Ik heb eerder een topic geopend maar helaas weinig reacties. Nu had ik hetzelfde alleen een tikkelte erger dus hoor graag of jullie dit herkenden als teken dat de bevalling niet lang meer duurde. Of dat het gewoon voorwerk of voorweeen zijn. Het is als volgt: stond een tijdje en voelde mijn bekken steeds zwaarder worden. Het leek wel in brand te staan. Ik kon alleen nog kleine stapjes lopen en ik kreeg daarnaast een pijn die lijkt op menstruatiepijn. Het deed alles bij elkaar zo een pijn en heeft uiteindelijk zo'n 3 uur geduurd. De baby bewoog toen ook meer en was drukker. Af en toe kreeg ik een harde buik maar het was niet continue of regelmatig. Dit is denk ik de derde keer dat ik dit heb gehad. En 's nachts had ik vooral last van menstruatiepijnen (zeurend gevoel onder in mijn buik). Zijn dit voorweeen of zegt het helemaal niets? Wat me vooral bijstaat is de brandende pijn die ik dan voel van mijn bekken en een gedeelte van mijn boven benen. Zijn harde buiken trouwens weeen? Want je moet je weeen klokken maar herken je die aan pijnscheuten of aan harde buiken? Bedankt.
Waar ik trouwens ook 2 nachten last van heb gehad zijn enorme samentrekkingen in mijn buik. Net of je spieren zich helemaal samen trekken en dan weer los gaan. Mijn buik leek dan plat te worden onderin en bol bovenin. Herkent iemand dit?
Helaas kan ik je niet helpen, maar wil je wel sterkte wensen. Ik ken de onzekerheid ook, echt frustrerend!! Succes nog even!
Wat lief! Jij bent er ook bijna. Vind het geen probleem hoor maar zou graag willen weten of dit aangeeft dat de bevalling spoedig zal beginnen of dat het nog 2 weken kan duren . En ben beniuewd naar de ervaringen van anderen
een weee voel je echt wel dan zit je echt niet meer te denken van zal dit een weee zijn want dat merk je meteen en ga je wel puffen en meestal is je kindje dan ook wel erg rustig hoor ik denk dat het voor werk is maar ik hoop voor je dat het gauw gaat beginnen
Menstruatiepijn bleek bij mij echte weeen te zijn. Dus het kunnen voorweeen zijn! En de pijn in je bekken is denk ik van het indalen Succes!
Het klinkt een beetje als indalen van het kindje. Het kunnen ook voorweeen zijn, die kunnen wel pijn doen, maar je kunt ze makkelijk hebben. Deze worden ook niet erger in de loop van uren. Echte weeen herken je echt wel, dan moet je puffen of je wilt of niet, bovendien worden ze steeds heftiger en komen ze vaker. Soms helpt het om onder de warme douche te gaan staan. Voorweeen gaan dan vaak weg en echte weeen worden vaak sterker. Heel veel succes en ik hoop dat het niet zo lang meer duurt voor je!
dames allemaal bedankt voor de reacties. sinds een paar dagen is het weer erg rustig dus denk gewoon voorwerk en ook niet echt voorweeen. We wachten het af....
erg he die onzekerheid pffff, heb nu ook al ongeveer week week harde buiken, menstruatiepijn en steken en iedere keer denk je ja nu gaat het beginnen en zakt het weer af.....vind het zo spannend en eng allemaal omdat alles zo nieuw is, het is de eerste en je weet gewoon niks. Maar inderdaad zegt iedereen echte weeën herken je, dus daar gaan we maar vanuit. Succes en hopelijk hebben we onze kleine snel in onze armen!
Hoi,ja die onzekerheid he...mijn bevalling 2 jaar geleden herkende ik ook de weeen niet..dacht dat het ook voorweeen waren en toen de pijn regelmatig en pijnlijker werden had ik al 7 cm,ik had tot 7 cm meer mensruatiepijn en de buikpijn van diarree tegelijk,ben toen ook naar het toilet gegaan en verloor toen de bloedprop ,pas toen had ik echte goeie weeen maar was ik al bijna klaarIk ben ook het type van 'zal wel niks zijn'.... Sterkte en je merkt het wel...(het valt allemaal mee hoor..)
