Mijn bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door inge1983, 12 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Hoi,

Nou ik zal even vertellen hoe mijn bevalling verlopen is.

Ik kreeg 's morgens om 9:30 wat krampen in mijn buik.
    Rond 11:30 werden ze wat heftiger, en verloor ik een beetje vocht met wat bloed, dit was nog geen vruchtwater.
    Ik heb toen mijn vriend gebeld dat hij waarschijnlijk naar huis moest komen en we hebben afgesproken dat we het nog heel even deden afwachten.
    Na een kwartier heb ik hem weer gebeld dat hij toch maar moest komen, want ik had om de 3 minuten weeën.

Toen hij thuis was hebben we de verloskundige gebelt en die was er om 13:00. ik had toen bijna 3 cm ontsluiting.
    Ze zou om 16:00 terugkomen want ze was ook nog met een andere bevalling bezig. Als er eerder iets was konden we natuurlijk gewoon bellen, en dan kwam de andere vk.
    Om 15:00 hebben weer gebeld want ik had het gevoel dat ik moest persen en kon het bijna niet ophouden. Rond 15:30 was de vk er en ik had bijna volledige ontsluiting. Er zat nog een klein randje wat niet wegging en het hoofdje van de baby zat nog te hoog om te persen. Maar omdat het persen bijna niet op te houden was, moest ik naar het ziekenhuis omdat het nog niet vergenoeg ingedaald was.

Eenmaal in het ziekenhuis kwamen de persweeën heel snel achter elkaar.
    Er zat ongeveer een minuut tussen, dus tijd om bij te komen had ik niet.
    De gynaecoloog heeft het randje één keer weg kunnen masseren, maar door het persen kwam die weer terug.
    Rond 18:00 hebben ze besloten dat we ermee gingen stoppen en dat ik een ruggenprik zou krijgen en dan een keizersnede. Nils vond het niet meer leuk daarbinnen en zijn hartslag zakte regelmatig.

Om 18:30 kreeg ik de ruggenprik (deze viel trouwens ontzettend mee) en toen zakte de hartslag van Nils naar 88. Van ons allebei daalde ook de bloeddruk flink, dus toen kwam er toch een beetje haast bij kijken.

Nils is om 18:58 geboren en had het ff moeilijk. Ze hebben hem beademd en na een paar minuten ging gelukkig weer alles goed. Zijn navelstreng was slecht doorbloed vandaar dat hij het even moeilijk had.

Al met al best een heftige bevalling, maar ik ben blij dat ze het hebben afgekapt en overgingen op keizersnede. De gynaecoloog zei ook dat er geen oorzaak voor aan te wijzen was waarom het niet wilde vlotten en dat ik uiteindelijk het persen niet meer voor elkaar zou hebben gekregen ivm met uitputting.

Nou een heel verhaal, maar uiteindelijk zijn we hartstikke trots op ons manneke, want hij doet het hartstikke goed.

O ja, ik ben trouwens precies op de uitgerekende datum bevallen!

Groetjes Inge

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Jeetje, in het begin van je verhaal dacht ik 'wauw, klinkt als een fijne snelle bevalling' maar dat viel toch ff tegen!

Maar gelukkig is alles goedgekomen, geniet van je kleine!

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou van harte gefeliciteerd met jullie kleine wondertje! Gelukkig is alles goedgekomen

4. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    wat een verhaal
    gefeliciteerd meis en man geniet maar lekker van jullie zoon.

liefs mariska

5. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    tjonge wat een verhaal, heftig hoor! Gelukkig is alles goed gekomen! Geniet ervan!

Deel Deze Pagina