hoi meiden.. voel me best een beetje stom maar ik ben eigenlijk bang dat ik tijdens de bevalling zo druk bezig ben met persen dat ook de grote boodschap eruit komt ipv alleen ons kindje.. hoor en lees hier helemaal niks over, heb het eigenlijk ook nooit gezien of gehoord, maar kan dit of maak ik me voor niks ongerust! help! alvast heel erg bedankt..
vaak moet je in de dagen vlak voor je bevalling vaak naar de wc, je lichaam zorgt dus dat het er allemaal uit is voor je bevalt. en zo niet de vk heeft het vast wel vaker gezien, die kijkt er echt niet van op denk ik. en jij bent zo druk met bevallen dat je het je waarschijnlijk op dat moment geen moer uitmaakt zolang je kind er maar uit komt! succes Lonneke
Voor zover ik begrepen heb is het eerder standaard dat je ook een beetje poept in de persfase. Er staat nu eenmaal veel druk op de onderkant. Is de vk/gyn allemaal gewend. Heb 't gelezen in veilig bevallen van beatrijs smulders. bovendien is er volgens mij weinig vreemd tijdens een bevalling. En wat gebeurt gebeurt toch wel. Denk dat je je er van tevoren veel drukker om maakt dan op het moment zelf. Dan wil je alleen maar dat je kindje eruit is.
Hier nu 2x bevallen en 2x gepoept , op het moment dat het gebeurt interesseert het je geen moer meer hoor! En i.d.d. de gyn/verloskundige zal het wel veel vaker zien, geen zorgen dus.
Nou ga er maar van uit dat er wel wat meekomt tijdens het persen hoor! Was hier alle 3 de keren het geval
Hier ook poep tijdens de bevalling Hoef je je echt niet voor te schamen hoor, is heel normaal. Ik maakte me er ook een beetje druk om, maar tijdens de bevalling zelf kon het me echt geen moer schelen. Je bent dan zo druk bezig met andere dingen dat je het vaak niet eens in de gaten hebt.
Daar maak ik me dus ook zoooo druk om, lijkt me zo genant! Maar als ik jullie zo hoor denk je er dus niet meer bij na. Dan moet ik me daar maar aan vast houden, hihi
alletwee de bevallingen niet gepoept. Bij alletwee de bevallingen moest ik tijdens de ontsluitingsweeen zowat ieder uur naar de wc om te poepen, dus mijn darmpjes waren helemaal schoon en leeg gemaakt haha. Apart he hoe je lichaam dat zo regelen kan?
Nou maak je daar maar niet druk om hoor....op dat moment kan het je echt niets schelen. Ik weet trouwens niet eens of het bij mij ook gebeurt is....niets van gemerkt.
Kimmetje, ik ben hier ook zo ontzettend bang voor! Uit de reakties te lezen hoort het er allemaal bij, maar toch hoop ik echt dat het mij niet gebeurd
Ik heb niet gepoept tijdens de bevalling en het persen Was er ook heel bang voor en had al een klysma in huis gehaald alleen heb ik die niet gebruikt. Ik was namelijk 2 weken overtijd en ging naar het ziekenhuis voor controle en toen besloten ze me gelijk in te leiden. Toen ik weeén had dacht ik opeens o,nee ik heb geen klysma kunnen doen en toen zei ik nog zo tegen me moeder en mijn vriend ik wil niet straks poepen gelukkig is dat dus ook niet gebeurt. Mijn moeder heeft trouwens bij alle 4 haar bevallingen niet gepoept!dus het hoeft niet en je kan altijd voor de zekerheid een klysma nemen als je weeén beginnen.
Haha herkenning.. Toen ik zwanger was van Justin was ik hier ook ehm 'schijterig' voor.. maar op t moment zelf... was ik er totaal niet mee bezig..
ooowww hier zat ik ook zo erg mee...Kreeg toen een antwoord dat ik me op dat moment echt neit durk zou maken...Waatr ik vervolgens weer om moest lachen, want ze "kennen mij niet" Maar echt waar, wanneer het moment daar is, interesseerd je het echt geen ene r**t meer En mocht er wel wat mee komen...De verpleegsters etc hebben echt wel wat gezien hoor! succes!
ik heb zelfs al een aantal verhalen van vk's gehoord dat sommige vrouwen het niet eens wisten dat ze gepoept hadden en dat zij het al lang en breed opgeruimd hadden voordat iemand het gemerkt had! het is echt niets raars en tijdens de bevalling is dat denk ik het laatste waar je mee bezig bent. ik zelf zou niet kiezen voor een klysma, omdat je daarmee je lijf nog meer ontregelt dat al het geval is.
ehhhh, ik had zoveel pijn en ellende dat dat je op een gegeven moment geen ene moer meer kan schelen. En ik zag er van te voren zo tegen op ( allebei de keren) De kleine moet erdoor en drukt dan gewoon je darm plat, tjaa dan komt alles eruit. Geen zorgen over maken. Gewoon tegen je vriend zeggen dat hij niet mag kijken( en tegen die tijd maakt zelfs dat je niets meer uit )
heb daar ook wel wat schrik voor, maar bij ons (in België) komt het heel algemeen voor dat ze je een lavement (klysma) geven voor de bevalling (er wordt hier wel ook meer in het ziekenhuis bevallen dan thuis ), dus ik hoop dat het daardoor zal opgelost zijn, zoniet, dan is dat maar zo. Het is waarschijnlijk zoals iedereen zegt, op het moment zelf kan je dat niets schelen (hoop het iig)
Maak je geen zorgen, de vk/gyn heeft dat echt wel vaker gezien, jij bent niet de enige vbij wie dat gebeurt. Tijdens mijn 1e bevalling is er niets extra's meegekomen, maar bij de 2e wel. Ik moest poepen en kon het echt niet ophouden, bleek toen ook al persweeën te hebben.
Ik was er ook superbang voor dat het mij zou gaan gebeuren en het gebeurde idd ook.. Op dat moment vond ik het nog wel vervelend, maar ik was eigenlijk alleen maar blij dat ik eindelijk aan het werk mocht om de baby eruit te persen! Dus dat poepen kon me weinig meer schelen.
wauw.. fijn om te horen dat ik in ieder geval niet de enige ben.. weet nu ook dat het dus redelijk normaal is, toch blijft het een vervelend idee.. maar goed de baby zal er toch echt uit moeten!
Wat ben ik blij met dit topic. Ik ben er namelijk ook zoooooooo bang voor. Ben bang dat dit het persen of de weëen belemmerd, het lijkt me zo gênant. Ook al zien ze het misschien echt wel vaker, het blijft vreselijk. Zelfs een windje laten in het bij zijn van mijn vriend doe ik niet.. Ik heb daar echt een fobie voor! :S