Mijn bevalling van Mitchell

Discussie in 'De bevalling' gestart door Daphne, 22 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Op dinsdag 19 december 2006 ben ik bevallen van onze zoon, Mitchell. Het was een hele mooie bevalling. Hier mijn verhaal.

Om 03.00 uur werd ik wakker en braken mijn vliezen. Er kwam meteen een hele plens, dus dat kon niet missen Ik maakte Ricardo wakker en zei dat hij handdoeken moest gaan pakken. Hij snapte er niks van en het duurde even voor ik hem duidelijk had gemaakt dat mijn vliezen waren gebroken en dat het echt ging beginnen. Met een handdoek tussen mijn benen naar beneden gelopen. Daar mijn moeder gebeld en gezegd dat het was begonnen. Ze vroeg wat nu, en eigenlijk wist ik dat ook niet. Vervolgens het ziekenhuis gebeld om te vragen of ik direct moest komen, of dat ik moest afwachten. Ik moest direct komen. Mijn moeder terug gebeld en gezegd dat ik naar het ziekenhuis ging, maar dat zij nog wel even kon wachten. Ik had tenslotte nog geen wee gehad. Mee dat ik dat zeg, kwam de eerste wee.

Vervolgens wat laatste spullen gepakt, een vluchttas had ik namelijk klaar staan. Toen zijn we naar het ziekenhuis vertrokken en om 04.00 uur kwamen we daar aan. Inmiddels had ik weeën om de vijf minuten. In het ziekenhuis aan het CTG gelegd en wachten maar. De weeën waren goed op te vangen en tussendoor doezelde ik wat weg. Ricardo viel op de bank naast het bed ook af en toe in slaap. Om 06.00 uur zei ik nog: nog een uurtje, dan kan ik een vriendin van ons sms-en dat het begonnen is. Ik had namelijk afgesproken dat te doen, maar niet voor 07.00 uur. De weeën werden langzaam wat heftiger, maar de sms heb ik nog zelf verzonden.

Weeën die nu kwamen waren dus heftiger en inmiddels kneep ik bij iedere wee Ricardo's hand fijn. Inmiddels had mijn moeder gebeld en Ricardo had verteld dat de weeën toch wel heftiger werden. Mijn moeder zou eraan komen. Iets na achten kwam zij in het ziekenhuis aan. Om kwart over acht werd voor het eerst gekeken of ik ontsluiting had. Ik hoopte van wel, want ik vond het toch best heftig worden en inmiddels kneep ik Ricardo met twee handen fijn bij iedere wee. Gelukkig had ik al 6 cm! Meteen bij de wee hiernaa had ik persdrang. Nu hoor je wel eens verhalen dat dit niet gelooft wordt, maar meteen kwam er een verpleegster en werd de verloskamer in gereedheid gebracht. In de tussentijd moest ik de weeën dus nog steeds wegzuchten, maar ik mocht een beetje druk zetten, als ik het niet kon houden en dat deed ik dan ook. Wel heb ik een keer "help" geroepen en een keer "ik kan niet meer", wat ik nog zo aan mezelf had beloofd om niet te doen :) Maar zelfs de verpleging zei dat ik hele heftige weeën had. Om 09.00 uur, dus na drie kwartier, werd ik dan naar de verloskamer gebracht. Inmiddels lag ik met mijn ogen dicht en ik heb dan ook niet gezien waar ik terecht kwam. Mijn ontsluiting werd nog een keer gechecked en ik had tien cm en mocht dus gaan persen.

Nou, dat was even omschakelen, maar het was heel fijn dat de weeën nu niet meer zo snel achter elkaar kwam en dat ik ook iets kon gaan doen. Wel heb ik de hele tijd met mijn ogen dicht gelegen. Ik had genoeg aan mezelf. Ik heb nergens naar geluisterd, alleen naar de aanwijzingen van de verloskundige. Het was een hele fijne verloskundige die rustig was en goede aanwijzingen kon geven, waar ik echt wat mee kon. Na ongeveer een uur was hij er bijna, maar hij bleef steeds hangen op een randje. Daarom is besloten te knippen en hierna is hij meteen geboren. Als ik eerder geknipt was, was hij er waarschijnlijk dus nog eerder geweest. Mitchell is geboren om 10.08 uur, dus na 7 uur en acht minuten (een uur en 8 minuten persen).

Ricardo en mijn moeder waren heel trots op me en eigenlijk ik zelf ook wel. Het is een bevalling geweest waar ik voor zou tekenen, ook al is het best even heftig geweest. Na tien minuten riep ik dan ook dat ik er zo nog wel eentje wilde :p

Apgar score was 9 en 10 en hij woog 2960 gram.

Hij mocht lekker lang bij me liggen voor hij werd gewassen en aangekleed. Wat een mooi moment.

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mega gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon MITCHELL!

3. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Je bevallingsverhaal lijkt bijna precies op die van mij, wel toevallig. Bij mij braken om 23.45 uur de vliezen en om 00.15 uur kreeg ik mijn eerste wee en ze is om 7.23 uur geboren. Ze woog bij de geboorte 2900 gram en scoorde ook een 9 en een 10 bij de apgar test.
    Geniet er maar lekker van!

4. Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd! Krijg tranen in mn ogen als ik al die verhalen lees en dan ben ik nog niet eens zwanger haha!

5. Niet meer actief

Daphne wat een mooi kereltje, van harte gefeliciteerd!

6. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Dat was een mooie bevalling!
    Geniet van jullie kleintje! :D

7. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Een hele mooie bevalling Daph.. goed gedaan meid! Enneuh volgens mij zegt bijna iedere vrouw minstens 1 keer tijdens de bevalling dat ze niet meer kan.. en dat is altijd als ze er bijna is dus helemaal niets om je voor te schamen hoor ;) Ik zei het ook met de eerste, had gewoon even geen zin meer om te persen en wilde ff pauze haha. Geniet lekker van hem.. en nu wil ik dus ook voordringer dat je er bent ;)

8. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Goed gedaan man Daphne en gefeliciteerd! :D

9. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Van harte gefeliciteerd met je zoontje. En geniet lekker van je zoontje en kraamtijd

10. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    dapnhe: het klink als een mooie bevalling!
    geniet ervan!

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    gefeliciteerd en wat een fijne bevalling zo te lezen.

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Gefeliciteerd met jullie kleintje!

13. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    gefeliciteerd .. en lekker genieten nu

14. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    wat heb je dat mooi beschreven zeg, vind het een mooi bevallingsverhaal!
    Nu lekker genieten van je kindje en laat je lekker verzorgen!

Groetjes Debby

15. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Van harte gefeliciteerd :D

16. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    wauw wat een mooi verhaal ! gefeliciteerd !

17. Angelaa

Angelaa Actief lid

20 jun 2006
    337
    32
    28
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en dat jullie maar mogen genieten van jullie manneke.
    LIEFS

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    gefeliciteerd meid! met jullie prachtige mannetje!

19. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    bravo wat een mooi verhaal!
    en zo goed geschreven!
    Ik kon me helemaal inleven! super!

Geniet maar lekker van je kleine manneke!

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Toen jij begon was ik net klaar :D

Maar ik had eigenlijk wel met je willen ruilen hoor!
    Groetjes Daphne

Deel Deze Pagina