mijn bevalling van mijn mooie zoontje!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sandhya, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    vrijdag 28 december liep ik het einde van de middag rond met een onbestemd gevoel. Op een gegeven moment op de wc een stukje van mijn slijmprop verloren. Ik dacht nog bij mijzelf..zou het? mn man en ik hebben die avond een gezellige en ontspannen avond gehad heb echt genoten, misschien heeft dat geholpen :)

Vrijdag op zaterdag, om 5 uur ga ik naar de wc en voel ik iets lopen wat niet mijn plas kan zijn :) ik mijn man wakker gemaakt en vraag aan hem of hij vandaag papa wilt worden, ik leg uit dat ik denk dat mijn water is gebroken..hij zegt ok we wachten even af. ik weer terug in bed, kan toch niet slapen dus ik denk, vruchtwater opvangen. Ik naar de keuken een bakje zoeken en ja hoor..daar komt de rest van het vruchtwater. Ik kon er nog net een bakje onder schuiven, het is mooi helder/rozig. Dat bakje zet ik dus op het aanrecht (!). Ik manlief wakker gemaakt en die springt uit bed om het huis nog een beetje aan kant te maken. Ik heb wel honger dus ik ga thee zetten en een broodje eten, nog even op internet en daarna ben ik op de bank gaan liggen om dvd te kijken. Manlief is gaan douchen, rond half 8 begin ik toch een beetje een vervelend gevoel te krijgen in mijn buik en bonjour manlief de douche uit want ik wil eronder :) om 8 uur de vk gebeld, die was er om half tien. 2 cm ontsluiting. Ik zou ik de geboortekliniek bevallen, maar ik wilde zo lang mogelijk thuis blijven. Volgens de vk pufte ik de weeen netjes weg en echt pijn had ik nog niet dus ze zou om half 2 weer komen kijken.
    rond half 11 begon ik mij toch wat oncomfortabel te voelen, was aan het overgeven (lang leve mn ontbijt) en de weeen kwamen toch erg snel.
    Hmm als dit 1 uur per centimeter moest zijn dan wilde ik een ruggeprik!
    Ik zei dat ik wilde douchen om te ontspannen, rond half 12 zei ik tegen manlief dat hij de vk moest bellen dat ze eerder moest komen dit was wel erg heftig, en toch pufte ik ze nog goed weg onder de douche. heerlijke dat warme water even tot mijzelf komen. Vk vroeg nog of ze meteen moest komen, ik zei nee dat is niet nodig, vond de pijn nog niet zo heftig dat ik dacht dat de kleine al kwam. Toen de Vk er was om half 1 ben ik uit de douche gestapt, net de douche uit begon het toch wel echt pijnlijk te worden en maakte ik voor het eerst een kreet van pijn. Ik moest op bed gaan liggen, en toen zei de vk: nou meid je bent er al..ik dacht echt dat ik van het bed zou vallen zo verbaasd was ik..maar met dat ik ging liggen kwamen er persweeen.
    Vk is snel in de auto haar tas gaan halen en manlief daarna snel naar de auto om het kraampakket te halen want we zouden immers naar de geboortekliniek gaan.
    Het bed is snel klaargemaakt voor de bevalling en ik de persweeen wegpuffen. Ze voelde het hoofje al en manlief kon al haartjes zien.
    Om 1 uur ben ik begonnen met persen en 20 minuten later was ons mooie mannetje geboren. Navelstreng zat wel om zijn hals maar daar heeft hij verder niets aan over gehouden. Ik was totaal beduusd van deze snelle bevalling en keek heel verbaasd naar de kleine.
    Heel weinig bloed verloren tijdens de bevalling en de placenta was na 5 min ook geboren.
    Naar mijn idee was ik totaal ingescheurd..nou niet dus! 2 kleine hechtingen aan de binnenkant en 2 kleine scheurtjes.
    Ben lekker gaan douchen en gegeten nadat de kleine helemaal gecontroleerd was.

ah het bakje dus op het aanrecht...manlief had dus niet door dat dat vruchtwater was en d8...daar doe ik mooi het afwassponsje in..en ga eens even lekker afwassen...tijdens de weeen kwam ik de keuken in en zag dat..moest toch ff flink lachen..hij wist niet hoe snel hij het in de prullenbak moest gooien!

In totaal heeft alles 5 uur en 20 min geduurd, heeft mn man mij super goed gesteund en was de thuisbevallng met zn drietjes, vk, man en ik zo fijn! echt een aanrader moet ik zeggen!

beetje lang verhaal maar vond het zon mooie bevalling..zo wil ik er nog wel een :)

Dit is overigens mijn eerste kindje, was erg bang dat de bevalling een beetje een drama zou worden, ben erg klein en slank hihi dus dacht hoe past dat :) volgens manlief zag de bevalling er zo mooi uit..de kleine kwam er erg natuurlijk uit :) zoals jullue kunnen lezen ben erg happy!

2. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    van harte meis, nu lekker gaan genieten!

ps vlgs mij moet het 28 nov zijn of niet?

3. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

hey meid, van harte gefeliciteerd! ga maar lekker genieten van je prachtige zoon.

4. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    gefeliciteerd meid..
    fijn dat alles zo goed is gegaan en je is mee gevallen toch wel als ik het zo lees..
    geniet heerlijk van je kraamtijd en van de beeb natuurlijk

5. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    hij is echt de 29ste geboren :D heb ik wat verkeerd ingevuld?...hmmm haha

6. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Gefeliciteerd! Ja er staat 28 december. Haha, dat is het nog niet geweest he :D

7. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Gefeliciteerd! Geniet van de mooie momenten samen!

Deel Deze Pagina