Syllie, wauw! Hoop dat mijn bevalling ook zo zal zijn. Super om te lezen dat het ook heel snel kan gaan. Dani, het is erg erg erg erg spannend hahahhaha. Jij bent ook al bijna uitgeteld. Ook veeeeeeeel succes en sterkte nog gewenst deze dag.
helaas kan het ook nog lang duren. Ik had bij Ryan bijna 3 weken van te voren hele erge buik en been weeën echt zo pijnlijk dat ik soms door me benen zakte. En ook om de 2 minuten een harde buik. Ik dacht toen echt dat het zo zou gebeuren maar echt helemaal niks. Hopelijk komt de kleine snel en kun je lekker gaan knuffelen
klinkt mij idd ook als indalen in de oren.. voorweeen zijn harde buiken...ik omschrijf t alsof je buik zich opblaast tot een harde bal en daarna weer leegloopt en ontspant...harde buiken/voorweeen zijn ongemakkelijk, maar doen doorgaans (geldt natuurlijk niet voor iedereen) geen pijn.. Hier weet ik uit ervaring dat de weeen hetzelfde voelen als harde buiken, maar dan errug pijnlijk vooral onderin de buik.. maar dit is bij iedereen verschillend.. ik voel t ook in mijn benen (beenweeen).. rugweeen heb ik nooit gehad dus daar kan ik niet over mee praten... 1 ding weet ik wel.. zolang je twijfelt kun je er bijna altijd van uit gaan dat je geen weeen hebt, maar dat het voorwerk is.. een wee herken je meteen.. echt.. ook bij een eerste.!!!...(ook hierop zijn natuurlijk uitzonderingen... ) SUCCES!!
nou sorry maar dit hoeft echt niet zo te zijn. Ik dacht ook dat het wat indalingsweeen waren en het was dat ik door m'n man werd meegesleurd...maar het waren toch echt weeen!! Niks geen harde buiken of gepuf...gewoon wat menstruatieachtige pijn... Dus een echte wee hoef je echt niet meteen te herkennen wat iedereen maar roept... Wat ik zeker weet; Bij twijfel Altijd even contact opnemen met gyn of vk!! Want vij iedereen is het anders!!
Allemaal bedankt weer. Van het indalen kan het echt niet meer komen. Mijn kind zit al weken heel diep en vast in het bekken. Alleen als de baby zich omdraait (van links naar rechts) voel ik heel duidelijk steken onderin juist omdat ie zo goed is ingedaald. Ik denk zelf gewoon voorwerk inderdaad want het is een dagje (uurtje) zo en dan weer dagen nergens last van. Laten we hopen dat we allemaal snel ons kindje vasthebben (tenminste, 37+ zwangeren haha).
Daarom heb ik er ook bijgezet:.. er zijn uitzonderingen.. klopt dat het niet altijd opgaat.. sommigen voelen niks en poepen er een kind uit op de wc..maar doorgaans gaat t toch wel op denk ik...
Ik heb helemaal geen voortekenen gehad... Geen harde buiken, iig geen pijnlijke. Pas op zondagavond half 11 (11 dagen overtijd) had ik het gevoel van buikpijn wat steeds terugkwam. en dat werd langzaamaan steeds erger totdat ik het om 4 uur 's nachts echt niet meer trok. Toen was de bevalling echt begonnen. Maar de 'eerste' ontsluitingsweeen hoef je dus echt niet altijd te herkennen! Je herkent ze pas als ze echt heel pijnlijk worden. Trouwens, heb pas echt gepuft tijdens de persweeen. Dus ook puffen zegt niet veel. Maar hoe voorweeen aanvoelen, weet ik dus zelf niet. Ken wel wat vrouwen die echt een paar keer dachten dat het was begonnen, maar bleek uiteindelijk niet zo te zijn. Die voelden uiteindelijk ook weinig verschil tussen de voorweeen en de 'echte' weeen. Succes en hoop dat je je kindje snel bij je hebt (of inmiddels al bent bevallen)!!!