vraag over een 3e bevalling.

Discussie in 'De bevalling' gestart door celientje, 6 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Als alles goed gaat, ga ik in september bevallen van mijn 3e kindje.
    Ik weet dat ik al vroeg ben met deze vraag, maar ik zat me dit echt af te vragen.

    Overal lees je dat als je een 2e of volgend kindje krijgt, de bevalling sneller kan gaan, omdat je lichaam het al een keer heeft meegemaakt.
    Inderdaad ging mijn 2e bevalling ook een stuk sneller, dus dat klopte.

    Nu ben ik weer zwanger, maar tussen mijn 2e bevalling en de komende bevalling zit bijna 13 jaar.
    Ik vraag me dus af: geld de regel dan nog steeds dat deze bevalling sneller kan gaan, of is je lichaam het dan eigenlijk zo weer ontwent dat je het als een 1e bevalling moet zien?
    Dit ook ivm met het bellen van de verloskundige op het moment dat de bevalling gaat beginnen.
    Ik hoop dat iemand een beetje weet hoe dit zit.

    groetjes
    celiene
     
  2. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Ik had ook het idee dat je lichaam maar een paar jaar "onthoudt" hoe een bevalling ook al weer gaat, maar hoeveel jaar dat is weet ik niet, ben daar ook wel benieuwd naar, omdat bij mij het ook bijna 7 jr is geleden.
     
  3. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Hier had ik gehoord dat als er 4 jaar of meer tussen de bevallingen zit, het is alsof het een eerste bevalling is. Volgens mijn Vk is dat grote onzin. Volgens mij ook. Tussen mijn oudste en jongste zit 6,5 jaar en de tweede bevalling heb ik in 6 uur gedaan, 15 minuten geperst, en de eerste bevalling in 33 uur, 1,5 uur geperst.
     
  4. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb mijn eerste bevalling gedaan in 6,5 uur (half uur persen)
    Mijn tweede bevalling in 2,5 uur (2 minuten persen).
    Dus dat was inderdaad een stuk sneller dan de eerste.
    Ze zeggen wel eens dat bij een derde je baarmoeder wat "lui" wordt en dat het dan weer langer kan duren. Ik denk dat het gewoon afwachten is.
    Gina ;)
     
  5. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    mijn eerste bevalling duurde 26 uur ong 20 min persen en mijn tweede bevalling ging supersnel 1,5 uur en hoefde niet te persen zo zie ze je maar elke bevalling is anders ben wel benieuwd hoe het bij de derde is afwachten maar. groetjes jacoba :D
     
  6. angie

    angie Actief lid

    30 sep 2005
    200
    0
    0
    ondernemer
    oudkarspel
    bij de 1e (melissa) duurde het ongeveer 14 uur ongeveer 1 uur geperst.bij scott duurde het 9 uurtjes en die was er met 2 persweeen en bij sharon werd ik om dacht ik iets van 6 uur wakker en ik kon ook niet meer slapen. en toen begonnen zo langzamer hand de weeen. en om 10.40 braken de vliezen en ik kreeg gelijk persdrang en ik heb 5 minuten geperst en toen was sharon er. het scheelde niet veel of ze was in de keuken geboren. dus hoe snel zal het nu gaan?
     
  7. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hmmmm nuo bij mijn moeder ging dat neit op hoor...
    haar eerste duurde 10 uur.. 45 min persen.
    (hier zat 12 jaar tussen)
    haar tweede duurde 6,5 uur en 20 min persen.
    (hier zat 3 jaar tussen)
    haar derde duurde 33 uur en 2 uur persen.

    ik denk dat het er gewoon van afhangt
     
  8. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Het blijft dus toch afwachten, ik ga het voor de zekerheid volgende week wel even vragen aan de VK, het duurt nog wel wat maanden, maar deze vraag zit toch echt in mijn hoofd. EN in alle boeken die ik heb kan ik er ook niets over vinden. Hopelijk weet zij een antwoord, en anders zien we wel hoe het gaat hoor.
    Alletwee de vorige bevallingen gingen snel, bij de eerste lag ik in het ziekenhuis, en begon het om 3 uur 's middags en om 18.30 uuur is hij geboren, en de jongste begon om 2 uur s nachts en hij werd om half zeven ;s morgens geboren, dus alletwee best snel. VInd het wel spannend hoor hoe het nu gaat. de zwangerschap voelt al heel anders, dan zal de bevalling vast ook wel anders gaan.

