Mijn SUPER bevalling van ons eerste kindje ELYZE!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jee, 5 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Op zondag 28 oktober 2007 was ik precies uitgerekend.Was de hele week nog weggeweest en zaterdags heel de dag van 14-22.30u op een verjaardag geweest.Zondagochtend lekker ontbeten en 's middags lekker gaan shoppen.Toen nog lekker wat broodjes gegeten bij de surinamer met lekker veel extra hete sambal.Ben ik dol op!Toen we daar weggingen had ik wat last van mijn buik en thuis ook,maar echt heel licht.Lekker film gekeken,maar bij de 2e film werden de buikkrampen wat erger.Maar goed,we eten wel vaker bij de surinamer en ik heb daarna altijd last van buikkrampen.Rond 18u gingen we eten en werd het nog wat heftiger.Zelf was ik ervan overtuigd dat ik gewoon een grote boodschap moest doen (ja,dat bleek achteraf wel een héle grote boodschap ;) ),maar mijn man vroeg al ofdat dit geen weeën waren.Ik wimpelde dat weg,maar hij vond dat het te vaak was en dat ik de vk moest bellen.Dat maar gedaan en die zei dat ik het maar een uurtje aan moest zien.Mijn man vond dat te lang en stond erop dat we meteen naar het ziekenhuis reden.Ik stribbelde nog wat tegen,maar we zijn toch gegaan.Daar waren we om 19u en aan de ctg gelegd.Het bleken weeën te zijn,maar de weeën waren erg onregelmatig en de verpleegster had al gezegd dat het best weleens kon zijn dat we weer naar huis gestuurd zouden worden.We hadden ook geen medische indicatie.Om 20u was de vk er en was ik al op een verloskamer,zodat ze kon toucheren.Daar bleek ik dus al 4cm ontsluiting te hebben! :confused: Ze brak mijn vliezen en toen bleek dat de kleine in het vruchtwater gepoept had.Het werd dus ineens een medische indicatie en de vk moest het overlaten aan het ziekenhuis.Thank god,want had een hekel aan dat mens! :D Er kwam een gynaecoloog die de bevalling zou doen,aangezien er pas om 23u een vk aanwezig zou zijn.Die was er rond 21u.Om 21.30u keek hij en bleek ik 5cm ontsluiting te hebben,maar nu kwamen de weeën echt ongelooflijk kort opelkaar.Tegen 22u kreeg ik echt persdrang en wist ik me geen raad,aangezien dat ik dacht dat ik echt nog niet mocht persen.Ik kon me er echt niet meer tegen verzetten,dus mijn man riep de verpleegster.De gynaecoloog ging toen nogmaals kijken (22.15u) hoe de stand van zaken was en had 9cm ontsluiting!En dat in 45min!Ik mocht toen het puffen afwisselen met persen als ik het echt niet kon uithouden.Die 1cm zou dan wel komen.Rond 22.30u wist ik het zeker, die kleine kwam eraan en mocht toen echt gaan persen.Na 17 minuten persen is onze dochter ELYZE om 22.48u geboren!Wat een heerlijke bevalling was dat,zeg!Ik voelde me mega fit en had meteen zoiets van 'was het dit dan?'De nageboorte was er ook binnen 5 minuten,dus wat wil een vrouw nog meer?Nu echt volop aan het genieten van de kleine meid.Al heerlijk wezen wandelen en nergens klachten van gehad.Ik wens iedereen zo'n fijne bevalling toe!
    :D :D :D
    Liefs,
    Joyce.

2. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.539
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Van harte gefeliciteerd en geniet maar lekker van jullie kleine meid. En gelukkig maar dat jullie al in het ziekenhuis waren.

3. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    dank je,pareltje!Jij suc6 met de laatste loodjes!
    Ja,het is goed dat mijn man op zijn gevoel afgegaan is en niet naar de verloskundige geluisterd heeft.We hebben dan wel 3x een preek gehad van dat mens,maar ik vind dat hij goed gehandeld heeft! ;)

4. Niet meer actief

nou ben blij dat jouw bevalling zo lekker liep,...dat was 14 en 15 augustus 2006 wel anders voor mij

5. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    @Miranda:Zie dat je nu ook zwanger bent!Hoop dat je komende bevalling net zoals die van mij mag zijn! :D

6. Samama

Samama Niet meer actief

Zo hee, dat is inderdaad een lekker vlotte bevalling, fijn dat het zo mee is gevallen!

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie meid!

7. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Heerlijk verhaal!

lijkt een beetje op dat van mij (10.30 3 cm ontsluiting, 11.30 volledige ontsluiting 11.58 een dochter..).
    Fijn dat het zo mee is gevallen en dat je er een goede herinnering aan over houdt!

Nu lekker genieten van je meisje!

Linda

8. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Van harte gefeliciteerd!
    Geniet nu maar lekker!

9. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Superbevalling zeg .

Van harte gefeliciteerd en geniet lekker van je meisje

10. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    gefeliciteerd met je dochter. en zeker een super bevalling voor de 1e keer.

11. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Geweldig meid! Van harte gefeliciteerd!

12. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Wow super bevalling zeg! Gefeliciteerd en lekker genieten.
    Hier kan ik alleen maar van dromen......34 uur waarvan 2 1/2 uur persen.....zucht zucht.

13. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Bedankt voor jullie lieve felicitaties!Ja,was inderdaad echt een super bevalling!Wat mij betreft mogen er zo nog wel 1 of 2 kleintjes komen in de toekomst...haha!

14. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Fijn om zulke verhalen te lezen! Vind het zelf behoorlijk spannend worden nu.
    Gefeliciteerd met jullie dochter, geniet van deze mooie kraamtijd!

Kusss

15. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Hoi Essebes!
    Gewoon lekker op je af laten komen!Ik heb vanaf week 37 frambozenbladthee gedronken.Ze zeggen dat dat ook kan helpen bij een makkelijkere bevalling,doordat je baarmoeder dan sterker wordt ofzo.En je schijnt ook minder bloedverlies te hebben.Ik dacht,ik probeer het gewoon.Baat het niet,dan schaadt het niet.Had dus én een snelle bevalling én weinig bloedverlies,dus misschien een tip...
    Succes met de laatste loodjes!

16. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Bedankt voor de tip meis!
    Dat gaat deze ontzettende theeleut zeker proberen :D Waar kan je dit halen (enne dit gaat heel mutserig klinken) maar weet je of er theeine in zit?
    Ga je nog een foto'tje van Elyze plaatsen? Zal vast een plaatje zijn..

Xx

17. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Hoi Essebes,
    je kan dat bij een reformwinkel kopen.Poeh,ofdat er theeïne inzit weet ik niet.Succes!Ga zeker snel een foto plaatsen!

18. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Gefeliciteerd en wat een fijne bevalling! Geniet er maar lekker van!

19. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    GEfeliciteerd met de kleine!

Klinkt bijna als mijn bevalling haha, echt haast hetzelfde!

Deel Deze Pagina