hallo vandaag heb ik een koortslip gekregen. ik heb iets gekocht van de apotheek en die vrouw zei dat ik niet mijn baby mag knuffelen als ze deze dagen geboren wordt :x . heeft iemand dat ook gekregen ? groetjes fatiha
Hoi Fatiha, Ik hoop dat je koortslip snel over is, zodat je tenminste veilig met je baby kan knuffelen als hij/zij er is. Hier is een link waar je misschien wat meer aan hebt. http://forum.viva.nl/forum/list_messages/10312
Een goede tip, koop Compeed lipblaaspatches. Dat zijn een soort pleistertjes die je over je blaar heen plakt. Hierdoor is het besmettingsrisico behoorlijk kleiner (let wel, niet weg) en het geneest sneller. Ik gebruik ze altijd en ben er zeer tevreden over! Ze zijn wel duur, tien euro per tien pleistertjes, maar dat is het wel waard, toch?
Ja dat is een hele goeie van je! Mocht ik ze ook nodig hebben dadelijk als ik ben bevallen dan ga ik ze ook gelijk halen.. Thnx!
kijk er wel echt mee uit, een vriendin van mij had een koortslip, waardooor haar baby echt flinke stuipjes kreeg, anders gewoon ff mondkapjes halen bij een bouwmarkt
heel toevallig had mijn vk het daar laatst over en het is lullig maar je mag idd niet met je baby knuffelen als je een koortslip heb.. die kleintjes worden daar ontzettend ziek van.
babys kunnen er hersenvliesontsteking van krijgen dus ook al vind ik het heel erg voor je. ik zou zeker niet kusjes geven en knuffelen.