Mijn bevalling van onze zoon Bas (echt geen horrorverhaal)

Discussie in 'De bevalling' gestart door teigetje1, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Met grote trots mag ik komen melden dat op Woensdagmorgen 14-07-10 om 03.29 onze zoon bas is geboren.

Woensdagmorgen rond half 2 werd ik wakker en dacht dat dat door de hitte kwam. Ik heb de ventilator aangezet voor wat afkoeling maar niets hielp. Ook was ik al 3x wezen plassen maar ik kon niet meer slapen. Om kwart voor 2 ben ik opgestaan en ben buiten gaan zitten, maar moest de hele tijd naar de wc. Toen begon het kwartje bij mij te vallen (zo begon de bevalling bij onze dochter ook). Om 2 uur mijn vriend wakker gemaakt en ben ik nog tig x naar de wc geweest. Om half 3 heb ik de vk toch maar gebeld en zij was om 2.50 bij ons. We zijn toen naar boven gegaan en zij keek naar de ontsluiting. Tot onze verbazing (ook vk) had ik al volledige ontsluiting, dus de vk snel de kraamzorg gebeld en legde alles klaar.

Ondertussen 3.20 was onze dochter wakker geworden en mijn vriend ging haar halen en ging met haar naar benenden om te wachten op oma (mijn moeder). Mijn vriend zat dus ff beneden en opeens hoorde hij boven wat huilen (03.29), snel zet hij onze dochter in de box en vliegt naar boven, en warempel daar ziet hij onze zoon bas ineens bij mij op de borst liggen (hij was dus helemaal niet bij de bevalling helaas).

Onze zoon Bas is met 1 enkele perswee ter wereld gevlogen, want de vk moest hem werkelijk opvangen. De bevalling heeft dan ook maar 2 uurtjes geduurd. Om 1.30 begon het en om 3.29 is Bas geboren.

Bas is geboren met 39 weken zwangerschap en weegt 3080 gram en is 48 cm en kerngezond. De bv loopt als een tiet :D en weegt nu na bijna na een week 3170 gram.

Ook met mij gaat het helemaal super. Ik heb niets overgehouden na de bevalling, geen knip,scheur of een schrammetje en binnen 2 dagen stond ik al op mijn benen.
    Dit vind ikzelf een droombevalling, wel hectisch maar o zo makkelijk en snel.

2. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Wow, wat een bevalling!

Daar teken ik ook voor!!!! :D

Geniet maar lekker van je prachtige zoon.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.072
    2.214
    113
    Brabant
    jeeeeetje wat een feestbevalling:p gefeliciteerd met jullie zoon!
    Hoe vind je man dat hij er niet bij was? Dat lijkt me wel heel jammer:(

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wauw wat een droombevalling.. Zucht... :D

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje! En het genieten lukt zo te horen wel. :)

5. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    wat een heerlijke bevalling! En nu een zoon en dochter wat heerlijk!
    geniet ervan.
    Als alle bevallingen zo zouden zijn heerlijk! Heb je wel echte weeen gehad? want zoal ik hierboven lees viel dat wel mee.
    Nou ik hoop dat mijn tweede er ook zo uit floept hahaha

6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Huh het klinkt als 10 cm ontsluiting zonder dat je er voor hebt hoeven te lijden? hoe is het mogelijk?

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

wow dat was een mooie bevalling wel heel jammer dat je mannetje er niet bij was.. maar voor jou wel fijn dat het zo spoedig is verlopen.. zou er voor tekenen.

gefeliciteerd geniet lekker van je gezinnetje:D

oh jah leuke woordspeling: bv gaat als een tiet heheh

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    wauw dat is nou nog eens snel.

Gefeliciteerd

9. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zoon!

Wat fijn om te lezen dat een bevalling ook op zo'n manier kan gaan, zonder toeters en bellen en poespas.

Geniet ervan!

10. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Allereerst: van harte gefeliciteerd!

Wat fijn om ook eens te lezen over een makkelijke bevalling als je de hele dag alleen maar horrorbevallingen in je hoofd hebt! Dank!

Geniet er van!

11. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    GEFELICITEERD!!! en pffffffffff idd, wat een DROOMBEVALLING! Doe mij die ook maar 1 ;)

Geniet ervan samen!

12. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!
    Nou dat is zeker geen horrorverhaal;)
    Geweldig dat een bevalling ook zo kan gaan.
    Veel geluk met je gezinnetje:D

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Gefeliciteerd!!
    En wat een leuke naam! Ik had deze naam ook graag aan onze zoon willen geven, maar vriend en ik zaten niet op 1 lijn.

Maar bij een volgende (als het een jongetje is) ga ik weer heel hard pleiten voor deze naam.

Wat ik me afvraag: heb je eigenlijk wel weeen gehad dan? Of ze gevoeld? Want zoals ik het lees lijkt het wel alsof je van niets naar in ene 10 cm bent gegaan.

14. Zo wil ik er wel 10!

Wat een super bevalling zeg, gefeliciteerd!

15. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Wow gefeliciteerd!

16. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Gefeliciteerd, klinkt een beetje als mijn bevalling.

17. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Dank jullie wel voor de felicitaties.

Mijn mannetje vond het natuurlijk wel minder dat hij er niet bij kon zijn, maar het ging ook zo super snel. Hij was er bij onze dochter gelukkig wel bij (ook dat was een supersnelle bevalling van 4 uur).

En idd, de weeen heb ik niet echt gevoeld, moest eigenlijk alleen maar plassen, plassen en nog meer plassen ;), waarschijnlijk ben ik met iedere wee gaan plassen, kun je nagaan hoevaak ik in 1 uur ben geweest (ben ook in 1 uur van 0 naar 10 cm ontsluiting gegaan)
    Bij mijn vorige bevalling was dit ook zo, bij iedere wee moest ik plassen, tenminste dat denk ik, want pijn of wegzuchten heb ik niet gehoeven. En toen ging ik van 0 naar 8 cm in 2 uur tijd (met 8 cm kwam de vk kijken).

Als jullie nog een droombevallingsverhaal willen lezen, dan meld het maar ;), de bevalling van onze dochter was ook zo, alleen duurde het 4 uurtjes in totaal.

18. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    wow....wat een snelle bevalling daar pleit ik voor:p
    Van harte met jullie zoon!

Deel Deze Pagina