lieve meiden mijn eerste zoontje nu 4 is na een heftige en zware bevalling van 36 uur eindelijk geboren nu is de tweede op komst en ben echt heel bang wie o wie was de eerste een vervelende vooral lange bevalling en de tweede er zo uit als ik het zo mag vragen liefs diana
Hoi, ik zou in elk geval je angst goed met je VK doorspreken. Ik heb dit bij de nacontrole van nu al gedaan. Vond mijn bevalling erg heftig. Mijn VK vertelde me dat meestal de tweede sneller gaat. Vaak zelfs in de helft van de tijd. Dat je meestal niet of nauwelijks uitscheurd en een knip al helemaal bijna niet nodig is. Heb je al een knip en het zou nog een keer nodig zijn dan knippen ze op dezelfde plek. Over pijnbestrijding is zeker te praten. Mij gaf het veel rust (nu al, en die eerste van ons is pas 8 weken), zodat ik minder opzie tegen een tweede bevalling.
Eerste duurde ook lang, 26 uur, inleiden, etc , heel zware bevalling. Tweede duurde 5 uur, waarvan ik de eerste twee uur niet doorhad dat het weeen waren, was een prima bevalling, weinig pijn, toen het heftiger wrd mocht ik persen, twee persweeen en daar was Lucas. Heel verschillend dus, dus ik hoop nu weer op zo'n bevalling. Ben nu dan ook niet zenuwachtig. groetjes Patricia
Ehhhh mijn eerste bevalling duurde 50 uur en eindigde in een ks de tweede duurde 12 uur en werd ook een ks maar in beide gevallen waren ze niet goed ingedaald en had ik moeite om ontsluiting te krijgen. en de een lag klem en de andere in een hoge kruin zonder haar kin op de borst te hebben. maar elke bevalling is anders
Mijn eerste bevalling duurde ruim 30 uur en was superzwaar. Begon thuis, eindigde in het zh, omdat de ontsluiting bleef steken op 7 centimer. Ik heb 21 uur over de laatste 3 centimeter gedaan en Milan is uiteindelijk geboren met behulp van de vacuumpomp. Heb me een week belabberd gevoeld vanwege bloedverlies en knapte daarna maar heel langzaam op... Afgelopen maandag ben ik bevallen van mijn dochter in 7 uur en 3 kwartier. Mooie bevalling gehad, alhoewel de ontsluiting nu bleef hangen op 9 centimeter, ik 2 uur persdrang had en niet mocht persen. Uiteindelijk 10 minuten op het toilet gezeten om de zwaartekracht zijn werk te laten doen en toen ik weer op bed lag was in 1x haar hoofdje te zien. Toen is ze met 3 minuten geboren. Geen scheur of knip, hoewel ze 4200 gram woog en dus een flinke dame is en ik voelde me helemaal super na deze bevalling.. Dus 2 totaal verschillende bevallingen gehad
Mijn eerste bevalling was vreselijk, veel onnodige pijn (omdat hij niet goed lag en de vk dit niet in de gate had...had weeën maar die konden niets doen) Na 20 uur thuis martelen gingen we naar het ziekenhuis en daar constateerde de gyn. dat het kindje zo nooit geboren kon worden, hij heeft het kindje inwendig gedraaid en toen is hij na nog een paar uurtjes weeën en 40 min persen geboren. Mense kinders wat een vreselijke ervaring....echt afgrijselijk.... Sem de tweede is een ingeleide bevalling, mijn vliezen braken en er kwamen geen weeën...heb om 13:00 gel ingebracht gekregen en om 19:00 na tien minuten persen is hij geboren....ik kijk op die bevalling geweldig terug...van 17:30 tot 18:45 was het heftig...daarna mocht ik persen...heerlijk Dus het kan ook anders meis!
Mijn bevalling van mijn dochter begon op zaterdag avond en ze werd pas donderdag middag geboren. Het ontsluiten wilde niet erg terwijl de weeen wel ontsluitings weeen waren...Ik was dus helemaal bekaf, want had al die tijd niet geslapen. Ik zie dus ook dermate op tegen deze aankomende bevalling
Hoi, Mijn oudste zoon werd geboren na 36 uur; de eerste 24 uur thuis en toen midden in de nacht naar het ziekenhuis omdat de onstluiting bleef hangen op 2 centimeter.. Onze dochter werd thuis geboren, ook mij was verteld dat de 2e wel sneller kwam dus ik had bedacht dat ik zo'n 18 uur zeker wel bezig zou zijn; dus niet; vanaf de eerste wee tot dat ze er was; 4 uurtjes... K'heb dat de hele dag toen niet kunnen bevatten en had zoiets van; euh.. hmm ben ik zomaar bevallen.. Onze derde, ook weer een zoon, werd na 8 uur geboren en bij hem leek het erop dat het dezelfde kant opging als bij de oudste; de ontsluiting vorderde zéér traag en na 6,5-7 uur zat ik nog op 3 centimeter.. De verloskundige was aan de andere kant van de stad, bij een andere bevalling, toen ik persdrang kreeg... Binnen no-time was hij er, zonder hulp van de VK.. die kwam 15 minuten te laat.. En? Vroeg ze, toen ze er was, wij in koor; Te laat... lol En hoe het bij deze gaat verlopen? Ik heb geen idee.. ik zie het wel, maar wat mij betreft hoeft het niet lang meer te duren, ik ben het zat.. Dinsdag a.s. heb ik de 'magische' grens van 37 weken bereikt... Maar gezien het feit dat de andere 3 tussen de 2 en 10 voor de uitgerekende datum kwamen zal het nog wel even duren, denk ik...(humpf, :-s ) Wel heb ik op het moment ontzettend veel en knoeterharde buiken.. dus who knows... wordt het wel een paaskindje (past wel in de familie; 1 zondagskind, 1 hemelvaartdagkind, 1 kind dat helemaal zelf kwam en nog een paaskind.. hmm zie ik wel zitten, nu die kleine nog overtuigen...hehehehe) Groet Hilde