bang voor vliezenbreken!!!

Discussie in 'De bevalling' gestart door boefje, 3 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo
    mijn vraag is of er nog meer mensen zijn die bang zijn voor het breken van de vliezen.
    lijkt me namelijk best wel een eng idee dat je in de stad loopt en allesin eens nat word
    je hoort er ook zo weinig over maarja ik vind het wel een beetje eng :(
    ben ik de enigste en is het echt zo eng???
    groetjes ineke

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai Ineke,

heb het gelukkig niet mee gemaakt dat buiten ergens op straat m'n vliezen braken.
    Wel gewoon in het ziekenhuis toen ik beviel van me dochter.
    Ik heb het breken zelf niet gevoeld...volgens mij voel je dat ook helemaal niet.
    Het eenige wat ik voelde was dat alles nat werd en een warm gevoel langs m'n kont zeg maar haha

Met mijn zoontje werden de vliezen gebroken door de vroedvrouw.
    Had namelijk genoeg ontsluiting alleen waren m'n vliezen nog niet gebroken.
    Dit werd gedaan door middel van een soort kleine brijnaald noem ik het maar.
    Heb daar helemaal niets van gevoeld.
    Alleen een stroon warm water.

Het is verder helemaal niet eng hoor.
    Ik zou het eerder spannend noemen omdat je dan weet dat het nooit lang kan duren voordat je gaat bevallen.

Liefs Linda

3. Jeanet

Jeanet Actief lid

10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    ik snap het probleem, het breken van de vliezen is inderdaad niet eng, maar de angst dat het op een plaats gebeurd waar je het zelf liever niet ziet gebeuren die snap ik, ik denk dat je daar niet te druk over moet maken, iedereen ziet tegen die tijd dat je hoog zwanger bent en zal je dan denk ik eerder bijstaan dan dat ze zich druk maken over het breken van jou vliezen.

4. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Toen mijn vliezen braken was ik thuis. Ik voelde een knapje in mijn buik en toen stroomde het vruchtwater naar buiten. Maar het kan ook best zo zijn dat het druppelsgewijs gaat. Dus dan valt het helemaal niet zo op. Mocht het bijvoorbeeld midden in de stad gebeuren, dan zullen de mensen je inderdaad gewoon proberen te helpen. Ik zou me maar niet zo'n zorgen daarover maken. Er is niets engs aan. Eigenlijk is het wel leuk want je weet dan dat je kindje eraan komt!!
    Gina

5. heel erg bedankt voor julie berichtjes
    tis inderdaad geweldig dat dat hummeltje er eindelijk aan komt.
    en we zien wel hoe het allemaal gaat lopen.
    groetjes ineke

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Bij mij braken de vliezen van de 1e in de komart (supermarkt) we (mijn zus en ik) kwamen net bij de verloskundige vandaan nog geen 200 mtr ervandaan.

Ik stond bij de bakker en ineens zonder dat ik er iets van voelde werd ik ineens drijfnat, gelukkig had ik daar bij de slagerij gewerkt dus ik kon zo daar naar binnen lopen naar het toilet en ja hoor vliezen gebroken.

Wij gauw boodschappen afrekenen, naar de auto mannetje bellen die helemaal in groningen aan het werk was dat ie op moest schieten, helaas heeft het nog 3 dgn geduurd en toen moest ik nog ingeleid worden... :cry:

maar ja bij de 2e daarentegen ging het weer zo supersnel niet te bevatten.

zaterdag's middag voelde ik wel iets in mijn buik en toen ik erop ging letten kon ik zien dat het regelmatig terug bleef komen ( 30 minuten ertussen iedere keer)

dus ik tegen mannetje kom we gaan opruimen lekker naar boven want ik denk dat ik bezig ben, dat was om 5 uur 's middags, pa - ma gebeld dat ik ze mischien 's nachts wel kon bellen.

Maar nee niks hoor we waren net uurtje of 19.00 boven toen ging het ineens supersnel zo uit het niets zaten er nog maar 15 minuten tussen weer iedereen gebeld schoonzuster moeder etc,. (wonen lekker dichtbij) terwijl mijn schoonzuster toen ze er binnen 5 minuten was in de gaten had dat het wel heel snel ging belde zij de verloskundige en die was er ook binnen no time, (ik had ze toen inmiddels al om de 5 minuten) toen ze er eenmaal was gelijk naar de auto ik kreeg ze al om de 2 minuten en in de auto om de 1 minuut dus als de dood dat het onderweg geboren zou worden, maar gelukkig is het ziekenhuis ook heel erg dichtbij...

