kwam dat gevoel weer en het bleef elke 8 minuten komen. Ik zei tegen mijn man volgens mij heb ik weeën, maar we bleven rustig en mijn man ging toch maar naar zijn werk, hij werkt vlakbij huis en kon dan ook weer snel thuis zijn. Ik stapte om 07:15 de douche in en toen kwamen de weeën sneller, om de 5 minuten en ze werden een stuk heftiger. Ik was daarna niet meer in staat om mijn zoontje van 22 maanden uit zijn bedje te halen en aan te kleden. Mijn moeder had ik inmiddels gebeld om hem op te komen halen zodat we onze handen vrij hadden. Om 8:00 heb ik de vk gebeld en ze moest eerst de dienst overdragen van haar collega en dan zou ze komen. Mijn man heb ik ook gelijk gebeld en gezegd dat hij naar huis moest komen omdat het nu ineens heel snel ging. Mijn moeder en mijn man kwamen tegelijk aan en ik was heel blij, want ik stond daar alleen met hele heftige weeën. Toen heb ik om 8:45 nogmaals de vk gebeld om te zeggen dat het heel heftig werd en ze echt moest komen. Om 9:15 kwam ze dan eindelijk binnen en de kraamhulp iets later. Om 9:30 toucheerde ze mij en ik had 6-7 cm ontsluiting. Ze brak mijn vliezen en 10 minuten later had ik volledige ontsluiting. Na een paar persweeën werd Cas geboren, 3900 gram en 53 cm lang, om 09:53 uur.
    Het was een snelle, heftige bevalling, daardoor had ik ook last van naweeën.

Ik ben blij dat ik deze keer thuis ben bevallen, want bij ons eerste zoontje Rens was ik te vroeg bevallen met 36 weken en 2 dagen en dat moest in het ziekenhuis. Ik had bijna weer in het ziekenhuis moeten bevallen, maar nu omdat ik zover overtijd was. Het was een geweldige ervaring en ik kon lekker gaan genieten van 8 dagen kraamhulp wat ik bij Rens ook niet heb gehad omdat hij 11 dagen in het ziekenhuis moest blijven.

Alles gaat goed en Cas drinkt goed aan de borst (wat Rens ook niet kon).
    We genieten hier volop!

2. wendy75

wendy75 Lid

12 jan 2007
    12
    0
    0
    hoi,
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Cas! Grappig dat we op dezelfde dag zijn bevallen. Ik vond het ook erg fijn om deze keer thuis te bevallen. Mijn eerste zoontje was ook 5 weken te vroeg en dronk ook niet aan de borst, Kyan drinkt nu heel goed aan de borst dus ik kan helemaal met je meevoelen. Het beste met je kereltjes, lekker genieten

3. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    gefeliciteerd meiden met de geboorte van jullie zoontjes
    liefs mariska

4. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Wat grappig zeg, onze verhalen lijken erg veel op elkaar!
    Jij ook nog gefeliciteerd met de geboorte van Kyan en geniet ook lekker van je kereltjes!

5. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd met de geboorte van Cas!

Deel Deze Pagina