Mijn bevalling *Gülay*

Discussion in 'De bevalling' started by Allahinkulu, Sep 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Vrijdag middag rond 4 uur ging ik naar de dokter (verloskundige) voor de gewone wekelijkse controle, de vorige week had ze gezegd dat ze voorlopig nog wel even zou blijven zitten..dus ik ging zonder enige idee van wat er komen ging erheen..

Daar aangekomen vroeg ze of ik nog ergens last van had, ik had heel erg last in mijn linkerbil..en kom nauwelijks lopen of opstaan etc. dus gaf dat aan. Vervolgens zei zij dat dat een goed teken was..waarop ik eigenlijk een beetje boos werd want ik verging van de pijn en zij vertelt dat dat goed is.. :-S
    Vervolgens werd ik gewogen...80kilo!!! was in een week nog eens 4 kilo aangekomen..ik schrok me dood..maar dat kwam hoogstwaarschijnlijk omdat ik vreselijk vocht vast hield ik zag er echt opgezwollen uit..
    Daarna ging ze een echo maken om te kijken hoe de situatie er voor lag..ze zei meteen dat ze behoorlijk was ingedaald..en dat de bevalling er aan zat te komen..en dat ik al weeen had.
    Daarna wou ze me inwendig onderzoeken...daarbij zei ze dat het behoorlijk geopend was (4 cm ontsluiting) en dat ik ging bevallen!!
    Ik viel zowat van mijn stokkie..ik dacht dat ze een grapje maakte..maar ze zei dat dat toch echt niet zo was..
    eerst zei ze dat ik in het ziekenhuis moest blijven maar uiteindelijk stuurde ze me toch naar huis..
    Ik was echt helemaal in shock en eigenlijk een beetje overstuur..ik was er helemaal niet klaar voor..en ik had nog 10 dagen etc. etc. :)
    Ik had overigens nergens last van..geen weeen of iets..ja had blijkbaar wel weeen maar ik voelde ze niet.

Eigenlijk zouden we na het doktersbezoekje nog de laatste inkopen gaan doen..een badje en wat kleertjes..
    Maar mijn man vond dat niet meer zo'n goed ideen en kreeg langzaam de zenuwen..maar ik stond er op..dus toch nog even kleertjes wezen kopen..het badje enzo is er niet van gekomen want vond het toch wel eng worden eigenlijk dus toch maar richting huis gegaan..
    Daar aangekomen..begon ik eigenlijk langzaam aan een beetej ongesteldheidskrampen te krijgen..ik ben gaan douchen enz. en beetje hier op het forum gaan zitten..en vervolgens toch maar de dokter gebeld omdat de weeen regelmatig kwamen..niet pijnlijk trouwens..gewoon alsof ik ongesteld was..

In het ziekenhuis aangekomen was mijn dokter er nog niet..dus de zuster daar die controleerde hoeveel ontsluiting ik dat moment had..dat was nog steeds hetzelfde..vervolgens gingen ze het hartje luisteren en werd er gekeken naar de weeen activiteit..ze vroeg me nog of ik weeen had en ik gaf aan dat dat zo was..maar dat het niet veel pijn dat..oh nou dan kon ik wel naar huis straks zei ze..
    Toen mijn dokter kwam en het resultaat zag op die machine zei ze dat ik hardstikke weeen had en dat ik binnen een uur en 2 uur kon gaan bevallen..
    Vervolgens hebben ze me weeenopwekkers gegeven..mijn water gebroken..en daarna heb ik weeen liggen opvangen...het was echt verschrikkelijk..wat een pijn..vooral toen die pers weeen kwamen..wat een raar gevoel..op een gegeven moment mocht ik haar naar beneden persen..toen ik volledige ontsluiting had hebben ze maar de beval kamer gebracht en daar heb ik verder mogen persen...
    Het was echt zeer pijnlijk..en het persen lukte me ook niet zo goed..
    Later bleek dat de navelstreng langs haar heen zat of ervoor ofzo ik snapte het niet goed..maar weet ewl dat er al een koord uit hing terwijl ik aan het persen was...daardoor verliep het allemaal wat langzamer en daardoor hebben ze me ook in moeten knippen...ze vertelde dat als dat niet het geval was geweets ik binnen een uur a 2 uur was bevallen..

Al met al heb ik er 5 uurtjes over gedaan..

het was echt pijnlijk vooral het inknippen (wat ik duidelijk gevoeld heb) en het hechten was helemaal een hel..

Maar ik heb er wel een prachtige dochter voor terug :)

2. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    jetje wat een verhaal ... GEFELICITEERD meid en geniet lekker van je kleine meid.

3. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    wauw, toch goed gedaan hoor!

4. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Ga je gewoon even voor een controle naar de vk en dat wordt er verteld dat je spoedig gaat bevallen :confused: .
    Wauw dat lijkt me wel raar.
    Zei de de vk dat ook maar tegen mij bij een volgend bezoek ;) .

Gefeliciteerd met jullie kleine meid.

Silly

5. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Gulay,

Hartelijk gefeliciteerd!!
    Groetjes Karin

6. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Wat een verhaal Gulay!!! Nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en ik hoop dat jij snel opknapt!!! ;)

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hoi Gulay !

Nogmaals van harte gefeliciteerd !

Groetjes,
    Nikki F

8. Bloem

Bloem Actief lid

Dec 21, 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Wat een geweldig verhaal en zo snel... en ja pijn zal het denk ik altijd doen, daar lees ik maar snel overheen anders wil ik niet meer;)
    Alsnog Gefeliciteerd...

9. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

Mar 25, 2006
    978
    0
    0
    Gefeliciteerd Gulay!

Niet helemaal gegaan zoals je had gehoopt, misschien, maar toch heel mooi dat de kleine gaaf en gezond ter wereld is gekomen.

Ik heb er niet zo veel verstand van, maar 5 uur is niet heel erg lang, toch? Niet dat ik het nu makkelijk ga noemen of zo, hoor :(

Groetjes,

Dominique

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    bedankt iedereen!
    nee joh 5 uur is hardstikke goed..ik ben er blij mee hoor..
    Eigenlijk had het in 2 uur gekunt..maar dat lukte dus uiteindelijk niet...:)

11. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Van harte gefelicietterd en geniet van je kleintje, de eerste tijd gaat zooooo snel voorbij....

Liefs,
    Qwizzle.

12. mama33

mama33 Actief lid

Sep 11, 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Hoi Gulay,

Van harte gefeliciteerd. Geniet van je kraamtijd!

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Van harte gefeliciteerd

Share This Page