kosten ziekenhuis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mandy1, 3 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi ik heb bi en heb besloten toch maar in het ziekenhuis te gaan bevallen, ik voel me daar gewoon beter bij. kan iemand mij een richtlijn geven van de kosten van het ziekenhuis want dat wordt volgens mijn niet vergoed als je bi hebt? alvast bedankt.

2. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Als de verloskundige van mening is dat je door je BI een medische indicatie hebt om in het ziekenhuis te bevallen wordt het volledig vergoed.
    Hier moet ze dan wel een verklaring voor geven.

zoniet, is het nog moeilijk te schatten wat jij evt kwijt zult zijn aangezien ik niet weet hoe je verzekerd bent...
    Misschien ff op de site van je zorgverzekeraar kijken en op de site van het ziekenhuis daar kun je de informatie wel vinden.

In mijn geval, zou ik voor
    poliklinisch bevallen zonder medische indicatie met
    basis + een extra aanvullende verzekering (Trias)
    50 % van de eigen bijdrage moeten betalen.
    Kosten +/- € 432,50, (dit is een vast bedrag vastgesteld in 2005 dus dat bedrag zal voor 2007 hoger zijn )
    € 173 wordt vergoed door de basisverzekering die ik heb.
    blijft er nog een bedrag van € 259 over waar ik dus 50 % van moet betalen omdat ik nog extra aanvullend ben verzekerd.

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Het is per verzekering verschillend, want als je bij CZ basis aanvullend verzekerd bent kost poliklinisch bevallen zonder indicatie je niets!

4. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Inderdaad zoals ik al zei, ik weet niet hoe ze is verzekerd en bij wie..

5. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    super bedankt ik ga het even informeren bij mijn verzekering!

6. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Succes!
    En sterkte met je BI !

7. christina

christina Niet meer actief

ik ben verzekerd bij Zilverenkruis Achmea en heb de meest uitgebreide polis (4 sterren polis geloof ik) en krijg indien ik poliklinisch wil bevallen 100% vergoed.

Bevallen zonder med. indicatie kost geloof ik iets van 1000 euro (minimaal). tenminste dat zegt de gyn in het ziekenhuis. Ik weet t verder ook niet.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Tussen de 200 en 300 euro. Echt geen 1000.

9. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    nee inderdaad geen 1000,= euro hoor! ik ben 3 sterren verzekerd bij zilverenkruis en mijn eigen bijdrage is als het goed is 134,75 euro (heb het nagevraagd)

10. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    dank jullie wel! ik heb even navraag gedaan bij de verzekering en zal ongeveer 175 euro moeten betalen. valt gelukkig nog mee.

11. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ligt er idd welke verzekering en welk (aanvullend) pakket je hebt.
    vaak als je een uitgebreid pakket hebt hoef geen med. indicatie te hebben en hoef je zefl ook niets te betalen.

12. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik toen ook rond de 200 euro..

13. christina

christina Niet meer actief

Bij ons in het ziekenhuis kun je poliklinisch bevallen, maar dat gaat olv je eigen verloskundige. Je gaat dan samen met haar bij circa 7 cm ontsluiting naar het ziekenhuis, zodra het kind geboren is en alles is goed dan ga je direct weer naar huis. Deze kosten zijn een paar honderd euro en als je goed verzekerd bent dan krijg je het vergoed van de verzekering. Maar wil je bevallen in het ziekenhuis zonder med. indicatie met artsen ed van het ZH aan je bed dan kom je aan een bedrag van circa 1000 euro (dit heb ik van de gyn. begrepen). Dus bij ons hebben ze een 2 splitsing of bevallen olv je eigen verloskundige in het ZH of olv een arts en aan beide hangt een verschillend prijskaartje. Ik wild eerst ook polyklinisch maar toen ik dit hoorde dacht ik ik probeer t eerst wel thuis en als het niet gaat ben ik met 15 min in het ziekenhuis.

14. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ja normaal is het als het niet medisch is gewoon met je eigen vk natuurlijk..

15. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Goed dat je de verzekering ff gebeld hebt, nu weet je in iedergeval
    waar je aan toe bent.

Deel Deze Pagina