Voorweëen

Discussie in 'De bevalling' gestart door kimtijn, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimtijn

    kimtijn Actief lid

    16 dec 2006
    310
    0
    0
    Brabant
    Wie herkent dit?
    Ik heb al een aantal dagen last van voorweëen. Echt heel irritant want ze worden steeds heftiger en iedere keer als je denkt nu kan het niet anders dan dat het echt begonnen is dan zakt het weer weg :( . Afgelopen nacht was het zelfs zo erg dat ik 6 uur weëen heb gehad, ze begonnen onregelmatig en zwak maar na 2 uur waren ze regelmatig (om de 6 a 7 minuten) en steeds heftiger en het laatste half uur zelfs om de 4 minuten.
    Omdat de vliezen niet breken begin je steeds meer te twijfelen of het wel of niet echt is. Het is alleen heel vermoeiend want het gebeurd natuurlijk 's nachts. Ik heb het al met de verloskundige overlegt en zei zegt dat dit voorweëen zijn en dat dit betekent dat het niet meer heel lang zal duren maar dat kan altijd nog een paar dagen zijn.
    Herkent iemand anders dit? Zo ja, hoe lang heeft het geduurd voordat bij jou de echte bevalling begon. En klopt het wat ze zeggen, hoe meer voorweëen des te minder last van naweëen.
     
  2. linnepinnie

    linnepinnie Actief lid

    5 feb 2007
    252
    1
    0
    Hier precies hetzelfde ''gezeur'' Ben ook al een hele nacht wakker geweest ervan en dat was vorige week zondag nacht! Hele nacht niet geslapen en toen het licht begon te worden hielden ze op. Wat een domper.

    Ik heb ze nu ook overdag gewoon de hele dag door. (sinds 2 dagen) Word inmiddels wel een beetje ongeduldig hoor! Wil dus ook wel eens weten wie dit ook hebben gehad en hoelang het nog duurde voordat het echt ging doorzetten. En of je dat dan ook nog aan iets anders merkte?
     
  3. Danique

    Danique Bekend lid

    19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik heb ze nu volgens mij al ruim een week :(
     
  4. Rootje79

    Rootje79 Fanatiek lid

    Mijn buurvrouw vertelde me gisteren dat zij de 10 dagen voor de bevalling iedere nacht heel heftige voorweeen gehad heeft. Iedere nacht dachten ze weer dat het echt begonnen was.
    Ik hoop voor jullie dat het niet zo lang duurt en dat de bevalling snel doorzet.
     
  5. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Dames ik ben jaloers, jullie hebben tenminste voorweeen hahahaha ik voel NOG niks en ik wordt er erg onzeker van hahahaha....zou het nog wel gaan komen denk ik dan...ben tenslotte toch al 41 weken en 2 dagen vandaag :cry:
     
  6. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Hoi,

    Ik heb met 35 wk in het zh gelegen met (voor)weeën. Omdat ze bang waren dat ze door zouden zetten.
    Met 37 wk heb ik 24 uur heftige voorweeën gehad. We dachten toen echt dat het dan eindelijk zou beginnen...maar helaas.
    Met 39 wk had ik die dag nergens last van geen voorweeën niks...en toen braken spontaan mijn vliezen.
    Vanaf week 35 heb ik bijna iedere dag last gehad van voorweeën en het heeft dus uiteindelijk dus nog 4 weken geduurd.
    Het zegt dus helaas helemaal niks over wanneer de bevalling begint.
    Ik hoop voor je dat jij niet zo lang meer hoeft te wachten, want he kan behoorlijk slopend zijn.
     
  7. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    @chantalK: geloof me chantal...het is niet leuk meer nu hahahaha. Je gaat zo twijfelen...zou het allemaal wel goed zijn, waarom wil het er anders niet uit net als ieder ander kind denk je dan?! Maar ja ik hou de moed er maar in...een collega van een vriendinnetje is ook vorige week met 41 weken en 2 dagen bevallen...dus de hoop is er nog dat we aan de gang gaan zonder hulp van het ziekenhuis...hahahaha
     
  8. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    @ mowtom. kan me er wel iets bij voorstellen ;) Ik was het op het laatst ook echt moe en dan ben ik nog niet eens overtijd gegaan.
    Suc6 met de laatste loodjes. Hoop dat het snel mag beginnen (liefst vandaag nog hè? ;) )
     
  9. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik heb zondags een paar uur van 17uur tot 00uur voorweeen gehad volgende dag de hele dag wat krampen om 15 uur begon het echte werk.

    ik heb voor zover ik weet geen naweeen gehad maar weet ook niet of dit anders is als je een sectio hebt gehad?

    succes iig!
     
  10. linnepinnie

    linnepinnie Actief lid

    5 feb 2007
    252
    1
    0
    Jaaaaaa! 27 augustus is ons meisje geboren!

    Dus ik heb uiteindelijk een week of 2 voorweeen gehad. Op zondag nacht zette het ineens door om 3 uur en om 11.50 was ze er dan!

    Geweldig.. Dat maakt dan al het wachten goed
     
  11. Free

    Free Lid

    12 mei 2006
    17
    0
    0
    Overijssel
    Ja ook ik herken het helemaal, heb nu al enige nachten achter elkaar, behoorlijke voorweeen. Daar lig ik dan wakker van en ben dan helemaal bezig met bijhouden of het regelmatig is ja of nee. Erg frustrerend is het wel als weer blijkt dat het maar niet doorzet....
     
  12. rastagirl

    rastagirl Fanatiek lid

    15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik heb het ook al 3 nachten en ben er doodmoe van ga dus i n de middag ook echt even een uurtje liggen wa nt vannacht zal het wel weer beginnen.
    morgen moet ik naar de gyno ben benieuwd wat hij erover te zeggen heeft hopelik duurt het niet lang meer want ik b en het ook meer dan zat mag eigenlijk niet klagen maar wil zo graag mijn eigen lijf trug.
     

Deel Deze Pagina