Dus daar aangekomen ( 21.30)gelijk naar de verlos, ze brak gelijk de vliezen ik mocht meepersen en om 22.00 uur was de kleine meid er al... :D

maar nog lekkerder 00.00 uur alweer heerlijk thuis :D

ik hoop dat mocht ik weer zwanger raken dat het net zo gaat als bij de 2e (nu 5,5 jr geleden) en trouwens zo'n zwangerschap wens je iedereen toe

7. Niet meer actief

ik ben nie bang voor het vliezen breken , maar meer bang voor waar het gebeurd!!!
    hoor van de meeste dat ze gewoon thuis waren toen ze braken, maar ik zal wel weer zon muts zijn die het weer ergens anders krijgt hahahaha
    maar las ook ergens da het nie zo gaat als bij films da er echt een paar liter tegelijk naar buiten komt het gaat langzaam, weet iemand da???

xxx

8. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik had al een hele tijd weeen toen bij mij de vliezen werden gebroken door de gyn.
    De bevalling begint lang niet altijd met vliezen breken.

9. Niet meer actief

Misschien een beetje een eng antwoord, maar de vliezen van mijn beste vriendin zijn gebroken in een winkelcentrum. Werkelijk álles nat, tot haar schoenen toe. Gelukkig was haar man er bij en gebeurde het niet in een winkel maar in de gangen. :rolleyes:

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wrom eng antwoord meid??? lees mijn reactie boven je maar... ;)

we reden bij de vk vandaan naar de komart een kleine 100 mtr verder en terwijl ik bij de bakker stond was alles ineens ontzettend warm en nat... :D

mijn zus was nog zo helder van geest (we waren met haar auto) om een plastic tasje mee te nemen om op mijn stoel te leggen.. ;)

ik wel mijn mannetje gelijk gebeld die aan de andere kant van nederland aan het werk was omdat ik dacht nu gaat het beginnen maar nee toch niet....na 2,5 dgn ingeleid.. :(

11. diana1982

diana1982 Actief lid

25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Ik heb dat ook hoor de angst dat je in de winkel loopt en het kindje is nog niet ingedaald en je stroomt leeg in de winkel. Moet je daar nog op de grond liggen ook hahahahaha. Heb ik vanlaatst gedroomd maar dat hoort er nu eenmaal bij dat je gek droomt. zelfs mn man heeft het.

Bij mn eerste moesten ze mn vliezen breken omdat ik al helemaal startklaar lag. en bij de 2e heb ik de verloskundige helemaal nat gemaakt. Zij wou net de vliezen bij me breken toen plots het zelf deed. dus ze was drijfnat. Kan er nu wel om lachen maar toen schaamde ik me rot. hahahaha.

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik ben bang dat wanneer het gebeurd dat ik niet meer de tijd heb om naar een fatsoenlijk ziekenhuis te rijden. Het ziekenhuis zal een uur van ons huis vandaan zijn...
    Dus hopelijk blijft het nog even zitten en heb ik de tijd om er naar toe te gaan :)

13. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    daar ben ik zelf ook niet bang voor, als het gebeurt gebeurt het denk ik maar.

14. milk

milk Lid

10 jun 2006
    7
    0
    0
    verloskundige in opleiding
    Hoorn
    Hoi,

Misschien is het een geruststelling om te weten dat maar 1 op de tien bevallingen met het breken van de vliezen begint en daarvan de meeste ook nog 's nachts! Dus zorg er voor dat met 37 weken (zeker) er een matje onder je matrashoes ligt om je bed te beschermen.

15. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey...

mara bij 10 % van de vrouwen breken de vliezen bij 90% dus niet.. dan komt het water pas bij de bevalling dus nik som je druk over te maken

16. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Inderdaad het gebeurd zelden ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord in mijn omgeving dat het er in 1 keer allemaal uitloopt en je doorweekt bent, het kan gebeuren maar dit is echt een klein percentage. Ik had beide keren zulke taaie vliezen de eerste is met de helm op geboren en bij de 2de hebben ze het doorgeprikt. En bovendien heb ik de ervaring dat je als je bevalling op het punt staat te beginnen of die nacht of zo, je niet ver van huis wilt gaan, ik stond de middag voor ik mijn 2de die nacht zou krijgen op het punt een eind weg te gaan op de fiets maar ik voelde ineens dat ik om moest keren heb toen maar wat boodschapjes gehaald om de hoek en ben naar huis gegaan. Zo rond die tijd blijf je instinctief toch dichter bij huis.

17. Jowi 2006

Jowi 2006 Actief lid

21 jun 2006
    131
    0
    0
    Doetinchem
    Nou als er iets niks voorsteld is het vliezen breken... Bij mij zijn ze ook door de vk gebroken... Ze pakte van die stokjes waar japaners mee eten ( hahah daar zag ik ze voor aan ) en ze bracht ze inwendig in ( voel je helemaal niks van ) en toen voelde ik een golf warm water en thats it... Stelt niks voor neem dat maar van mij aan

Deel Deze Pagina