Vorige week werd ik 's nachts om 1 uur wakker omdat het onder me nat was. Het was best veel dus ik de vk bellen (tevens een vriendin). Ze stond na 10 min op de stoep en vroeg me op mijn hand te blazen, een flinke golf vruchtwater als gevolg. Mijn vriend en ik werden wat nerveus, ik was namelijk nog maar 34+2 zwanger.. Dus wij op naar het ziekenhuis waar ik aan de ctg werd gelegd. Baby deed het prima, ik had nog geen weeën. Om 5uur nog niks dus ik mijn vriend naar huis gestuurd (we wonen 2 min. van het ziekenhuis, dat scheelt). Om 6uur begon ik ineens weeën te krijgen, best al heftig en om de paar minuten. Wel onregelmatig maar genoeg om te weten dat de bevalling zou beginnen. Ik mijn vriend weer gebeld en die was er snel weer. Het begon al snel erg pijnlijk te worden en er werd intussen een infuus bij me aangelegd met antibiotica. Ik vroeg of er ook wat anders doorheen mocht 8) Ik kon kiezen tussen een ruggeprik of een pompje met pijnstilling die ik zelf kon bedienen. 'Het laatste graag!' zei ik. Een ruggeprik leek me weer zo eng. Ik kon de weeën nog wel aardig opvangen maar wist dat het erger zou worden en was bang dat het dan te laat zou zijn of nog uren zou duren voor ik wat zou krijgen. Na een uur kreeg ik dat pompje (wat duurt dat dan lang!) en ik pompte als een gek. Wat een heerlijk spul! Ik was tussen de weeën door het gelukkigste mens op aarde, zo stoned was ik.. Ik kon mijn eigen neus niet meer aanraken terwijl die steeds jeukte en mijn vriend en de vk hebben nogal wat lol om me gehad De weeën waren overigens nog steeds heel pijnlijk maar ik zakte steeds zo weg dat het minder erg leek. Op een gegeven moment had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Dat was balen want ik had niet echt persdrang. Maar ik moest persen want ons meisje kreeg het benauwd. Dus ik ben eerst gaan liggen persen en toen gaat zitten want het ging niet snel genoeg. Er werd aan alle kanten tegen me geschreeuwd dat ik harder moest persen maar ik kon niet harder en het deed zo'n pijn! Ik voelde ook niet wanneer ik moest persen dus dat ging op commando.. auwe auwe.. Uiteindelijk stond het hoofdje en dat kon ik zelf zien in een schilderij die tegenover me hing en weerkaatste. Toen dacht ik 'dit lukt me wel' en ik zei tegen m'n vriend 'dit past wel!', helemaal enthousiast haha. Nog een keer persen en ons meisje kwam ter wereld. Ze werd op mijn buik gelegd - gelukkig ze huilt- en direct weer weggehaald, naar de kinderartsen. Pffff, gelukt! Ze werd even langsgereden in de couveuse en ik mocht haar nog vasthouden, ze lag in aluminiumfolie en ik heb haar een kus gegeven. Daarna werd ze weggebracht Ze deed het overigens super! Ik ben zo blij dat mijn eigen vk de bevalling heeft gedaan! Daar hebben we om gevraagd omdat ze ook een vriendinnetje van me is. De andere vk en verpleegster wilden dat ik een knip en de vacuum kreeg maar mijn vk vond dat nog niet nodig en ben uiteindelijk zonder knip bevallen! Alleen 4 kleine scheurtjes die gehecht zijn en waar ik helemaal geen last van heb. Al met al nog best een vlotte bevalling van in totaal 9 uur. Voelde veel langer
zo dat heb je toch al mooi gedaan meid! nu wij nog en super dat Lune het goed doet! geniet van elkaar knufff febr mamma Joma
Hey Maja! Knap hoor meid! jaja.. en de eerste van de februarimama's! geniet lekker van jullie meisje, je hebt het verdiend! Gelukkig is met Lune alles goed! Nogmaals heeeeeeel erg gefeliciteerd met Lune en heel veel geluk samen! Ik moest wel lachen om je opmerking... "dit past wel" geweldig! hahahahahaha.. Liefs Sizzel (mede-februarimamma 2008)
Ahh, wat klinkt het mooi! Gefeliciteerd... IK WIL OOK ZO'N POMPJE ! hahaha geniet van je meisje.. -x-x-x-
lieve maja Dat heb je super gedaan meid, en ik geloof dat zon pompje nog niet zo slecht is Nu hopen dat het de rest van ons februari mamas ook zo goed afgaat he. Geniet lekker van je meisje dikke knuffel vivian
Hey Maja, je hebt het mooi omschreven. Super dat alles goed gaat met jou en Lune. Lune is de aanvoerdster van de februari-beebs! Nogmaals gefeliciteerd en geniet van deze mooie tijd! p.s. Zo'n pompje wil ik ook wel! Dikke knuffel en kus voor jullie van Suus (febr. mamma).
Hallo Maja, Wat een mooi verhaal! Voor een eerste kindje heb je het vlot gedaan volgens mij. Fijn dat het met jullie goed gaat en dat Lune het zo goed doet. Geniet lekker van jullie meisje! Liefs Amma
Maja, Wat mooi opgeschreven! Fijn dat je eigen vk/vriendin je bevalling heeft kunnen doen. Nogmaals gefeliciteerd met jullie Lune. XXX MamaNorah
maja wat een mooi verhaal! k ben blij dat alles zo goed gaat met jullie. geniet maar lekker van elkaar. knuffel kikkert ps; handig z'n pompje
Gefeliciteerd met je mooie meisje! Dat heb je mooi geschreven! Zo'n pompje is geen slecht idee! En fijn dat je eigen vk/vriendin er was! Scheelt toch een knip! Liefs Debora
Maja, Dat heb je even mooi opgeschreven meid... Nogmaals gefeliciteerd met Lune, ik heb inmiddels een foto mogen zien en het is een schatje! oh enne... hier nog eentje die best zo'm pompje wil... stoned bevallen hahaha Geniet van jullie meisje! liefs, Wendy (feb. mama)
Maja! wat een super bevalling heb je gehad als ik het zo lees! Ik hoop dat de rest van de februari-mama's een voorbeeld aan jou mogen nemen Heb je ook foto's van je kleine meid? xx
Maja, jij mag trots wezen op je kleine meisje, maar je mag ook trots zijn op jezelf! Ben blij om te horen dat alles goed gaat met de kleine, het is toch ff schrikken zo vroeg al. Hopelijk mag ze snel naar huis, en kunnen jullie lekker thuis van haar genieten! Want het is toch zo'n mooi meisje............ Veel liefs, Nathalie! (februari-mama)
Van harte gefeliciteerd met je meisje! Geniet er maar lekker van. Ik begrijp dat ze nog niet thuis is, hoop dat ze snel naar huis mag!
hoi hoi van harte gefeliciteerd met jullie meissie geniet er lekker van en hoop dat ze snel naar huis mag als ze nog niet thuis is groetjes nathalie
Wat heerlijk dat het allemaal goed is gegaan met de bevalling. Nu lekker genieten van jullie kleine meid! Hopelijk mag ze snel uit het ziekenhuis! Liefs Amsy, febr. mama
Heej meis.. beetje late reactie, maar erg leuk omschreven en mooi verhaal. Gelukkig doet Lune het goed en gaat het met jou ook goed.. super meid.. Is Lune eigenlijjk al thuis? is me even ontgaan ... Lekker nog genieten van die eerste tijd en rustig aan doen he.. Dikke knuff.. Ichtus (desiree) Feb. mama