na al een paar weken te hebben gerommeld, en steeds sochtends en savonds lichte voorweeen te hebben besloot de vk te kijken hoe het ervoor stond. ik was 38 weken en 3 dgn. ik had al een klein beetje onstluiting en ze vroeg of ze strippen mocht. ik twijfelde even, want zwanger zijn vond ik heerlijk, maar heb uiteindelijk toegestemd. smiddags rommelde het wat, maar ik ben nog gewoon even op de fiets gestapt. verder gebeurde er niet zo heel veel. snachts heb ik wel slecht geslapen omdat ik af en toe kram had en toch ook wel zenuwachtig was of het door zou zetten. de volgende ochten ging mijn man werken, en ik had om een uur of 8 ineens regelmatige krampjes. ik moest de vk snel bellen hadden we afgesproken i.v.m. met kans op snelle bevalling. maar toen ze er was, verdween alles. en het stond er na een inwendig onderzoek nog hetzelfde voor als de dag er voor, mischien een halve cm meer. als het te lang zou rommelen mocht ik kiezen voor het breken van de vliezen. ze adviseerde dat smiddags dan te beslissen en anders de volgende dag. smiddags was het rustig, en ben ik lekker in bed gaan liggen. mijn man heeft boodschappen gedaan. mijn moeder belde om 14.00. en alles was nog steeds weg. om 5 voor half 3 moest mijn man even langs zijn werk kerstpakket halen, en ik had niet ergens last van, dus hij was 10 min. weg. toen begon het ineens, ik twijfelde nog of ik de vk zou bellen, want ik verwachte dat het wel weer loos alarm was. maar toch maar gebeld (ze zei dat ze daar heeeeeel blij mee was) om iets voor 3 was ze er, en ik had 7 cm. mijn man moest emmers pakken beneden, en hij had gelijk even wat stokbrood in de oven gedaan voor onze dochter die dat mee moest nemen voor het kerstdiner die avond op school. de vk, wou de vliezen breken maar kon dat pas doen als mijn man erbij was, want volgens haar zou het dan heel snel gaan. maar mijn man had niet in de gaten dat het zo snel ging, en was dus bezig met dat stomme brood....... en ik maar puffen. toen die boven was, brak ze de vliezen, en gelijk kwam die, binnen 4 min. persen is onze kleine man geboren. heel snel en heftig, maar wat een wonder toch weer. hij weegt 2870 gram en is 47 cm.
het had iets minder snel gemogen hoor. mijn eerste was er in 3 uur, en dat was net iets beter te doen. maar het belangrijkste is dat hij gezond is!
hou op zeg, die naweeen... 2 dagen last van. maar paracetamol hielp wel. ik had ook een spuit gehad na de bevalling om te voorkomen dat ik te hard zou gaan vloeien, dit ook i.v.m. vlugge bevalling. maar nu een week later is het bloeden zo goed als over.
Ah mooi! Naweeën lijken me niet grappig. Als je ze vantevoren hebt weet je waar je het voor doet maar erna... zo mosterd na de maaltijd... lijkt mij!
Jeetje Noura, probeerde je een snelheidsrecord te breken Maar goed dat je man niet ver van huis was, anders had hij t mooi gemist. Nogmaals van harte meid!
haaaa ja, en gelukkig dat ik toch de vk gebeld heb, omdat ik toch wel twijfelde. anders was ik alleen geweest. en wat betrefd de naweeen, die zijn zeker geen pretje, ik had af en toe het gevoel of de bevalling opnieuw begon. maar nu zijn we een week verder en ik voel me weer helemaal geweldig. best raar als je bedenkt hoe snel je herstellen kan.