Hallo Ik heb (misschien een domme) vraagje, maar wat moet het er in, ziekenhuis koffertje? Ik ga binnenkort bevallen in Belgische ziekenhuis (ben 21.01.08 uitgerekend), en weet niet wat moet ik inpakken, en voor hoe veel dagen, voor me en voor de baby. Waarschijnlijk word het weer keizersnede... dus ik denk zo 6-8 dagen in ziekenhuis moeten blijven. Wat heb ik nodig ? Bedankt al vast ! Groetjes! Sima
http://babyplaza.be/geboorte/docs/index ... ory=bev003 Mag ik vragen in welk ziekenhuis je gaat bevallen?Ben zelf ook van Turnhout.
Hallo Lucia Dank voor je bericht. Ik ga bevallen in St.Jozef ziekenhuis. Mij gyn is Dr. Peccu. ik ben er bijna... nog 24 dagen, maar volgens mij mij gyn, het kan best dat het iets eerder zou gebeuren. Mij baby ligt helaas dwars , in zo genaamde "mobile ligging", als het zo zou blijven, word het weer keizer snede. Ik begrijp dat ik voor elke dag kleertjes moet hebben, voor me en voor baby.... dan is dus 6 rompertjes, 6 pakjes,6 sokjes...etc. Groetjes! Sima
Ik ga ook in het St Jozef bevallen, maar dan bij dr.Braet. Veel succes alvast bij de bevalling/keizersnede, en als je nog iets over de omgeving ofzo wilt weten...
Grappig, 2 dames uit de buurt . Ik ga niet in België bevallen maar in Tilburg. Wij hebben hiervoor gekozen omdat we al jaren onder behandeling waren in Tilburg en we graag de eigen artsen wilden houden. In ieder geval veel sterkte met de bevalling!
Hallo Dank voor jullie reacties. Lucia, jij heb nog even de tijd , ik heb gehord over jou gyn veel positieve dingen, maar ik mag ook niet klagen... Ik vind dr Peccu zeer ervaren, concreet, makkelijke vrouw.Zij houd niet van poes pas, en veel onbenullige babbel, maar ik kan met haar heel goed vinden. Ik hou je op de hoogte .... Dees, mag ik vragen, hoe kom dat jij in Nl wil bevallen? Ben jij een Tilburgse? Hoe lang mag jij dan in zieken huis blijven? In Nl willen ze meestaal dat jij zo spoeddig mogelijk weg bent... Ik ben 4 keer bevallen in Nl ziekenhuis, en zelfs toen ik keizersnede had mij gyn wou me langer in ziekenhuis houden, maar de verzekering was niet me eens... Mij jongste(1j) was onverwacht geboren in Gronningen (ik woonde toen in Breda - zo 200 km van huis vandaan) en had gekompliceerde keizersnede, ik mog niet met gewonnen auto naar huis, want de wond was te groot, maar helaas, verzekering wou ziekenwagen vervoer niet betalen van Gronningen naar Breda, ondanks dat de gyn in Gronningen zei dat het noodzakkelijk was.Ach, alles draaid om finansen... Ik wens jullie rustige Jaarwisseling, gezonde 2008 en AllerBeste. Groetjes! Sima
Ik heb 5 jaar in Tilburg gewoond en van daaruit kwamen we onder behandeling in Tilburg. Ik wilde zelf graag bij mijn eigen arts blijven, vandaar dat we hebben gekozen voor Tilburg. Het vervoer kon van hieruit ook nog weleens een probleem worden maar we hebben nu afgesproken dat de verloskundige ons brengt en, indien noodzakelijk, een ambulance of taxi. Ik heb geen idee hoe lang ik zal blijven omdat nog niet zeker is hoe ik zal bevallen. Bij een natuurlijke bevalling misschien een dag, bij een keizersnee 5. Ik moet zeggen dat ik toch het liefste weer snel naar huis wil.