ik ben bijna 40 weken en het is toch wel echt spannend nu... gisteravond had ik 5 uur lang weeen... eerst om de 12 min naderhand om de 5 min... ik voelde de kleine drukker worden... dan kreeg ik een harde buik... daarna een enorme druk op me blaas... en dan trok dat weer langzaam weg... de weeen duurden zeker een minuut en kon de klok erop gelijk zetten... toch na 5 uur zakten ze weer weg... wanneer moet ik het nou serieus nemen vind het zo moeilijk... heb vandaag wat meer slijmverlies... en een paar druppels bloed... verder is me buik erg onrustig en wat harde buiken... maar niet zo als vanacht was... groetjes
Ik vrees dat je pas weet of het doorzet ALS het doorzet.... . Daar kan eigenlijk niemand je mee helpen nu! Ik weet niet wat jouw afspraken met je vk zijn, maar bij mij was het zo dat ik pas mocht bellen bij een uur lang weeën die een minuut duurden en om de 4-5 minuten kwamen. Het was achteraf niet nodig, omdat mijn vliezen eerst braken en het daarna afwachten was.... Feit is wel dat er al wel het nodige aan de gang is en er voorbereidend werk wordt gedaan nu bij jou! Dat is altijd de moeite waard... En verders blijft het helaas afwachten... Succes met je laatste loodjes! en natuurlijk je bevalling
Ik sluit me aan bij MaMarije, je weet het pas als het echt zover is... Als je hele heftige weeen hebt elke paar minuten dan weet je het wel... Maar er is een grijs gebied wanneer je denkt gaat het nou doorzetten of niet. Ik wist bij mij wel steeds wanneer het echt zover was, zodat ik nu bij de derde steeds denk, nee, pfff, helaas, niet echt nog. Maar opeens dan zet het door, ik hoop voor je dat het snel is!
en of ik het voelde toen het eenmaal echt begonnen was. bij beide heb ik flink lang voor het echte werk flinke oefenweeen gehad (waarvan ik dacht, dit zijn denk ik echte weeen aangezien ze ook steeds met regelmaat kwamen) maar toen eenmaal de echte weeen begonnen, dacht ik meteen oooowwwww dit is dus een wee!!!!
haha cheryl dus het moet echt nog anders worden... hoe lang heb je last gehad van voorweeen... groetjes
Bij mij is het nu dus begonnen, heb nu om de 6 minuten weeën en die zijn niet leuk je moet ze dus echt wel een beetje voelen, ze bouwen op en trekken dan weer weg. Hopenlijk zet het gauw door meid!
hee!! ik wist niet dat het begonnen was, dus had hier maar een onderwerp aangemaakt om de 2 min harde buiken met pijn. dat waren de lichte weeën. Toen het echte werk begon merk je dat echt! je gevoel merkt het gelijk.. En natuurlijk als je het niet vetrouwt of vragen heb gewoon de VK of Gyn bellen!! liefs x
Bij de eerste wist ik het eigenlijk meteen, ik werd 's morgens wakker met een opkomende en afnemende buikpijn die ik meteen bestempelde als wee. Het duurde nog lang (uurtje of 8 ) voordat er regelmaat in kwam, maar bij mij is het nooit gestopt. Tja, daar heb je dus weinig aan, want bij jou begon het net zo als bij mij (zelfs nog meer regelmaat) en dan stopte het wel... Bij de tweede vond ik het veel moeilijker vast te stellen wanneer het echt begon. Twee dagen voorweeën, die steeds weer stopten. Toen de bevalling wel echt begon, kreeg ik vrij gauw pijnlijke weeën, maar die waren steeds zo kort. Om negen uur 's avonds had ik om de 2,5 minuut een wee die goed pijn deed, maar die duurde dan maar 20-40 seconden. Volgens de vk deden die wel iets, maar was er méér nodig voor echte ontsluiting. Nou, 3,5 uur later, waarvan minder dan 1 uur weeën van een minuut of langer, braken m'n vliezen en schoot m'n dochter eruit... In dit geval had ik dus om een uur of negen 's avonds het gevoel: nu begint het écht. Die weeën deden zo veel pijn. So what dat ze 'te kort' waren. Blijkbaar kon mijn lijf geen secondenwijzer aflezen.
Ik dacht ook: "oooooh, dus dit is nou een wee"! Was er ook bang voor dat ik het niet zou merken, had al 10 dagen elke nacht zoveel pijnlijke harde buiken gehad... Maar ik wist het meteen toen die eerste echte wee er was. Bij mij kwamen ze overigens meteen om de 5 minuten en hielden 50-60 sec. aan. Dus na een uur de VK gebeld en toen ik even later in het zkh aankwam had ik al 3 cm ontsluiting. Dus denk dat die harde buiken toch zeker zn werk hebben gedaan! Hopelijk bij jou ook! Ik ben bevallen met 40+4... Succes!
Ja, eigenlijk wist ik het meteen, maar ik was "in denial" hihi. Wilde mijn man geen valse hoop geven maar die zat al te timen. Had meteen weeën die regelmatig waren, elke 5 minuten 1 minuut lang. En lekker kotsen
ze gaan me morgen inleiden... vruchtwater is bijna op... zal dus nog niet weten hoe het voelt... tenzij het vanacht spontaan komt bedankt voor de reacties
Goed dat ze je gaan inleiden als je vruchtwater bijna op is! Nog hooguit een paar dagen en dan heb je je kindje in je armen! Heel veel succes en veel plezier tijdens de eerste momenten met je kleintje
Black Angel, wat ontzettend spannend joh! Veel succes morgen, en alvast veel geluk gewenst de eerste dagen met je kindje!