Mijn bevalling van Joey op 29-01-2008

Discussie in 'De bevalling' gestart door ProudMum, 6 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier begon de bevalling op maandagavond. In de middag verloor ik al roze slijm, af en toe een ongi gevoel maar verder niks. om 20.00 begon het wat serieuzer te worden, maar telkens zat er 7 tot 10 min tussen. om 22.30 gaan slapen, en om 1.00 werd ik wakker om te gaan plassen. toen verloor ik ook de slijmprop!

Van 1.00 tot 2.00 weeen om de 2, 3 minuten dus om 2.00 de vk gebeld. Die kwam vanuit De Meern dus was er pas om 3.00. Ondertussen was mijn moeder er ook al. Op dat moment had ik al 3 CM ontsluiting. De VK ging weer weg om nog wat slaap te pakken en zou rond 6.00 weer terug komen. Ondertussen werd het heviger ivm het toucheren.

Toen ze terug kwam zat ik op krap 4 cm, dus zou ze om 8.00 terug komen om te kijken hoe het ervoor stond en evt het breken van de vliezen. Weer werd het heftiger door het onderzoek, maar om 8 uur bleek het niet heftig genoeg te zijn want ik zat op de 4,5 cm en werden de vliezen gebroken.

Er werd nog een uurtje afgewacht, want door het breken van de vliezen moest de onsluiting verder gaan vorderen. Dit gebeurde dus niet!

Toen mocht ik kiezen: nog een uur aankijken en als het niet verder ging naar het ziekenhuis of direct naar het ziekenhuis voor een infuus. Toen heb ik direct voor het laatste gekozen. ik was al 12 uur bezig, en had al het gevoel dat als ik niet direct naar het ziekenhuis ging ik er alsnog heen zou moeten.

Het ziekenhuis werd gebeld en er was plek. Zo om en nabij 10.00 kwamen we aan in het ziekenhuis. Gelijk werd ik aan allemaal toeters en bellen aangesloten, eerst via een band aan mijn buik en daarna inwendig. Vervolgens werd het infuus geprikt en ieder kwartier werd het medicijn opgehoogd. Hoe hoger het infuus ging, hoe meer moeite ik had om de weeen weg te puffen en ik bijna ging hyperventileren. rond 3 uur hield ik het niet meer en ondanks dat ik pertinent tegen een ruggenprik was heb ik het aanbod niet afgeslagen want ik kon niet meer. Toen de prik eenmaal begon te werken had ik weer praatjes voor 10! Heerlijk was dat zeg. Van de prik zelf heb ik bijna niets gemerkt. Ik moest 20 min op mijn linkerzij gaan liggen omdat Joey moest draaien omdat hij in "sterrekijkershouding" lag. Na een uurtje kwam de VK kijken hoe het er met de ontsluiting voor stond. dat was pas 6 cm. Toen werd er besloten over te gaan naar een keizersnede, het duurde veel te lang en aangezien de vliezen door waren werd er geen risico genomen.

Dus werd ik rond 17.00 overgetilt naar een ander bed, kreeg een okjasje aan en hebben we Joey's kleertje klaargelegd. iets na 17.30 werd ik opgehaald en naar de ok gereden. Daar kwam ik erachter dat maar 1 been gevoelloos was, dus werd de riggeprik bijgezet. dit moest 3 keer over, heb daar niks van gemerkt.

toen mocht ik gaan liggen, werd het doek gespannen en kreeg ik de "pijntest". Toen dat in orde was werd er tegen Mike gezegd dat als hij het aankon mee mocht kijken over het doek heen. Dit heeft hij dus gedaan en om 18.07 zag hij alsnog ondanks de keizersnede zijn zoon geboren worden!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gefeliciteerd met jullie zoontje! Maar wel n lange bevalling zo zeg.. en uiteindelijk n keizersnede. Wel apart dat je partner mee kon kijken, zou de mijne niet kunnen haha. Geniet lekker van Joey!

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey Rox,

Zo heftig hoor meid. Duurde inderdaad allemaal erg lang en dan uiteindelijk toch een keizersnede. Maar je hebt er een prachtig kereltje voor terug.

Liefs Zora

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Pffff Rox, dat is geen bevalling waar je op gehoopt had en rekening mee gehouden had zeg.
    Echt compleet tegenovergesteld.

Maar Joey is er en gezond en wel. Daar gaat het om!

Liefs Mieke

5. ProudMum

klopt meiden, maar zodra ik hem vast had was ik alles vergeten!

6. Niet meer actief

Jammer dat het zo gelopen is.
    Maar gelukkig maken jij en Joey het goed.
    En daar gaat het om!

7. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Hoi Rox,

Je hebt het heel netjes er neergezet hoor. Zelfs ik durfde het te lezen.
    Het was een bevalling van de lange adem lees ik zo. Maar zo te lezen ben je er heel ruastig en kalm mee omgegaan, ik bedoel de switch van geen ruggeprik naar wel en van thuisbevalling naar keizersnee.

Nee meid, petje af voor jou hoor!

Groetjes Maranka

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    gefeliciteerd met jullie zoon

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

van harte gefeliciteerd met je zoontje, gelukkig maar dat je alsnog naar het ziekenhuis ben gegaan en dat alles goed gekomen is

lekker genieten van je kleine mannetje

groetjes nathalie ;)

10. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Nou, een behoorlijk verhaal meid!
    Gelukkig is alles in orde met jullie en kun je lekker van het kleine mannetje genieten :)

Gefeliciteerd ! :D

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Nog zo één met praatjes na de ruggeprik dus ;)

Ik snap je helemaal, uit eigen ervaring.

Gefeliciteerd! Enne: tópprestatie! :D

12. ProudMum

Dankjewel meiden!

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Gelukkig uiteindelijk goed gegaan. :D
    Maar wat een lange dag moet dat geweest zijn.

14. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Nog gefeliciteerd met Joey! Geen leuke bevalling dus, maar het gaat om het resultaat toch?

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Fijn dat de kleine spruit er is!
    Jammer dat het traject moeizaam was en lang duurde, maar dat het gezond is, is wel het allerbelangrijkste, nietwaar?

Nu maar genieten!

16. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hey rox!

pfff... wat een bevalling meid, wel iets anders dan je gedacht had! maar het belangrijkste is dat jullie kereltje gezond is en dat met jou ook alles goed is! geniet ervan meid!

liefs rebbel

17. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Wow, je hebt wel wat voor de kiezen gekregen zeg! Heel veel plezier met je kleine mannetje, laat je nu maar lekker verwennen door je omgeving, dat heb je zeker weten verdiend!

Deel Deze Pagina