    groetjes
    celiene
     
  9. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Ik heb het afgelopen dinsdag nog even nagevraagd bij de VK.
    Het kan zijn dat mijn lichaam zich weer redelijk teruggezet heeft naar het gevoel dat het voor de 1e keer zwanger is maar het hoeft absoluut niet zo te zijn. Ik moet gewoon goed naar mijn lichaam luisteren op het moment dat de bevalling inzet, mijn gevoel en lichaam geven wel aan hoe snel het gaat, en ik mag altijd bellen.
    We gaan het dus afwachten in september.

    groetjes
    celiene
     
  10. CarDani

    CarDani Lid

    27 apr 2006
    30
    0
    0
    Toevallig stelde ik precies dezelfde vraag aan mijn huisarts. Want tussen mijn 2e en 3e zwangerschap zat 11 jaar.

    De huisarts zei: de weg is al eens eerder vrijgemaakt. Of er nu 3 jaar tussenzit of 11 jaar. Dit is onomkeerbaar. Deze bevalling zal dus sneller gaan dan de eerste.
     
  11. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hmmm, dit is onzin, want mijn moeder haar 3e bevalling was de zwaarste en de langste...

    Dit hoeft niet voor jullie te betekenen dat dat ook zo is natuurlijk...
    maar waar is wat je dokter zei niet...

    en tussen mijn moeders 2e en 3e kind zat 3 en half jaar !!! :D


    gr. sarah
     
  12. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Nou, ik heb mijn derde bevalling inmiddels gehad, en ik vond het deze keer veel heftiger dan de vorige keer, had meteen vanaf dat de vliezen braken hele heftige weeën. Voordeel was wel dat het een vrij korte bevalling was, 5 uur, een uur korter dan mijn tweede bevalling.
     
  13. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Mijn eerste bevalling ging super snel .
    De tweede bevalling ging juist helemaal niet snel .
    Toen had ik s`ochtends al flinke weeen maar niet genoeg om de ontsluiting te bevorderen :rolleyes:
    S`avonds kwam de verloskundige en toen heeft die me naar het ZH verwezen omdat kleine in het vruchtwater had gepoept .
    Daar bleek dat ik nog maar 2 centimeter ontsluiting had :)
    En uiteindelijk is ze met de keizersnede gehaald .
    Dus het is onzin dat een volgende bevalling sneller zal gaan dan de vorige .
    Dit ligt namelijk aan meerdere factoren .

    Het is wel zo dat je lichaam zich gaat "herinneren" wat het moet doen .
    Maar wil dus mooi nie zeggen dat het daarom ook sneller zal gaan .

    Groetjes Joyce
     
  14. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dan heeft jouw huisarts niet zo goed opgelet denk ik ;)

    of je nu 1-2-3 of 4 of weet ik veel hoeveel kinderen al eerder hebt gehad, elke zwangerschap is weer anders, en er is niemand die kan zeggen dat je nu (bij een volgende zwangerschap) een snellere bevalling zal krijgen omdat je al eerder bevallen bent.

    de 1 heeft een super bevalling van de 1e en een nachtmerrie bij de (2e of latere) terwijl de ander weer een hel heeft bij de 1e en er bij de 2e binnen no time vanaf is.

    het is moedertje natuurlijk die bepaald hoe je zwangerschap verloopt.

    dus het blijft voor iedereen een verrassing hoe de bevalling zich zal aandienen.

    ik heb ben bij de 1e ingeleid omdat die wel lekker zat nadat mijn water al gebroken was, en bij de 2e was ik er zo vliegensvlug vanaf, maar ja dat zegt niks over een eventuele (liever gisteren dan morgen) 3e zwangerschap..... :D
     
  15. CarDani

    CarDani Lid

    27 apr 2006
    30
    0
    0
    owjee... en ik maar denken dat het steeds makkelijker wordt.
    Ik teken voor de bevalling die ik van de jongste heb gehad, want dat was een makkie. :D
     

Deel Deze Pagina