Bevallen in het ziekenhuis.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Moeder de Gans, 2 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moeder de Gans

8 apr 2006
    5
    0
    0
    Hallo,

De kans is groot dat ik in het ziekenhuis moet bevallen. Helaas is dat niet het streek ziekenhuis hier in de buurt (Sneek) maar zwolle. Vanuit Lemmer in zwolle zo'n half u 3 kwartier rijden indien er geen files staan. Ik moet dus op medische indicatie bevallen in het ziekenhuis en ben onder controle bij de gyn aldaar. Maar hoe gaan ze dat dan doen... Als nu mijn vliezen zouden breken dan ben ik minimaal 3 kwartier onderweg naar het ziekenhuis. Dat lijkt me nou niet zo prettig en al helemaal niet met de kans dat je in de file terecht komt. Het is dan niet zo spoed dat ik met een ambulance gebracht moet worden.

Weten jullie hoe ze dat dan doen? Gaan ze me bv inleiden rond de uitgerekende datum of is hun "plan" anders. Normaal weg ben ik met 20 minuten in het dichtsbijzijnde ziekenhuis maar voor de gezondheid van ons kindje is het beter om in Zwolle te bevallen. Maar ja dan ben je eerst dus langer onderweg en ten 2e staan er bij zwolle nogal wat files...

Iemand ervaring?

2. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik heb zelf dit niet meegemaakt. Maar een collega wel.
    Zkh was niet zo ver weg als bij jou, maar ze moesten de snelweg op en het was net filetijd. Dus hij denkt ik ga lekker via de vluchtstrook (hi hi), en net daar stond dan uitgerekend een politieauto.
    Hij denken ik kan gewoon erlangs rijden en kans lopen op bekeuring of oponthoudt met een preek. Toen is hij zelf langs de politieauto gereden en gezegd van dat zijn vrouw achterin naar het zkh moest en dat de weeen heel erg dicht bij elkaar waren. Toen heeft de politie hun met sirene "voorgeleid/voorgereden".
    Meestal heb je tijd genoeg om nog naar het zkh te gaan, maar sommige bevallingen gaan sneller dan de andere en dat kun je pas op dat moment ontdekken. Als er file is (is toch een kleine kans, ik neem aan dat het niet 24 uur vaststaat) dan kun je alsnog via de vluchtstrook en wat de andere mensen denken pech gehad een paar keer op de toeter en knipperlichten en de meeste mensen begrijpen dan wel dat er IETS aan de hand is en niet zo'n brutale rijder hun probeert in te halen.
    maar idd heb ik ook veel gehoord dat als er medische indicatie is wordt dicht bij de bevallingsdatum een datum geprikt om dan je kindje te halen via een weeen prik of zo.

Succes iig.

Deel Deze Pagina