Hallo! Doordat het bij mij niet helemaal goed gaat, willen ze de bevalling op gaan wekken. Ik heb te weinig vruchtwater en t kindje is te klein... Nu wil de ene arts wel en de andere niet gelijk gaan beginnen door de risico's. Nu wil ik graag weten of er meiden zijn bij wie het is opgewekt. En hoe dat ging... Had je complicaties, is de bevalling geeindigd in een keizersnee? Of zou je het zo weer doen? Dat het pijn doet, dat weet ik en dat maakt me niks meer uit. Maar ik wil gewoon dat die kleine er uit gaat! Alvast heel erg bedankt!
Ik ben met 39 + 4 ingeleid. Omdat mijn baarmoedermond nog niet rijp was, kreeg ik een veter met hormonen ingebracht om te rijpen (primen dus, daarna kunnen ze pas gaan inleiden). Eerste dag leverde dat alleen veel harde buiken op. Tweede dag opnieuw een veter. Een paar uur later braken spontaan mn vliezen en begonnen de weeen ook gelijk. Dat was om 11 uur 's ochtends. Om kwart over 7 's avonds is onze dochter geboren. Aan het eind van de ontsluiting heb ik nog wel wat weeenversterkers gehad omdat mijn weeen niet genoeg piekten. En ik heb verdoving via een infuus gehad. Dit omdat mijn weeen dus meteen begonnen en gelijk ook om de 2 minuten waren. Ik lag toen nog op zaal met allerlei mensen om me heen aan de CTG, kon dus geen kant op. Dat gaf zoveel spanning dat ik de weeen niet goed meer kon opvangen. Ik kijk terug op een prima bevalling. Heb er echt een goed gevoel over. De inleiding hoef je dus echt niet tegenop te zien.
Ik ben twee keer ingeleid omdat bij mij de weeen niet doorzetten wel beide keren een weeenstorm gehad maar het was te doen Elisa duurde 1,5uur en Martina 3,5 uur ook ik kijk terug op fijne bevallingen als je er zelf positief tegenover staat werk je ook niet onbewust de weeen tegen succes
Ik ben met 42 weken en 2 dagen ingeleid. Heb fikse weeenstormen gehad met rugweeen waardoor ik een ruggeprik heb gehad. Verder was het een vlotte bevalling zonder verdere ingrepen (geen vacuum/tang/knip) Ik ben om kwart over 7 opgenomen op de verloskamer en ben rond 7 uur 's avonds bevallen, dus vlot genoeg
Moesten jullie nog blijven in het ziekenhuis daarna? Of heeft dat verder niks met inleiden te maken? En wat ik me ook afvroeg, wat zouden de eventuele risico's dan zijn van inleiden? Ik heb wel gehoord dat er risico's aan vast zitten maar nooit gehoord wat dan en dat het ook bij iemand verkeerd gegaan is...
De risico's zijn een keizersnee of een tang/vacuumbevalling. (zeiden ze tegen mij gister) Ik heb ook nog nooit gehoord dat t mis ging. En zo ver als ik weet, mag je gelijk naar huis, als alles goed is gegaan natuurlijk. Dit zei de gyn. gister, dus correct me if i'm wrong! Maar ik heb dus steeds een ander en ze vertellen steeds wat anders... Wat me wel duidelijk is, is dat inleiden pijn doet en dat de weeen moeilijker zijn. Maar daar zijn de meningen in het ziekenhuis ook weer over verdeeld... (om het makkelijk te maken voor de patienten)
een tang/vacuum bevalling staat volgens mij los van een inleiding,toch? Inleiden is puur voor de ontsluiting,zodra je mag persen,moet je het zelf doen.
Ik ben om 12 uur 's middags ingeleid door middel van een infuus en om 22u20 was Elena er.Na 5 keer persen was ze er. Ik heb nergens last van gehad alleen dat het wat langer duurde. Maar door mijn epidurale heb ik zowiezo geen pijn gehad dus of je meer pijn hebt dat weet ik niet Ze hebben mij ook niks gezegd van risico's ofzo...
Ik moest 2 nachten blijven maar dat had niets met de inleiding te maken. Dat kwam doordat ik last had van een hoge bloeddruk. http://www.nvog.nl/files/het_inleiden_v ... alling.pdf Deze folder kreeg ik mee van de gyn. Staat alles duidelijk in.
Ik moest wel blijven, maar dat kwam door ten eerste het verkeerd inscheuren en doordat mijn zoontje een zware baby was en dus zijn suikers geprikt moesten worden..
@Mama Mo: graag gedaan. Ik heb er veel aan gehad. Vooral ook omdat het info van de gyn. zelf is zeg maar. Geen info van horen zeggen of van iemand met meer goede bedoelingen dan kennis. En het klopte heel goed met hoe ik het ervaren heb en wat er gedaan is. En dat was erg prettig. Dat je weet wat je te wachten kan staan.
ik vond het verschrikkelijk... na 41 wkn nadat ik net bij de vk was geweest om te bespreken wanneer ik zou worden ingeleid als de kleine er de week er op nog niet zou zijn, braken spontaan mijn vliezen in de supermarkt, en dan denk je he he hij gaat eruit komen, maar niets was minder waar.... toen 2 dgn later zou ik ingeleid worden...'smorgens half 9 aan het infuus maar er gebeurde maar niets, om 12 uur werd me gezegd dat als er om 3 uur nog niets te merken was ik de dag erop ingesmeerd zou worden (weet ff niet hoe je dat noemt) en plots om ff 1 uur leek het wel of er een giga explosie in mijn lijf plaats vond, vond het echt in het begin ontzettend eng, had nog nooit zoiets meegemaakt, en zonder stoppen (ze had het infuus wel uitgezet) doorgegaan tot ff over 3en toen de kleine geboren was.... achteraf had ze het infuus eerder uit moeten zetten op het moment dat het werkte was er totaal geen stoppen meer aan en kan je op een gegeven moment echt niet meer, maar ja vrouwen zouden vrouwen niet zijn als ze op een of andere manier niet over oerkracht beschikken en de kleine is pakweg 2,5 uur later ter wereld gekomen.... 2e bevalling een bevalling die je iedereen toewenst...5 uur begon het te rommelen, 7 uur, kwamen de weeën snel opeenvolgend en 9 uur in het ziekenhuis (had ze toen al om de minuut) en een uur nadat de vk de vliezen gebroken had was de kleine meid er al....2 uur later 00.00 uur alweer lekker thuis op eigen bankie.....
Het eindigde in een ks omdat ik na 2 dagen inleiden nogmaar 2 cm had. Achteraf bleek mn bekken te nauw