mijn bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door neeltje, 13 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik kreeg vrijdag middag 29 december om 14.00 uur weeen, ik had al een tijdje wat meer harde buiken maar dit voelde meteen heel anders, pijnlijker.
    het was nog wel te hebben en ik dacht zelfs nog dat het ook wel weer zou stoppen.
    ze kwamen vrij snel om de 5 a 7 minuten, maar tegen 23.00 's avonds kwamen ze pas om de 2 a 4 minuten en werden steeds vervelender, ook begon ik te vloeien en daarom hebben we maar naar het ziekenhuis gebeld. ik moest in het ziekenhuis bevallen i.v.m. mijn keizersnede bij mijn zoontje.
    ik werd meteen aan de CTG gelegd en heb daar tot 03.00 uur 's nachts aan gelegen, toen werden de weeen weer wat minder en het vloeien stopte. ze hadden voor mijn man ook een bed in de kamer gezet en moesten maar wat proberen te slapen.
    's morgens om 06.00 uur namen de weeen wel weer toe maar kwamen om de 8 minuten, ik wilde naar huis om daar verder te wachten en omdat het vloeien gestopt was en wel alles verweekt was maar geen onstluiting mochten we rond 10.00 naar huis.
    de hele dag door verder weeen gehad die al weer snel om de 5 minuten kwamen en heel erg gemeen werden.
    toen ik van 24.00 uur tot 01.00 uur om de 2 minuten weeen had die ik bijna niet meer kon opvangen maar weer het ziekenhuis gebeld, oppas geregeld en gegaan.
    ik had 1 cm ontsluiting :x
    de hele nacht is dat zo door gegaan en 's morgens om 06.00 uur kwamen ze me strippen en had ik 2 cm. om gek van te worden!
    toen zijn om 08.00 de vliezen gebroken en kreeg ik morfine omdat het bijna niet meer te houden was.
    om 09.30 ben ik aan de weeen opwekkers gelegt en die is uiteindelijk opgevoert tot 10 en een een spuit morfine gehad.
    tegen 12.00 uur had ik 6 cm en kreeg ik persdrang, wat ik dus weg moest puffen, ik kan je vertellen dat dat bijna niet te doen is.
    toen is de gyneacoloog erbij gehaald en die besloot een ruggenprik toe te dienen voor een half uur en anders zat ie er maar vast voor een keizersnede, er moest nu iets gaan gebeuren. toen had ik wonderbaarlijk genoeg ineens 10 cm en mocht ik weer terug naar de verloskamer.
    daar heb ik nog anderhalf uur de persweeen weg moeten puffen omdat Milan niet goed lag, achterhoofd ligging.
    en toen eindelijk mocht ik gaan persen! ik werd weer helemaal blij en kreeg weer nieuwe energie, alleen toen stopte de weeen! :evil:
    ik wilde echt geen keizersnede meer en ben zonder weeen gaan persen en puffen op aan wijzen van de gyneacoloog, en binnen 6 minuten was Milan er eindelijk! om 14.21 uur!

er zat een ware knoop in de navelstreng en de navelstreng scheurde nog los van de placenta maar gelukkig kon de gyn hem er uit duwen zodat ik niet alsnog met een roesje de o.k. in hoefde.
    ik was wel ingescheurd maar het maakte me allemaal niet meer uit
    Milan was er en alles was goed, we hebben heerlijk lang met zijn drietjes kunnen genieten!

2. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Pfff dat was geen leuke bevalling zeg. Ben blij voor je er vanaf bent en nu lekker kunt gaan genieten van Milan.

Gefeliciteerd.

Silly

3. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jemig dat is nou niet echt een bevalling uit het boekje.

Geniet nu maar lekker van je ventje

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Jeetje, dat is niet niks zeg. Gelukkig heb je geen keizersnede hoeven te ondergaan en is alles nu goed met jullie. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Milan!

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    pff das wel effe flink afzien zo'n lange bevalling.

Maar in ieder geval hartelijk gefeliciteerd met je zoon.

6. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Goh, dat ging blijkbaar niet van een leien dakje!
    Van harte gefeliciteerd met je zoontje XXX

7. Niet meer actief

Jeetje Mina. Dan ben je toch doodop?

Hoe vind grote broer het?

En wat een lieffie he. Ik moest gewoon even in je album kijken.

Liefs

janne

8. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Poeh, dat is wel een verhaal zeg!
    Nu maar lekker genieten van je kleintje!

9. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    het heeft me idd enorm veel gekost! ben er nu ook al 2 weken behoorlijk ziek bij!
    maar komt allemaal goed, Milan zijn grote broer vindt het helemaal geweldig! hij is zo lief voor zijn broertje!

Deel Deze Pagina