mijn bevalling van Mark

Discussie in 'De bevalling' gestart door memke, 24 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    Zoals jullie weten was ik erg bang voor de bevalling..Dat was niet meer leuk!
    dinsdag 19 feb. had ik de hele dag door wat voorweeen..nou ja flinke voorweeen maar echt heel onregelmatig.. Die pijn kwam me wel bekend voor van de vorige bevalling,maar er zat geen enkel ritme in... Toen een paar uren niks, en toen mijn vriend thuis kwam, toen werd het ietsje meer..Maar nog niet noemenswaardig.. Ondertussen wel ouders en schoonouders gebeld.: van het rommelt al wel wat..Dus misschien dat ze Sjors konden ophalen.. Heel lang getwijfeld om Sjors op te laten halen,want ik twijfelde echt of het wel door zou zetten.. Later om 20.00 uur toch maar schoonouders gebeld..Om 21.45 hebben ze hem maar opgehaald.. En toen werd het al wat hefiger maar nog steeds geen enkel ritme,zo 3 achter elkaar en zo een half uur niks.. Nog even om 22.15 met mijn moeder gebeld, ik zei nog het wordt wel iets heftiger maar ik twijfel nog steeds.. Ze zei ik zou toch maar even de VK bellen,dan kan ze er in ieder geval rekening mee houden dat je bezig bent.. Dus wij bellen..Ze zei ik kom om 23.00 uur wel even een kijkje nemen.. Ondertussen in de douche gegaan,want ik zweette me dood...
    De Vk kwam om 23.00 aanzetten en toen had ik al 4 cm.. HUH dat had ik helemaal niet in de gaten..Ze zei bel de kraamzorg maar om 00.00 uur, ik dacht van nee dat kan niet zo snel gaan toch? Ik dacht ik zit er nog wel uren in..
    De kraamzorg kwam om 1.30 uur.. Ze vonden mij nog rustig. ik dacht ja het valt ook wel mee hoor.. Ik had 2 redelijke weeen achterelkaar en dan 5 minuten rust dus ik kon het echt heel goed vol houden!
    maar om 2.15 toch maar VK gebeld.. 2.30 aangekomen, al 8,9 cm.. Dat had ik niet verwacht,ze zei ik ga nu niet meer weg, ze heeft de vliezen nog gebroken,en toen kwamen de echte weeen.. Ze zei ik wacht nog 3 weeen af en dan denk ik wel dat je mee mag persen, want het deed nu toch wel echt pijn... Het laatste randje heeft ze een beetje weggedrukt en toen maar persen.. Au au dat was wel heftig hoor... Ik dacht nog: nu moet ik met al mijn kracht mee persen want ik wil niet weer naar het Ziekenhuis.
    Ik heb alles op alles gezet en na een kwartiertje werd onze zoon : Mark geboren.. Het was echt een supermooie bevalling, hij huilde gelijk en was mooi roze, dus 2 dikke 10en kreeg hij...
    Hij weegt 3220 gr en is 50 cm..

Ik ben zo ontzettend blij dat alles goed is gegaan en dat het me echt mee is gevallen.. Maar ong 5 uurtjes,en de weeen waren prima op te vangen.
    Ik ben dolgelukkig met mijn kleine mannetje!

2. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Fijn zeg! Gefeliciteerd en geniet van je man!

Groetjes Cindy

3. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Wow, wat is het geheim van zo'n bevalling? ;)

Bij mij kan het elk moment beginnen en zie er ook enorm tegenop. Bang voor alle pijn, dus ik herken je verhaal helemaal. Ik ben blij voor je dat het jou juist is meegevallen! Je hebt het verdiend.

Van harte gefeliciteerd met je zoon!

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hey hey

wat een superbevalling ben harstikke blij te horen dat het je mee gevallen is dit keer en nu lekker thuis en genieten van beide mannetjes

gefeliciteerd groetjes nathalie ;)

5. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Gefeliciteerd met je zoon een mooie bevalling.

Lijkt mij ook vreemd voor jou is het de tweede en je heb niet door hoe ver je al bent, ik schuif nogal makkelijk dingen weg van ach zal toch niet,
    vast een vervelende darm of zo. en dan heb je al weeen.

6. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Wow das nog eens volgens het boekje! gefeliciteerd met je lieve, mooie zoon Mark.

Misschien heeft het je wel zo meegezeten omdat jee r huizenhoog tegenop zag, je houd toch rekening met je eerste bevalling denk ik. gelukkig maar voor jou!

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Fijn dat het allemaal zo mooi en goed is gegaan. Gefeliciteerd met je zoon!

8. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Wat een heerlijke bevalling !
    Gefeliciteerd met je mannetje.. :D

--x-x-x--

Deel Deze Pagina