Hee. Ik was wat aan het rond kijken op internet over thuis bevallen. en nu zag ik dat je ook op een kruk kan bevallen. Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben. Ben heel benieuwd Groetjes
Ik neem aan dat je een baarkruk ipv barkruk bedoelt? edit: Trouwens geen ervaring mee, maar op zich lijkt het me wel wat.
hahahaha moet lachen op me typfout.... neem aan dat je bAArkruk bedoelt, ipv barkruk.... hier trouwens geen ervaring mee, heb de vorige keer getwijfeld en me ingelezen, maar omdat het afgeraden wordt, voor mensen met BI, van gedachte veranderd.
Mij lijkt het wel wat, aangezien het een natuurlijkere houding is, en de zwaartekracht meewerkt ipv. tegen (zoals op bed). Helaas bleek onze boef te groot voor me, en heb ik uiteindelijk een spoedks gehad, dus ik kan er niet over meepraten. Bij een volgende wil ik het wel graag proberen op deze manier.
Had mij ook wel wat geleken, maar ook hier geen ervaring ermee uiteindelijk, want moest naar het ziekenhuis, omdat ze zich 6,5 weken te vroeg aandiende.
O jammer. Nou misschien moet ik het er maar eens met de vk er over hebben. Wat weet ook niet of het vaak gedaan word. en of het wel kan en of ze wel een kruk hebben
hoi, tijdens mijn laatste bevalling geen baarkruk gebruikt, maar de vk gaf me tijdens de persweeen wel het advies om op de wc te gaan persen. ( of het nu is omdat er misschien ontlasting mee kwam) maar het hielp echt enorm!! je zit in een goede houding en de zwaartekracht werkt echt goed mee. ik vond het echt superfijn om zo te persen, de uiteindelijke geboorte gebeurde wel op bed en dat is bij de baarkruk dacht ik niet zo, maar verder vond ik dit fijn ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ach ik denk ik zet het er toch maar neer!!
mij lijkt het ook wel wat, alleen las laatst dat je vacuum kunt zuigen erop. En schijnt best vermeoeiend te zijn ga maar is ene paar minuten nu zo gehrukt zitten. Maar ik denk er ook nog over na! Dus blijf even meelezen!
Bij mij wilde de bevalling niet echt vlotten, dus heb gevraagd of ik het via de baarkruk mocht proberen en dat mocht. (ben wel in het ziekenhuis bevallen) Ik vond het heerlijk (voor zover je over heerlijk kunt spreken ) Vriendlief zat achter me en ik kon me "afzetten" op zijn knieen om kracht te zetten. VK zei wel dat de uiteindelijke bevalling wel op bed moest plaatsvinden. Is uiteindelijk spoedkeizersnede geworden, maar dat had niks met de baarkruk te maken. Vermoeiend valt trouwens best wel mee, je hebt heel veel steun hoor.
heb het er hier toen ook met mn vk over gehad en die zei dus om het van te voren aan te geven.... want zij sleepte dus niet dat ding overal mee naar toe.....
Die van mij had em idd ook in der auto liggen. Ik heb me in alle posities moeten zetten, staand proberen, liggend, onder de douche, op de baarkruk.. en ik moet zeggen ik vond dit ook wel fijn, me mannetje achter me, het voelde wel goed zeg maar (haha idd voor zover het goed kan voelen natuurlijk) Ik moest voor de laatste cm ook naar het ziekenhuis, maar had ook niks met de BK te maken
Hoi! Ik ben wel op de baarkruk bevallen! VK had er sowieso eentje in de auto en die had ze al mee naar boven genomen. Na een uur persen op bed wilde Damiën gewoon niet komen, dus zei de VK dat we het op de baarkruk gingen proberen. Ik vond het geweldig... Uiteindelijk duurde het nog 3 kwartier, maar er zat wel continue schot in! Mannetje zat heerlijk achter me en we hebben Damiën samen aangepakt.... Heel mooi en fijn! Denk wel dat het er een beetje aan ligt hoe het vordert zeg maar... Kan me enigzins voorstellen dat de vk er niet zo snel naar zal verwijzen tijdens een bevalling als het met persen al heel snel gaat.... Heel veel succes, ik zou het zeker laten weten aan de vk dat je dit wel wat lijkt! Ik ga het in ieder geval in 't zkh wel aankaarten dat ik het weer zou willen!
Ik wou graag op de baarkruk, maar mocht niet. Of ja mocht wel, maar omdat het de eerste was moest ik weer op bed gaan ligen als het hoofdje stond. Anders zou ik uitscheuren.
Ik ben ook op de baarkruk bevallen van onze meid. Tijdens de eerste perswee zat ik idd op de wc want dat was voor mij de beste houding op dat moment. Toen de verloskundige arriveerde heeft ze in overleg de baarkruk gehaald. En daar ben ik dus uiteindelijk naar n hele vlotte bevalling bevallen van onze dochter. Wat tante Mars aangeeft is helemaal waar.... waarom de verloskundige mij de hele bevalling op een baarkruk heeft laten zitten is voor mij nog steeds een raadsel. Maar goed ik ben weer helemaal genezen....
Ik heb het ook geprobeerd omdat mij dat een natuurlijke houding leek, maar ik vond het verschrikkelijk. Ik kreeg enorme kramp in mijn kuiten. Misschien kwam het ook wel omdat de kruk erg laag was en de verloskundige erbij moest dus ik zat wijd beens. Ik kon me niet goed vast houden aan mijn man en kon daardoor ook de weeën niet opvangen. Ik was wel blij dat ik het geprobeerd heb. Ik ben dan ook thuis bevallen en heb werkelijk alles geprobeerd, bad, douche, bed (in alle houdingen) en baarkruk. Maar door de rugweeën was eigenlijk niks echt fijn. Ik zou zeggen, gewoon proberen, is het niks dan stap je er zo van af. Misschien vind jij het wel een prettige manier.
ook ik ben bevallen op de baarkruk. Geweldig was dit!! op bed persen was 10xniks. manlief zat achter me. ik kan t alleen maar aanraden!